|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Akvadukt v Los Angeles
Stavebné a poľnohospodárske stroje od spoločnosti Caterpillar nám pomáhajú pri obrovských projektoch už dlhú dobu a boli prítomné aj pri stavbe akvaduktu v Los Angeles.
Zdieľať
Akvadukt v Los Angeles bol postavený s dĺžkou takmer 50 km už v rokoch 1908 až 1913. Bol postavený za účelom priniesť vodu z rieky Owens River až do Losa Angeles. Nedostatok vody v meste bol zapríčinený rastúcim počtom populácie už koncom 19. storočia. Bez životaschopného zdroja vody sa Los Angles nemohol stať druhým najväčším mestom v Spojených štátoch. To, čo mnohí ľudia nevedia, je to, že stroje Caterpillar zohrali neoceniteľnú úlohu pri naplnení tohto projektu.
Akvadukt Owens Valley bol navrhnutý a postavený mestským vodným ústavom, pod vedením vedúceho inžiniera oddelenia Williama Mulhollanda. Mulholland spravil projekt takým známym, že mesto dokonca nazvalo po ňom ulicu.
Súčasťou plánu spoločnosti bolo postaviť železnicu čo najbližšie akvaduktu, ale materiály a stroje sa stále museli ťahať cez Mohavskú púšť. Na prepravu týchto materiálov potrebovali aj stroje, ktoré ho prepravia. Túto úlohu zadali Benjaminovi Holtovi, ktorý chvíľu pred týmto projektom prišiel s prvým traktorom na benzín. Inžinieri projektu si ihneď po jeho odskúšaní objednali 25 traktorov a 78 vozňov.
Traktory boli neuveriteľnou pomocou pre tento projekt. Spolu s vlakom a vozňami odnášali ťažké skaly a privážali obrovské množstvá materiálu. Zásielky vážili až 50 ton a len vďaka strojom od Caterpillaru mohli byť pomerne rýchlo prepravené na miesto určenia.
V správe z jednej časti stavebného projektu vyplynulo, že 14 traktorov Caterpillar vyťahovalo materiály do celkovej výšky takmer 42 000 km a náklady boli v priemere 20 centov za kilometer. Priemerné náklady na jeden kilometer tú istú robotu vykonávanú zvieratami boli v priemere od 40 do 80 centov, čo dokazuje značné úspory nákladov pri používaní nových traktorov od spoločnosti Caterpillar.
Po skončení projektu boli mnohé z benzínových motorov vytiahnuté z traktorov a poslané do miest, kde je potrebná sila benzínových motorov. Rámy z niektorých opotrebovaných traktorov boli použité ako oceľové formy na betónové práce a niektoré použité stroje, ktoré zostali po dokončení akvaduktu, boli predané súkromným stranám na poľnohospodárske účely.
To značí o tom, aké prevratné boli stroje Caterpillar vo svete priemyslu. Najdôležitejšie však je, že ich vývoj stále pokračuje a tieto stroje sú nápomocné pri prácach aj dnes. Či už ide o stavebné alebo poľnohospodárske stroje, ako je napríklad minibager alebo menšie, či väčšie nakladače.