|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. novembra 2009
Akreditačná komisia by mala mať viac členov zo zahraničia
V Akreditačnej komisii by malo sedieť viac odborníkov zo zahraničia, myslí si to Miroslav Beblavý z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI). "Dnes je na 90 percent zložená zo slovenských ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. novembra (WEBNOVINY) - V Akreditačnej komisii by malo sedieť viac odborníkov zo zahraničia, myslí si to Miroslav Beblavý z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI). "Dnes je na 90 percent zložená zo slovenských odborníkov, čo znamená, že tam vznikajú nevyhnutné konflikty záujmov. De facto rozhodujú o akreditácii či už svojich kolegov, alebo svojich konkurentov," uviedol pre agentúru SITA Beblavý. Mnohé krajiny volia pravidlo významnej, väčšinovej alebo exkluzívnej účasti zahraničných odborníkov na akreditácii. "Pokiaľ budeme hodnotiť sami seba, tak to bude mať určité problémy," naznačuje Beblavý.
Akreditácia vysokoškolských študijných programov by sa zároveň nemala viazať len na jedného garanta. V zahraničí sa akreditácia fixuje na jednu osobu podstatne menej. "Pozerá sa na priemernú kvalitu pedagógov, či spĺňa štandardy, lebo koniec koncov toho študenta neučí garant, ale ďalších desať alebo dvadsať pedagógov," hovorí Beblavý. Radoví pedagógovia musia podľa neho tvoriť dostatočný základ na to, aby program vedel fungovať, aj keby jeden vypadol.
SGI tvrdí, že by mala akreditácia vo väčšej miere sledovať nastavenie študijných programov zvnútra. Má sa zaujímať, či pracovisko získava spätnú väzbu od študentov a či majú katedry, respektíve fakulty, prehľad o tom, ako a čo pedagógovia prednášajú poslucháčom. SGI sa obáva, že pri súčasnom množstve odborov a vysokých škôl na Slovensku na takéto skúmanie vysokých škôl naša Akreditačná komisia nemá kapacity. "Pokiaľ nedostane oveľa väčšiu podporu, úradnícke zázemie a lepší sekretariát ako má dnes, tak nebude môcť robiť veci inak ako robí," hovorí Beblavý.
SITA
Akreditácia vysokoškolských študijných programov by sa zároveň nemala viazať len na jedného garanta. V zahraničí sa akreditácia fixuje na jednu osobu podstatne menej. "Pozerá sa na priemernú kvalitu pedagógov, či spĺňa štandardy, lebo koniec koncov toho študenta neučí garant, ale ďalších desať alebo dvadsať pedagógov," hovorí Beblavý. Radoví pedagógovia musia podľa neho tvoriť dostatočný základ na to, aby program vedel fungovať, aj keby jeden vypadol.
SGI tvrdí, že by mala akreditácia vo väčšej miere sledovať nastavenie študijných programov zvnútra. Má sa zaujímať, či pracovisko získava spätnú väzbu od študentov a či majú katedry, respektíve fakulty, prehľad o tom, ako a čo pedagógovia prednášajú poslucháčom. SGI sa obáva, že pri súčasnom množstve odborov a vysokých škôl na Slovensku na takéto skúmanie vysokých škôl naša Akreditačná komisia nemá kapacity. "Pokiaľ nedostane oveľa väčšiu podporu, úradnícke zázemie a lepší sekretariát ako má dnes, tak nebude môcť robiť veci inak ako robí," hovorí Beblavý.
SITA