|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. januára 2006
Ako presvedčíte ostatných?
Prvým krokom k úspešnému presvedčeniu ostatných, aby nasledovali váš pohľad na vec, je využitie myslenia založeného na výsledkoch.
Zdieľať
Podľa Dr. Kevina Hogana, klinického psychoterapeuta a medzinárodne certifikovaného trénera obchodníckych zručností, to v praxi znamená:
* Už na začiatku komunikácie určite, čo má byť jej výsledkom. Čo presne chcete pomocou tohto procesu získať?
* Predvídajte, čo by mohol chcieť váš partner.
* Stanovte dolnú hranicu prípustného kompromisu.
* Zamyslite sa nad tým, ktoré problémy môžu vzniknúť.
* Ako môžete vyriešiť identifikované problémy? Ako možno spraviť z jednotlivých problémov výhodu pre vášho partnera?
* Čo je potrebné na záver rozhovoru? Čo potrebujete, aby ste dospeli k skutočnej dohode, podľa ktorej budete neskôr postupovať?
Ak budete sledovať tento model, zvládnete väčšinu situácií bez problémov. Plán znamená dôležitý záchytný bod. Ozrejmenie cieľov vnáša do rokovania určitý poriadok a zároveň aj voľnosť. Ciele znamenajú mantinely, pričom priestor medzi nimi je prístupný pre rôzne manévrovanie a kompromisy. Existujú stovky techník, pomocou ktorých môžete ovplyvňovať druhých. V prvom rade sa pokúste zistiť, ktoré hodnoty sú dôležité pre osobu, ktorú idete presviedčať.
* Predvídajte, čo by mohol chcieť váš partner.
* Stanovte dolnú hranicu prípustného kompromisu.
* Zamyslite sa nad tým, ktoré problémy môžu vzniknúť.
* Ako môžete vyriešiť identifikované problémy? Ako možno spraviť z jednotlivých problémov výhodu pre vášho partnera?
* Čo je potrebné na záver rozhovoru? Čo potrebujete, aby ste dospeli k skutočnej dohode, podľa ktorej budete neskôr postupovať?
Ak budete sledovať tento model, zvládnete väčšinu situácií bez problémov. Plán znamená dôležitý záchytný bod. Ozrejmenie cieľov vnáša do rokovania určitý poriadok a zároveň aj voľnosť. Ciele znamenajú mantinely, pričom priestor medzi nimi je prístupný pre rôzne manévrovanie a kompromisy. Existujú stovky techník, pomocou ktorých môžete ovplyvňovať druhých. V prvom rade sa pokúste zistiť, ktoré hodnoty sú dôležité pre osobu, ktorú idete presviedčať.
(HRweb.sk)