|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ako zmenšiť meškanie vlakov
V júni sa vykoľajil vlak v Štrbe a vlaky meškali takmer tri hodiny. Len o mesiac neskôr nabralo počas jediného dňa v dôsledku porúch na koľajniciach vysoké meškanie až 33 vlakov štátneho ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. decembra 2015 (WBN/PR) - V júni sa vykoľajil vlak v Štrbe a vlaky meškali takmer tri hodiny. Len o mesiac neskôr nabralo počas jediného dňa v dôsledku porúch na koľajniciach vysoké meškanie až 33 vlakov štátneho dopravcu.
Meškania vlakov súvisiacich s poruchami – či už na koľajniciach, alebo na samotných vlakoch – v posledných rokoch pribúdajú. Keď k tomu pripočítame ešte zdržania, ktoré spôsobuje modernizácia železničných koridorov na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, nemožno sa čudovať, že viac ako 7% slovenských vlakov mešká.
A čísla sú ešte horšie, ak sa pozrieme na špičkový vlakový segment, teda IC vlaky. Napríklad v júni nedošlo načas do cieľovej stanice až 46% IC vlakov jedného z dvoch dominantných dopravcov na trhu, pričom aj druhému z nich meškal v priemere každý tretí vlak.
Ak chce Slovensko zlepšiť presnosť vlakov, má šancu urobiť to skôr, ako sa dorobia všetky opravy a obnoví sa celý vozový park.
Pomôcť môže lepší systém riadenia dopravy na železnici. "Vďaka systému na manažment vlakovej dopravy od spoločnosti Computer Sciences Corporation (CSC) dokázali Švajčiari zintenzívniť počet pravidelne vypravovaných vlakov. Dnes možno na tratiach riadených naším systémom vypravovať vlak každých 90 sekúnd," hovorí Ľubomír Mindek zo spoločnosti CSC Slovakia.
Švajčiarske železnice sú, aj vďaka tomuto systému, vnímané nielen ako najkvalitnejšie, ale zároveň aj najbezpečnejšie a najpresnejšie na svete. Nové systémy totiž zvyšujú priepustnosť na železnici a zároveň umožňujú dispečerom rýchlo a optimálne reagovať na rôzne mimoriadne situácie. Vďaka tomu sa napríklad dajú v prípade nehody na niektorej koľaji okamžite zvoliť najlepšie obchádzkové trasy alebo posunúť príchody a odchody vlakov tak, aby sa minimalizovali prípadné meškania. Zavedením tohto systému sa zvýšila presnosť už aj tak veľmi dobre fungujúcich švajčiarskych železníc o 2%.
Rovnaký systém by sa dal postupne nasadiť aj na Slovensku a financovaný by dokonca mohol byť aj z európskych fondov. "Veríme, že Železnice slovenskej republiky budú uvažovať o zlepšení systémov riadenia dopravy, vďaka čomu sa zlepší presnosť a bezpečnosť vlakovej dopravy a zároveň budeme môcť vypravovať na trate viac vlakov," dodáva Ľ. Mindek.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Meškania vlakov súvisiacich s poruchami – či už na koľajniciach, alebo na samotných vlakoch – v posledných rokoch pribúdajú. Keď k tomu pripočítame ešte zdržania, ktoré spôsobuje modernizácia železničných koridorov na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, nemožno sa čudovať, že viac ako 7% slovenských vlakov mešká.
A čísla sú ešte horšie, ak sa pozrieme na špičkový vlakový segment, teda IC vlaky. Napríklad v júni nedošlo načas do cieľovej stanice až 46% IC vlakov jedného z dvoch dominantných dopravcov na trhu, pričom aj druhému z nich meškal v priemere každý tretí vlak.
Vlakom pomôže IT
Ak chce Slovensko zlepšiť presnosť vlakov, má šancu urobiť to skôr, ako sa dorobia všetky opravy a obnoví sa celý vozový park.
Pomôcť môže lepší systém riadenia dopravy na železnici. "Vďaka systému na manažment vlakovej dopravy od spoločnosti Computer Sciences Corporation (CSC) dokázali Švajčiari zintenzívniť počet pravidelne vypravovaných vlakov. Dnes možno na tratiach riadených naším systémom vypravovať vlak každých 90 sekúnd," hovorí Ľubomír Mindek zo spoločnosti CSC Slovakia.
Švajčiarske železnice sú, aj vďaka tomuto systému, vnímané nielen ako najkvalitnejšie, ale zároveň aj najbezpečnejšie a najpresnejšie na svete. Nové systémy totiž zvyšujú priepustnosť na železnici a zároveň umožňujú dispečerom rýchlo a optimálne reagovať na rôzne mimoriadne situácie. Vďaka tomu sa napríklad dajú v prípade nehody na niektorej koľaji okamžite zvoliť najlepšie obchádzkové trasy alebo posunúť príchody a odchody vlakov tak, aby sa minimalizovali prípadné meškania. Zavedením tohto systému sa zvýšila presnosť už aj tak veľmi dobre fungujúcich švajčiarskych železníc o 2%.
Zaplatiť sa dá aj z eurofondov
Rovnaký systém by sa dal postupne nasadiť aj na Slovensku a financovaný by dokonca mohol byť aj z európskych fondov. "Veríme, že Železnice slovenskej republiky budú uvažovať o zlepšení systémov riadenia dopravy, vďaka čomu sa zlepší presnosť a bezpečnosť vlakovej dopravy a zároveň budeme môcť vypravovať na trate viac vlakov," dodáva Ľ. Mindek.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.