|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2015
Alibaba plánuje otvoriť pobočky v troch európskych štátoch
Čínsky internetový obchod Alibaba Group Holding plánuje v nasledujúcich mesiacoch otvoriť pobočky v troch európskych štátoch - Taliansku, Francúzsku a Nemecku. Ďalšiu expanziu ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Peking 13. októbra (TASR) - Čínsky internetový obchod Alibaba Group Holding plánuje v nasledujúcich mesiacoch otvoriť pobočky v troch európskych štátoch - Taliansku, Francúzsku a Nemecku. Ďalšiu expanziu pripravuje v USA. Cieľom týchto krokov je oživiť rast spoločnosti a upokojiť nervóznych investorov, uviedol dnes prezident holdingu Michael Evans. Informovala o tom agentúra Bloomberg.Čínska ekonomika spomaľuje, Alibaba sa preto snaží expandovať za hranice krajiny, naplniť tak svoje globálne ambície a upokojiť investorov, ktorých znervóznil pokles trhovej hodnoty čínskej spoločnosti.
Internetový predajca zverejnil svoje plány necelý mesiac pred najväčším nákupným festivalom 11. 11. Shopping Festival, ktorý Alibaba organizuje každý rok 11. novembra na svojich platformách pod názvom Singles' Day, teda Deň slobodných.
Online predajcovia z celého sveta ponúkajú v tento deň veľké zľavy na celú škálu produktov, od elektroniky, cez oblečenie, víno až po autá. Nielen Číňania, ale už aj ľudia z iných krajín túto príležitosť radi využívajú. Spoločnosť Alibaba usporiadala prvý festival v roku 2009, aby zvýšila odbyt v tejto časti roka, ktorá je v Číne z hľadiska maloobchodného predaja slabou sezónou.
V roku 2009 sa do akcie zapojilo len 27 obchodníkov. Vlani sa festival rozšíril do celého sveta, do nákupov sa zapojili klienti z viac ako 200 krajín a cez platobný systém spoločnosti Alibaba sa vygenerovali tržby v hodnote 57,1 miliardy jüanov (7,94 miliardy eur). Tento rok sa preto čínsky internetový obchod plánuje sústrediť najmä na zvýšenie cezhraničného predaja počas Singles’ Day.
Analytici s napätím vyčkávajú, či výsledky z 11. novembra potvrdia oživenie predaja. Nedávny pokles čínskych akcií znepokojil investorov, najmä v USA a Alibaba tak potrebuje ukázať, že dokáže dosiahnuť solídny rast tržieb. Aby naplnila stúpajúci dopyt po kvalitných produktoch, rozširuje ponuku o značky ako L’Oreal a Apple. V auguste zase dosiahla dohodu s americkým obchodným domom Macy’s o spustení online predaja v Číne.
(1 EUR = 7,1917 CNY)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR