Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

28. júna 2010

Ako žiadať pomoc pri vzniku poistnej udalosti v zahraničí



Manuál pre poisteného. Opatrnosti a predvídavosti nikdy nie je dosť, no nie vždy sa podarí predísť vzniku poistnej udalosti počas pobytu poistenca v zahraničí.



Zdieľať
Poisťovňa Union pre klientov pripravila nasledovné odporúčania, kde a ako žiadať pomoc v prípade potreby a na čo má klient nárok.
 
Prvá pomoc - asistenčná služba
Ak poistenému v Union poisťovni vznikne poistná udalosť, je potrebné, aby sa obrátil na asistenčnú službu EuroCross Assistance (00420 2 9633 9644), ktorá je klientom k dispozícii non stop. Pracovníci asistenčnej služby, ktorí s klientom komunikujú v slovenčine alebo v češtine, mu poskytnú všetky potrebné informácie. Stačí raz zatelefonovať, pracovníci budú poisteného spätne kontaktovať. Dôležité je mať so sebou vždy poistnú zmluvu, resp. číslo poistnej zmluvy kvôli preukázaniu sa u lekára a kontaktom na asistenčnú službu 
Pri oznamovaní vzniku udalosti je potrebné uviesť meno a priezvisko, číslo poistnej zmluvy, prípadne číslo poistnej karty, dobu platnosti poistenia, adresu a tel. číslo miesta, na ktorom sa klient nachádza a kde je možné ho zastihnúť. Následne je potrebné stručne opísať situáciu – vznik poistnej udalosti. Ak klient potrebuje pomoc veľmi naliehavo a tiež pri bežných ochoreniach a zdravotných problémoch, je vhodné vyhľadať najskôr pomoc lekára a preukázať sa poistnou zmluvou alebo poistnou kartou. Po uhradení poplatkov za ošetrenie v hotovosti, je nutné, aby si klient od lekára vyžiadal originál potvrdenia o ošetrení s uvedením diagnózy a doklad o zaplatenej čiastke. Po návrate do SR mu poisťovňa Union účty preplatí.
 
Ak bol klient hospitalizovaný, je potrebné kontaktovať asistenčnú spoločnosť bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín. Potrebný lekársky prevoz je možné realizovať len so súhlasom asistenčnej spoločnosti alebo Union poisťovne. Ak úraz zavinila konkrétna osoba (napr. v prípade dopravnej nehody), je potrebné Union poisťovni predložiť aj policajnú správu.
 
Za predpokladu, že úraz, ktorý klient utrpel v zahraničí, zanechá trvalé následky, je potrebné oznámiť túto skutočnosť poisťovni hneď po návrate do SR.
 
Limity poistného krytia
Pre poistených v Union poisťovni, ktorí majú uzavreté komplexné cestovné poistenia platia tieto limity poistného krytia:
 
Komplexné cestovné poistenie Union
Poistné riziká
Poistné limity
Poistenie liečebných nákladov v zahraničí
·      120.000 EUR
·      asistenčná služba bez limitu
Poistenie batožiny
·      700 EUR, max. 350 EUR/ 1 vec
·      oneskorené dodanie batožiny leteckou
spoločnosťou min. 24 max. 48 hodín 100 EUR, viac ako 48 hodín 300 EUR
·      strata dokladov 350 EUR
Poistenie zodpovednosti za škody
·      na zdraví 100.000 EUR
·      na majetku 35.000 EUR
·      náklady na advokáta 2.000 EUR
·      náklady kaucie 3.000 EUR
Úrazové poistenie
·      3.500 EUR v prípade smrti úrazom
·       7.000 EUR  v prípade trvalých
následkov úrazu
 
 
Poistná udalosť – liečba choroby alebo úrazu v zahraničí
V prípade liečby ochorenia alebo ošetrenia po úraze v zahraničí, Union poisťovňa hradí za poisteného náklady na ošetrenie vrátane predpísaných liekov, hospitalizáciu, prepravu do nemocnice, prepravu pacienta do vlasti, v prípade úmrtia prevoz telesných pozostatkov. To všetko až do výšky 120 000 EUR v prípade individuálneho krátkodobého cestovného poistenia. V prípade jednorazového drobného ošetrenia poisteného, napríklad pri predpísaní liekov, je možné, že ošetrujúci lekár bude od pacienta vyžadovať úhradu poplatku v hotovosti, čo môže predstavovať sumu 50 – 100 EUR. Po návrate poisteného do vlasti a predložení lekárskej správy s uvedením diagnózy a dokladov o zaplatení poplatku Union poisťovňa náklady preplatí
 
Poistná udalosť – strata batožiny
Z poistenia batožiny je kryté poškodenie, zničenie, odcudzenie a strata batožiny, ktorú si poistený berie so sebou na cestu a pobyt. Poistenie batožiny ďalej kryje poškodenie, zničenie, stratu alebo odcudzenie dokladov (cestovný pas, občiansky preukaz) v zahraničí. Poistenie batožiny kryje aj oneskorené dodanie batožiny leteckou spoločnosťou, keď má poistený nárok na nákup nevyhnutných odevov a toaletných potrieb v prípade, že batožina, ktorú odovzdal leteckej spoločnosti pri nástupe na cestu do zahraničia mu nebola vydaná do 24 hodín, resp. do 48 hodín od príletu na miesto určenia.
Ak bola poistenému batožina alebo doklady odcudzené počas prepravy alebo v ubytovacom zariadení, je potrebné vyplniť zápis o nahlásení vzniku škody. V prípade leteckej prepravy je potrebné žiadať originál reklamačného zápis PIR – property irregularity report. V prípade straty dokladov je potrebné sa dostaviť na najbližšie zastupiteľstvo SR a dať si vystaviť náhradný cestovný doklad. Po skontaktovaní asistenčnej služby EuroCross je poškodenému poskytnutá informácia o najbližšom zastupiteľstve. Po predložení dokladu o vydaní náhradného cestovného lístka a dokladu poisťovňa Union prepláca preukázateľné náklady na ich vydanie a náklady na dopravu do miesta najbližšieho zastupiteľstva spolu do výšky 350 EUR. Odcudzenie batožiny je potrebné hlásiť na najbližšej policajnej stanici a vyžiadať si policajnú správu.
 
Poistná udalosť – spôsobenie škody
Poistenie kryje škody, ktoré spôsobil poistený inej (tretej) osobe na zdraví, živote alebo na majetku. Z poistenia zodpovednosti za škody Union poisťovňa uhradí aj náklady spojené so zastupovaním poisteného advokátom alebo s pribratím súdneho znalca a náklady kaucie prípadne inej finančnej zábezpeky. V prípade spôsobenia škody je potrebné, aby si poistenený zabezpečil mená a kontaktné adresy prítomných svedkov, resp. svedecké výpovede. Ak vznikla škoda väčšieho rozsahu (cca nad 650 EUR), alebo došlo k zraneniu a je nesporné zavinenie poisteného, je potrebné privolať políciu a vyžiadať si policajnú správu. Je potrebné zdokumentovať okolnosti škody, napr. formou odfotografovania poškodenej veci. Union poisťovňa svojim poisteným odporúča, aby nepodpisovali žiadny dokument, ktorého obsah je pre nich nezrozumiteľný.
 
 
Poistná udalosť – úraz
Ak existuje predpoklad, že úraz zanechá poistenému trvalé následky, je potrebné po návrate do SR predložiť v poisťovni Union správu ošetrujúceho lekára v zahraničí. Poisťovňa Union poskytne odškodné podľa rozsahu trvalých následkov a na základe bodového ohodnotenia lekára. Trvalé následky sa vyhodnocujú najskôr jeden rok od vzniku úrazu.
 
Ak klient cestuje na dovolenku cez cestovnú kanceláriu a k zájazdu má možnosť zakúpiť si cestovné poistenie, je potrebné si overiť rozsah poistných rizík. Komplexné cestovné poistenie cez Union poisťovňu, ktoré v súčasnosti ponúka k zájazdom už viac ako 300 slovenských cestovných kancelárii a cestovných agentúr, kryje až 14 rizík od poistenia liečebných nákladov v zahraničí, cez poistenie batožiny až po poistenie storna zájazdu. Union odporúča klientom informovať sa o výške poistného krytia, zvlásť ak si napríklad klient berie so sebou drahú fototechniku. Tú je často potrebné pripoistiť.
 
O cestovnom poistení sa môžete poradiť na Zákazníckom centre Union poisťovne na zvýhodnenom telefónnom čísle 0850 111 211 alebo na adrese union.direct@union.sk

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ostro sledovaná tabletka
<< predchádzajúci článok
Od júla bude na trhu opäť viac liekov