|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. marca 2014
Akceptácia mobilných platieb sa stáva konkurenčnou výhodou obchodníkov
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Bratislava 1. marca (TASR) – Postoj k mobilným platbám sa zlepšuje nielen zo strany spotrebiteľov. Rovnako obchodníci vykazujú až 88-% pozitívne hodnotenie, pričom mnohí z nich považujú akceptáciu mobilných platieb za konkurenčnú výhodu. Keďže spotrebitelia sú čoraz prístupnejší takýmto spôsobom platby, obchodníci, ktorí ich nepodporujú, sa môžu časom ocitnúť v nevýhode. Vyplýva to z aktuálnej štúdie spoločnosti MasterCard, ktorá sledovala konverzácie na sociálnych sieťach.Spotrebitelia v súčasnosti prešli od diskusií o mobilných platbách po testovanie ich rôznych možností. Tí, ktorí si osvojili nové možnosti platby, teraz udávajú tón vo väčšine konverzácií (81 %). V roku 2012 boli v ich pozícii spotrebitelia, ktorí nové možnosti zatiaľ využívať nezačali (68 %).
Nálady spotrebiteľov súvisiace s ich skúsenosťou s transakciami sa zlepšili. V roku 2013 ich hodnotilo pozitívne 63 % užívateľov, čo je 5-% nárast oproti predchádzajúcemu roku. Užívateľská skúsenosť však naďalej poskytuje priestor na zlepšovanie, keďže u spotrebiteľov figuruje ako dôvod nespokojnosti.
Miera akceptácie u obchodníkov je najviditeľnejšou témou, ktorá stála za vznikom 15 % konverzácií a 48 % konverzácií týkajúcich sa konkrétne obchodníkov. Prieskum ukazuje, že spotrebitelia aj obchodníci mobilné platby podporujú (86 %), čo bude v roku 2014 pravdepodobne viesť k vyššej miere akceptácie u obchodníkov.
V prípade takmer 90 % konverzácií obchodníkov boli iniciátormi tí, ktorí uplatňujú mobilné riešenia v praxi. Obchodníci, ktorí si novú možnosť platby zatiaľ neosvojili, sa na spoločenské médiá obracajú predovšetkým v snahe získať radu v oblasti mobilných platieb od iných obchodníkov.
Kľúčovú úlohu pre úspech a všeobecné prijatie mobilných platieb bude zohrávať dôraz na vzdelávanie spotrebiteľov. Pochybnosti v súvislosti s bezpečnosťou totiž viedli k negatívnemu hodnoteniu v 66 % prípadov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR