|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. októbra 2010
Ako vplýva ľudský faktor na predaj
Perfektné produkty, ktoré sa predávajú samé. Harmonická spolupráca marketingového a obchodného oddelenia. Science-fiction? Práve naopak. Zmeny na trhu si vyžadujú vzájomnú súhru oboch oddelení, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. októbra (WBN/PR) - Perfektné produkty, ktoré sa predávajú samé. Harmonická spolupráca marketingového a obchodného oddelenia. Science-fiction? Práve naopak. Zmeny na trhu si vyžadujú vzájomnú súhru oboch oddelení, spojenú s inováciami produktov.
Celou konferenciou Marketing that Sells 2010 sa nieslo posolstvo, ktoré výstižne vyjadril kľúčový prezentujúci Igor Brossmann: „Každá predstava má tendenciu sa realizovať.“ Úspešné produkty a predajné stratégie vyžadujú riadnu dávku predstavivosti. Aj zavedený produkt možno permanentne inovovať a zároveň rešpektovať. Iný, inovatívny pohľad na značku, produkt a smerovanie firmy patria k životu. Zákazník očakáva, že jeho značka ide stále vpred. „No len zapojení, zapálení ľudia na kľúčových pozíciách, ktorí veria produktu a sú jeho hovorcami, ho presadia,“ tvrdí Viliam Matušek z Baliarní obchodu, a.s. Poprad a upozorňuje: „Na potreby trhu však treba okamžite reagovať a komunikovať s obchodníkmi.“
Jasne stanovené kompetencie a zodpovednosť, komunikácia a spätná väzba. To sú kľúčové body vzťahu marketérov a obchodníkov aj podľa Tomáša Duffeka zo spoločnosti Henkel Slovensko: „V našej spoločnosti sa veľmi osvedčila rotácia pracovných pozícií medzi oboma oddeleniami.“ Vnútorný súboj totiž oslabuje sily, ktoré sú – najmä v súčasnosti - potrebné pre predaj a prácu s klientom. Rozhodujúce je zladiť rozdielne pohľady na spoločný záujem – prosperitu firmy. Vytvoriť konštruktívny dialóg, vzťahy a pravidlá v tíme. Práve firemné pravidlá, či skôr postupy, je vhodné mať vytvorené, pre prípad možného ohrozenia reputácie značky. Značka je totiž jedinou konkurenčnou výhodou, ktorú podnik skutočne vlastní a v dnešnej dobe sociálnych médií sa negatívne správy o nej šíria ľahko a rýchlo. Naopak, správne využitie sietí ako Facebook, Twitter či Libimseti.cz v kombinácii napríklad s event marketingom dokáže masívne zvýšiť predaj.
Výzvou zostáva zosúladenie krátkodobých a dlhodobých predajných cieľov. Veď práve ad hoc aktivity spôsobujú najväčšie konflikty medzi marketingom a predajom. Peter Skala z QUERDENKE odporúča mať spoločný cieľ a približovať sa k nemu v malých krokoch. Mať jasnú predstavu a tú potom vytrvalo realizovať až do úspešného konca.
Zdroj: IN FORM Slovakia
Celou konferenciou Marketing that Sells 2010 sa nieslo posolstvo, ktoré výstižne vyjadril kľúčový prezentujúci Igor Brossmann: „Každá predstava má tendenciu sa realizovať.“ Úspešné produkty a predajné stratégie vyžadujú riadnu dávku predstavivosti. Aj zavedený produkt možno permanentne inovovať a zároveň rešpektovať. Iný, inovatívny pohľad na značku, produkt a smerovanie firmy patria k životu. Zákazník očakáva, že jeho značka ide stále vpred. „No len zapojení, zapálení ľudia na kľúčových pozíciách, ktorí veria produktu a sú jeho hovorcami, ho presadia,“ tvrdí Viliam Matušek z Baliarní obchodu, a.s. Poprad a upozorňuje: „Na potreby trhu však treba okamžite reagovať a komunikovať s obchodníkmi.“
Jasne stanovené kompetencie a zodpovednosť, komunikácia a spätná väzba. To sú kľúčové body vzťahu marketérov a obchodníkov aj podľa Tomáša Duffeka zo spoločnosti Henkel Slovensko: „V našej spoločnosti sa veľmi osvedčila rotácia pracovných pozícií medzi oboma oddeleniami.“ Vnútorný súboj totiž oslabuje sily, ktoré sú – najmä v súčasnosti - potrebné pre predaj a prácu s klientom. Rozhodujúce je zladiť rozdielne pohľady na spoločný záujem – prosperitu firmy. Vytvoriť konštruktívny dialóg, vzťahy a pravidlá v tíme. Práve firemné pravidlá, či skôr postupy, je vhodné mať vytvorené, pre prípad možného ohrozenia reputácie značky. Značka je totiž jedinou konkurenčnou výhodou, ktorú podnik skutočne vlastní a v dnešnej dobe sociálnych médií sa negatívne správy o nej šíria ľahko a rýchlo. Naopak, správne využitie sietí ako Facebook, Twitter či Libimseti.cz v kombinácii napríklad s event marketingom dokáže masívne zvýšiť predaj.
Výzvou zostáva zosúladenie krátkodobých a dlhodobých predajných cieľov. Veď práve ad hoc aktivity spôsobujú najväčšie konflikty medzi marketingom a predajom. Peter Skala z QUERDENKE odporúča mať spoločný cieľ a približovať sa k nemu v malých krokoch. Mať jasnú predstavu a tú potom vytrvalo realizovať až do úspešného konca.
Zdroj: IN FORM Slovakia