|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. marca 2020
Alianciu moderných obchodníkov mrzí, že s nimi vláda o opatreniach v obchodoch nekomunikuje
Obchodníkov zo Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) mrzí, že s nimi vláda vôbec nekomunikuje pri schvaľovaní obmedzení ...
Zdieľať
29.3.2020 - Obchodníkov zo Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) mrzí, že s nimi vláda vôbec nekomunikuje pri schvaľovaní obmedzení súvisiacich s koronavírusom.
"Iniciatívne, nad rámec povinností, zavádzame preventívne opatrenia, ktoré napomáhajú k zvládnutiu aktuálnej mimoriadnej situácie. Preto nás mrzí, že pri tak závažných obmedzeniach v tak veľkom časovom strese, s nami vláda vôbec nekomunikuje. Chceme touto cestou vyzvať vládu a krízový štáb, aby pri zavádzaní regulácie v obchodoch s nami diskutovali o zavádzaných opatreniach, aby sme sa ich nedozvedali len z tlačových besied premiéra," agentúru SITA o tom informoval predseda SAMO Martin Krajčovič.
SAMO chce urobiť maximum, aby obchodníci dokázali implementovať nové nariadenia vlády, ale podľa aliancie je reálne riziko, že v pondelok si nebude môcť každý zákazník nakúpiť v obchode v blízkosti jeho domova, pretože nastavenie regulácie to neumožní.
Rovnako je veľké riziko vytvárania rady pred obchodmi, kde obchodníci nevedia vynucovať dodržiavanie poriadku a odstupov dva metre medzi ľuďmi, čo sa môže ukázať ako kontraproduktívne opatrenie.
"Obchodné reťazce združené v SAMO sú zodpovedné spoločnosti, ktoré si uvedomujú svoju dôležitú úlohu pri zabezpečení dostupnosti potravín, obzvlášť v tejto krízovej situácii. Iniciatívne, nad rámec povinností, zavádzame preventívne opatrenia, ktoré napomáhajú k zvládnutiu aktuálnej mimoriadnej situácie. Príkladom je zavádzanie prednostných hodín pre seniorov, inštalácia plexiskiel pri pokladniach a podobne a od štátu sme žiadali iba súčinnosť pri dodržiavaní bezpečnosti a diskusiu pri zavadzaní nových opatrení. Zabezpečiť limitovaný vstup zákazníkov bez asistencie polície považujeme za veľmi ťažko vykonateľné," pokračoval Krajčovič.
Obchodníci zároveň vyzvali všetkých zákazníkov, aby sa správali k personálu v obchode a tiež k ostatným zákazníkom ohľaduplne a pomohli im tieto striktné regulačné opatrenia v čo najlepšej miere naplniť.
Premiér Igor Matovič v sobotu informoval, že všetky otvorené prevádzky musia zabezpečiť povinnú dezinfekciu rúk alebo rukavice, premiér však odporúča, aby zabezpečili oboje opatrenia. Prevádzka zároveň musí zabezpečiť minimálny odstup dvoch metrov v radách na pokladne.
Taktiež musia zabezpečiť, aby sa v prevádzke v jednom okamihu neprekročila koncentrácia jedného nakupujúceho na 25 metrov štvorcových predajnej plochy. Vysvetlil to príkladom, že v prevádzke môže byť maximálny počet ľudí podľa výpočtu predajná plocha prevádzky deleno 25 metrov štvorcových.
SAMO v súčasnosti zastrešuje najvýznamnejšie subjekty obchodu na Slovensku. Medzi zakladajúce spoločnosti aliancie patria Billa, Kaufland, Lidl, TESCO a veľkoobchod Metro, ktoré sa zároveň radia medzi najväčších zamestnávateľov, ale aj investorov na Slovensku a sú tiež významnými prispievateľmi do štátneho rozpočtu.
V júni 2016 sa združenie stalo riadnym členom európskeho profesijného združenia obchodníkov EuroCommerce. Členskú základňu SAMO od septembra 2016 rozšírila spoločnosť dm drogerie markt a v apríli 2018 sa združenie rozrástlo o ďalšieho člena - spoločnosť TERNO real estate.
Zdroj: Webnoviny.sk - Alianciu moderných obchodníkov mrzí, že s nimi vláda o opatreniach v obchodoch nekomunikuje © SITA Všetky práva vyhradené.
"Iniciatívne, nad rámec povinností, zavádzame preventívne opatrenia, ktoré napomáhajú k zvládnutiu aktuálnej mimoriadnej situácie. Preto nás mrzí, že pri tak závažných obmedzeniach v tak veľkom časovom strese, s nami vláda vôbec nekomunikuje. Chceme touto cestou vyzvať vládu a krízový štáb, aby pri zavádzaní regulácie v obchodoch s nami diskutovali o zavádzaných opatreniach, aby sme sa ich nedozvedali len z tlačových besied premiéra," agentúru SITA o tom informoval predseda SAMO Martin Krajčovič.
SAMO upozorňuje na možné riziká
SAMO chce urobiť maximum, aby obchodníci dokázali implementovať nové nariadenia vlády, ale podľa aliancie je reálne riziko, že v pondelok si nebude môcť každý zákazník nakúpiť v obchode v blízkosti jeho domova, pretože nastavenie regulácie to neumožní.
Rovnako je veľké riziko vytvárania rady pred obchodmi, kde obchodníci nevedia vynucovať dodržiavanie poriadku a odstupov dva metre medzi ľuďmi, čo sa môže ukázať ako kontraproduktívne opatrenie.
"Obchodné reťazce združené v SAMO sú zodpovedné spoločnosti, ktoré si uvedomujú svoju dôležitú úlohu pri zabezpečení dostupnosti potravín, obzvlášť v tejto krízovej situácii. Iniciatívne, nad rámec povinností, zavádzame preventívne opatrenia, ktoré napomáhajú k zvládnutiu aktuálnej mimoriadnej situácie. Príkladom je zavádzanie prednostných hodín pre seniorov, inštalácia plexiskiel pri pokladniach a podobne a od štátu sme žiadali iba súčinnosť pri dodržiavaní bezpečnosti a diskusiu pri zavadzaní nových opatrení. Zabezpečiť limitovaný vstup zákazníkov bez asistencie polície považujeme za veľmi ťažko vykonateľné," pokračoval Krajčovič.
Obchodníci zároveň vyzvali všetkých zákazníkov, aby sa správali k personálu v obchode a tiež k ostatným zákazníkom ohľaduplne a pomohli im tieto striktné regulačné opatrenia v čo najlepšej miere naplniť.
Nové bezpečnostné opatrenia v obchodoch
Premiér Igor Matovič v sobotu informoval, že všetky otvorené prevádzky musia zabezpečiť povinnú dezinfekciu rúk alebo rukavice, premiér však odporúča, aby zabezpečili oboje opatrenia. Prevádzka zároveň musí zabezpečiť minimálny odstup dvoch metrov v radách na pokladne.
Taktiež musia zabezpečiť, aby sa v prevádzke v jednom okamihu neprekročila koncentrácia jedného nakupujúceho na 25 metrov štvorcových predajnej plochy. Vysvetlil to príkladom, že v prevádzke môže byť maximálny počet ľudí podľa výpočtu predajná plocha prevádzky deleno 25 metrov štvorcových.
SAMO v súčasnosti zastrešuje najvýznamnejšie subjekty obchodu na Slovensku. Medzi zakladajúce spoločnosti aliancie patria Billa, Kaufland, Lidl, TESCO a veľkoobchod Metro, ktoré sa zároveň radia medzi najväčších zamestnávateľov, ale aj investorov na Slovensku a sú tiež významnými prispievateľmi do štátneho rozpočtu.
V júni 2016 sa združenie stalo riadnym členom európskeho profesijného združenia obchodníkov EuroCommerce. Členskú základňu SAMO od septembra 2016 rozšírila spoločnosť dm drogerie markt a v apríli 2018 sa združenie rozrástlo o ďalšieho člena - spoločnosť TERNO real estate.
Zdroj: Webnoviny.sk - Alianciu moderných obchodníkov mrzí, že s nimi vláda o opatreniach v obchodoch nekomunikuje © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Koronavírus môže ovplyvniť termín parlamentných volieb v Poľsku, informoval o tom prezident Duda
Koronavírus môže ovplyvniť termín parlamentných volieb v Poľsku, informoval o tom prezident Duda
<< predchádzajúci článok
Nákupná panika v obchodoch v treťom marcovom týždni ustala, výrazný prepad tržieb zaznamenali drogérie
Nákupná panika v obchodoch v treťom marcovom týždni ustala, výrazný prepad tržieb zaznamenali drogérie