|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Akí sú Slováci spotrebitelia
Vznikli vtedy, dnes už všetkým známe zľavové portály, ktoré zmenili spotrebiteľský pohľad na služby. O štyri roky neskôr, v roku 2014, Slováci nakúpili zľavy za vyše 54 mil. EUR. ...
Zdieľať
Foto: ZlavaDna.sk
Bratislava 25. februára (OTS) - Vznikli vtedy, dnes už všetkým známe zľavové portály, ktoré zmenili spotrebiteľský pohľad na služby. O štyri roky neskôr, v roku 2014, Slováci nakúpili zľavy za vyše 54 mil. EUR. Zaujímavý pohľad do spotrebiteľského správania poskytuje prieskum najväčšieho slovenského zľavového portálu ZlavaDna.sk, ktorého obrat v roku 2014 presiahol 19 mil. EUR. Naučila nás kríza šetreniu alebo sme si začali viac užívať? Foto: ZlavaDna.sk
Slováci našli záľubu v cestovaníAj keď počas roka 2011 ešte nebolo bežné vyraziť si na víkend do luxusného hotela a využiť všetky ponúkané služby, rok 2012 sa niesol v znamení cestovania. Slováci si vtedy kúpili už 52 657 zľavových kupónov v hodnote prevyšujúcej 5 mil. EUR. V roku 2014 cestovanie zažívalo naplno svoj rozmach o čom hovorí aj 440 % nárast záujmu o cestovanie oproti roku 2012 v hodnote zakúpených zliav za takmer 11 mil. EUR. Aj vďaka klesajúcej cene zľavneného ubytovania a služieb si slovenskí spotrebitelia začali čoraz viac užívať víkendy mimo domu. Priemerná cena pobytov síce medziročne neklesla kvôli väčšej ponuke luxusnejších hotelov, avšak pribudli lacnejšie ponuky po ktorých je veľký dopyt. Ubytovanie pre 2 osoby na dve noci s polpenziou si dnes môžu Slováci kúpiť už za 69 eur.
Dobrou správou pre cestovný ruch je, že za posledné 3 roky sa vďaka zľavovým portálom zintenzívnil pohyb Slovákov. „Až 40% z nich vyhľadáva práve oblasti Vysokých a Nízkych Tatier.“ potvrdzuje Tarageľová. Prieskum ukazuje že v oblastiach s rozvinutou infraštruktúrou sa darí najmä aquaparkom. Tie držia rekord v počte predaných zliav. „Len za minulý rok sa predalo prostredníctvom ZlavaDna.sk, vyše 100 000 vstupov do aquaparkov za 1 025 447 EUR.“ prezrádza Svetlana Tarageľová.
Mladé páry nahradili dôchodcov
Prieskum realizovaný ZlavaDna.sk odhalil atraktivitu víkendového cestovania spojeného s wellness pobytmi a relaxom. Hlavne mladí ľudia prostredníctvom zliav začali objavovať miesta ako sú Bánska Štiavnica, Orava, či Terchová. „Zaujímavosťou z prieskumu bolo kúpeľné miesto Dudince, ktoré práve predajom víkendových pobytov cez zľavový portál výrazne omladilo svoju klientelu.“ hovorí Tarageľová. Podľa prieskumu ZlavaDna.sk sú wellness pobyty a služby spojené s krásou pre slovenského spotrebiteľa druhé najatraktívnejšie. „Poukazuje na to aj fakt, že si tieto služby kúpi priemerný spotrebiteľ zľavového portálu minimálne 1x do roka.“ hovorí Tarageľová.
Menej jeme a viac športujeme
Rok 2012 sa niesol v znamení ochutnávania ponuky reštaurácií. Prostredníctvom zliav Slováci nakúpili vyše 210 790 kupónov na jedlo za takmer 1,3 mil. EUR. Sushi sety, rebierka, či pizza v zľave zažívali absolútny vrchol. Niet sa čomu diviť, keď priemerná cena kupónu sa približovala hranici 6 EUR. V rokoch 2013 a 2014 sa postupne menilo nákupné správanie spotrebiteľa a zdravý životný štýl zasiahol aj Slovákov. Fitness tréningy, jóga, v zime lyžovanie a v lete golf, či adrenalínové zážitky začali už začiatkom roka 2013 spoznávať vo veľkom aj slovenskí spotrebitelia. Za posledné tri roky tento segment narástol o 500% a v roku 2014 si Slováci nakúpili športové aktivity za vyše 2,5 mil. EUR v priemernej cene 15 EUR.
Viac si užívame a menej míňame
Zľavové portály v súčasnosti inšpirujú mladých ľudí, ktorí sa snažia spoznávať nové miesta. Rodinným príslušníkom pomáhajú prekvapiť vhodnými darčekmi. Umožňujú Slovákom sa vzdelávať na jazykových kurzoch a nájsť v sebe skrytý talent. Stali sa miestom, kde si tvoríme svoj životný štýl a vieme si ho aj dovoliť.
„Práve zľavy za posledné roky naučili Slovákov nie len nakupovať služby, ale vyberať si ich s rozumom a prihliadať aj na financie. Možnosť užívať si život a pritom ušetriť dáva zmysel stále viac spotrebiteľom a preto sa zľavy stávajú ešte viac populárnejšie ako v minulosti.“ hovorí Tarageľová.
Foto: ZlavaDna.sk
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR