![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Štvrtok 6.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Radoslav, Radoslava
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
31. júla 2019
Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi už nie je lídrom v predaji áut
ilustračná snímka
Zdieľať

Ako informoval japonský denník Nikkei, za prvých šesť mesiacov predali tri automobilky v aliancii celkovo 5,21 milióna vozidiel. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 5,9 %.
Najviac výsledky ovplyvnil vývoj v Nissane, kde predaj za 1. polrok klesol o 8 %. Spoločnosti sa v poslednom období nedarí najmä na kľúčovom trhu v USA, predaje však klesli aj na rozvíjajúcich sa trhoch.
V dôsledku tohto vývoja alianciu za 1. polrok predstihli hneď dve automobilky. Na prvé miesto sa v počte predaných vozidiel dostal pôvodne druhý Volkswagen, ktorý za šesť mesiacov predal 5,37 milióna áut. Na druhé miesto sa z pôvodne tretieho posunula Toyota. Japonská automobilka predala za 1. polrok 5,31 milióna vozidiel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR