Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

31. júla 2019

Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi už nie je lídrom v predaji áut



ilustračná snímka



Zdieľať
ilustračná snímka Foto: TASR/Lukáš Grinaj
Tokio 31. júla (TASR) - Predaj áut v rámci aliancie firiem Renault, Nissan a Mitsubishi klesol za 1. polrok takmer o 6 %. V dôsledku toho aliancia prišla o pozíciu najväčšieho predajcu vozidiel na svete a skĺzla až na tretie miesto.


Ako informoval japonský denník Nikkei, za prvých šesť mesiacov predali tri automobilky v aliancii celkovo 5,21 milióna vozidiel. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 5,9 %.

Najviac výsledky ovplyvnil vývoj v Nissane, kde predaj za 1. polrok klesol o 8 %. Spoločnosti sa v poslednom období nedarí najmä na kľúčovom trhu v USA, predaje však klesli aj na rozvíjajúcich sa trhoch.

V dôsledku tohto vývoja alianciu za 1. polrok predstihli hneď dve automobilky. Na prvé miesto sa v počte predaných vozidiel dostal pôvodne druhý Volkswagen, ktorý za šesť mesiacov predal 5,37 milióna áut. Na druhé miesto sa z pôvodne tretieho posunula Toyota. Japonská automobilka predala za 1. polrok 5,31 milióna vozidiel.






Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
EKONOMIKA EUROZÓNY SA V 2. KVARTÁLI SPOMALILA
<< predchádzajúci článok
Tempo rastu inflácie vo Francúzsku sa v júli nečakane zmiernilo