|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. júna 2014
Akčné ponuky hypoték nedostanú klienti úplne ´zadarmo´
Slovenské banky pokračujú v znižovaní úrokov na hypotékach. Akčná ponuka sa však nemusí podariť získať každému klientovi. Znížený úrok totiž viaceré banky ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Andrej Galica
Bratislava 31. mája (TASR) – Slovenské banky pokračujú v znižovaní úrokov na hypotékach. Akčná ponuka sa však nemusí podariť získať každému klientovi. Znížený úrok totiž viaceré banky poskytujú až po splnení určitých podmienok.Po tom, čo banka posúdi, či bude klient schopný splácať svoje záväzky, na rad prichádzajú ďalšie kritériá, vďaka ktorým môže spotrebiteľ získať zvýhodnenú hypotéku. "Akciové sadzby získajú klienti až po splnení podmienok, medzi ktoré patrí aj využívanie ďalších produktov danej banky. Napríklad, otvorenie účtu a jeho aktívne využívanie, poistenie nehnuteľnosti, či poistenie splácania úveru," vysvetľuje odborník portálu Finančná hitparáda Maroš Ovčarík. Podľa jeho slov sú však akčné úroky viazané aj na určitú fixáciu, najčastejšie na trojročnú. "Okrem toho zvyčajne musí ísť o účelovú hypotéku na bývanie, prípadne na refinancovanie," dopĺňa Ovčarík.
Podľa odborníkov by si tak občania mali ponuky bánk dobre porovnávať. "Ani ponuka od banky, ktorá pozná svojho klienta roky, nie je garanciou najvýhodnejšej ponuky," upozorňuje Ovčarík. Klienti by si mali dobre zvážiť, či poistenie splácania úveru skutočne potrebujú. "Napriek tomu, že sa zníži úroková sadzba v rámci akcie, v konečnom dôsledku poistenie zvýši mesačné splátky. Preto sa treba rozhodnúť, či postenie chceme alebo nie. Je dobré si od banky vyžiadať viacero ponúk s rôznymi variantmi splácania," dodáva Ovčarík.
Analytik spoločnosti Fincentrum Ján Porázik spotrebiteľom tiež odporúča, aby si dali spracovať úverovú ponuku vo viacerých bankách. "Je samozrejme dôležité porovnávať porovnateľné s porovnateľným. Nie vždy marketingové akcie bánk odzrkadľujú situáciu tak, ako si ju klient vysvetlí. Treba si tiež uvedomiť, že úrokové sadzby, ktoré sú komunikované s dodatkom 'od', nie sú určené pre každého klienta," dopĺňa Porázik.
Slovenské finančné domy okrem akciových hypoték využívajú aj iné spôsoby ako prilákať nových klientov. Napríklad ich odmeňujú za to, že banku, v ktorej majú hypotéku, odporučia svojim známym. "Toto je jedna z metód ako banka získava nových klientov. Banky majú predovšetkým záujem, aby si nový klient k nim preniesol bežný účet aj s pravidelným príjmom. Nedávno sme mali možnosť sledovať kampane, ako menšie banky lákali nových klientov na atraktívne úroky na sporiacich účtoch," podotkol Porázik.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR