|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ako správne jazdiť na zasneženej vozovke
Poradíme vám ako bezpečne jazdiť na zasneženej a šmykľavej vozovke s Opel Crossland.
Zdieľať
Vozidlá ako Opel Crossland vybavené ABS (Anti-lock Braking System) majú výhodu v tom, že sa im pri prudkom brzdení nezablokujú kolesá (je možné brzdiť a zároveň meniť smer vozidla). Bez systému ABS je nutné brzdiť prerušovane, aby sa kolesá nezablokovali. Ale na snehu je potreba s brzdovým pedálom zaobchádzať opatrne aj keď má vaše auto ABS.
Aj pri opatrnom jazde sa môže stať, že pneumatiky stratia priľnavosť. Šmyk môžete na ceste dostať v akejkoľvek situácii: pri zrýchľovaní, pri brzdení alebo pri prejazde zákrutou. Čo robiť? Hlavná zásada: vyvarujte sa prudkému zošlapávaniu pedála a rýchlemu pohybu volantom.
Pretáčavé a nedotáčavé šmyky
Pri automobiloch s predným pohonom sa automobil obvykle valí dopredu a nereaguje na otáčanie volantom. Je teda nutné zvoľna povoliť plynový pedál a prípadne i vyšliapnuť spojku, čím odpojíte hnací moment motora a tiež zabránite jeho prípadnému zhasnutie pri veľkom znížení rýchlosti bez podradenia na nižší rýchlostný stupeň. Predné kolesá by sa mali "chytiť", a potom je nebezpečenstvo z veľkej časti zažehnané. Je však veľký rozdiel medzi mokrou a zasneženou vozovkou - auto sa chová viac nepredvídateľne a je tu väčšie nebezpečenstvo nezvládnutie situácie.
Pri automobiloch s pohonom zadných kolies a väčšiny štvorkoliek vám ustrelí zvyčajne "zadok" a je naopak nutné dať volantom kontru, inými slovami točiť proti smeru zákruty (pri ľavej zákruty točíme volantom doprava a naopak). Avšak, aj u vozidla s pohonom predných kolies možno dostať pretáčavý šmyk a naopak.
U oboch typov pohonov (vrátane pohonu 4x4) platí, že pri vyrovnávaní šmyku nesmiete stlačiť brzdový pedál! Auto by sa "roztočila" a stalo neovládateľné. Brzdite iba ak už naozaj neviete odvrátiť nárazu s Opel Grandland.
Ak vás Opel Astra nepočúva a nekontrolovane sa sunie vpred, je možné zmeniť jeho smer zatiahnutím ručnej brzdy, otočením volantu do požadovaného smeru a vyšliapnutím spojky. Tento manéver je nutné dôkladne nacvičiť mimo bežnú prevádzku.
Tieto zásady platia tak na suché, tak na mokrej či zasneženej ceste.