|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ako funguje slovenský retail
Odvetvie definované celkovým počtom vyše 50.000 kamenných filiálok, postupne naráža na nevyhnutnú potrebu meniť svoju formu i obsah. Technologický boom ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Poštová banka, a.s.
Bratislava 15. novembra (OTS) - Odvetvie definované celkovým počtom vyše 50.000 kamenných filiálok, postupne naráža na nevyhnutnú potrebu meniť svoju formu i obsah. Technologický boom naprieč všetkými operáciami, neobmedzené možnosti internetu a rozvíjajúci sa internet vecí, dizajn ako súčasť produktu, totálna zmena vernostných modelov či komunitná obchodná politika. To je len stručný výpočet trendov, ktoré od základu menia charakter vyspelého obchodu a služieb. Maloobchodný vývoj v slovenských podmienkach sleduje retailový analytik Tibor Tabery zo spoločnosti Median Store.„Nedávno som zachytil reakciu manažéra istého reťazca. Ten na otázku, akú formu bude mať ich pripravovaný remodeling vlajkových predajní odpovedal, že si pozreli bratislavské YEME, tiež nové TERNO v Auparku a pripravili návrh na zmeny. To, že by firma mohla vylepšiť optimalizáciu zásob, nakopnúť efektívny manažment kategórií, priestorové plánovanie či pasívny marketing, je už pre tohto operátora zrejme nepodstatné,“ opísal Tabery čerstvú skúsenosť. Nestačí upraviť len zovňajšok, zákazník takúto zmenu reálne nepocíti a naopak veľmi rýchlo zistí, že kupuje ten istý starý, opozeraný produkt: „Áno, sú regióny, kde zákazník nemá možnosť „odmeniť“ správanie obchodníka prechodom ku konkurencii. Našťastie, väčšina retailu nie je krátkozraká. Príklady remodelingu z LIDLa, Poštovej Banky, lastovičky v COOPe, či nový Kaufland v Dunajskej Strede sú dôkazmi toho, že aj retail v slovenských podmienkach môže byť hladný po inováciách. Dobrú prácu v tomto smere odvádza tiež dodávateľská báza, spomeňme len svetové ocenenia slovenského McCarteru za viaceré produktové inovácie, ktoré hovoria samé za seba.“
Mimoriadne aktuálnym pojmom v rámci inovácií sú Big Data. Retail vo všeobecnosti ovláda obrovské množstvo denných transakčných dát, ktoré vo veľkých sieťach zamestnávajú celé oddelenia analytikov, hľadajúcich lepšie pochopenie zákazníckeho správania. Retailová analytika neustále prináša nové príležitosti, medzi nimi aj pojem In-Store analytika. „Z dennej praxe môžem potvrdiť, že trendové In-Store analytické nástroje má v našich podmienkach záujem implementovať len hráč, ktorý už dosiahol určitú dátovú zrelosť a inovatívnosť. Nazývame to „retailová evolúcia“, prezradil ďalej Tabery a dodal: „Do popredia sa dostáva pohľad na fakty ešte pred samotnou transakciou. Už to nie je len o tom, koľko zákazníkov nakúpilo, ale koľko ich bolo v predajni, akým smerom sa pohybovali, ako dlho, prípadne ktoré časti predajne vôbec nenavštívili. To sú dáta, ktoré môžu byť v budúcnosti rozhodujúcim faktorom v konkurenčnom boji.“
Foto: Tibor Tabery - Median Store
Tento článok bol pripravený v spolupráci s Tiborom Taberym, nezávislým retailovým analytikom zo spoločnosti MEDIAN Store. V súčasnosti spolupracuje na unikátnom inovatívnom riešení in-store analytického nástroja Pygmalios analytics, ktorý prináša nové metriky zákazníckeho správania v kamennej predajni.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR