![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
10. novembra 2016
Aktivisti vyzývajú ministra, aby konal vo veci bezpečnosti na D1
Na snímke odpočívadlo Triblavina, na diaľnici D1 Bratislava - Trnava v smere z Bratislavy.
Zdieľať

"Takmer 100 dopravných nehôd v tomto úseku za posledné tri roky je toho dôkazom," tvrdia aktivisti. Zároveň upozorňujú, že členmi odbornej komisie, ktorá v októbri odporučila budúce dopravné riešenie k rozšíreniu D1 a výstavbe križovatky Triblavina, boli aj zástupcovia polície. "Ako je možné, že ministerstvo vnútra, ktorého zamestnanci boli členmi komisie, namiesto toho, aby v súlade so schválenou dokumentáciu tlačilo na urýchlené vybudovanie riadnej diaľnice, toleruje zastavenie prác a podporuje iné riešenie D1 vediac, že tento nezákonný proces môže stavbu ešte viac oddialiť?" pýtajú sa aktivisti.
Súčasný stav tohto úseku diaľnice D1 mal byť podľa OZ Triblavina už vyriešený. Tým, že polícia súhlasila s ostatnými členmi komisie, dala podľa združenia súhlas, aby tento stav zotrval až do roku 2020. Podľa komisie je totiž vzhľadom na súčasné nevyhovujúce šírkové usporiadanie D1 nevyhnutné realizovať rekonštrukciu diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou do 30. 11. 2020.
Aktivisti nesúhlasia s viacerými stanoviskami odbornej skupiny. Napríklad s tvrdením, že skapacitnenie diaľnice D1 v pôvodnom riešení s kolektormi je ekonomicky nehospodárne a v úseku Bratislava– Triblavina z dôvodu zachovania bezpečnosti a plynulosti dopravy na diaľnici neprijateľné. "To, či je takto navrhnutá diaľnica efektívna, bolo posúdené počas prípravy tejto stavby. Výsledkom bolo preukázanie ekonomickej efektívnosti tejto stavby s rokom návratnosti tejto investície 2023," tvrdí OZ Triblavina.
Podľa komisie je nežiaduce smerovať dopravu do jedného dopravného prúdu, naopak, je potrebné uplatňovať budovaný radiálno-okružný systém v územnom celku Bratislava. "To, ako bude riešená koncepcia dopravy v tomto regióne, bolo naštudované v procese prípravy a schvaľovania územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Tak je to zakotvené aj v územných plánoch okolitých obcí," oponujú aktivisti.
Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa koncom októbra stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho rekonštruovať tak, ako ho navrhla. Teda diaľnica D1 od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by mala mať štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Minister zároveň vydal pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby pokračovala vo výstavbe križovatky Triblavina podľa odporúčaní záverov komisie.
BSK uviedol, že má vážne výhrady k odporúčaniam odbornej komisie. Navrhovaný model je podľa neho totiž v rozpore s územným plánom aj s odporúčaniami samotného rezortu dopravy. Predseda BSK Pavol Frešo sa preto stretol začiatkom novembra s ministrom dopravy a dohodli sa, že sa o diaľničnej križovatke Triblavina a o prestavbe diaľnice D1 bude ešte rokovať. BSK má tak zvolať rokovanie s dotknutými starostami, kde si všetci prítomní vysvetlia svoje postoje, ako aj ďalší postup.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR