|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. októbra 2011
Ak vodič nezaplatí pokutu, inšpektori ho budú môcť odstaviť
Inšpektori práce dnes na diaľnici medzi Prešovom a Košicami popri kontrole vozidiel nad 3,5 tony začali s informačnou kampaňou u zahraničných vodičov, ktorých oboznamujú, že od novembra u nás ...
Zdieľať
PREŠOV 19. októbra (WEBNOVINY) – Inšpektori práce dnes na diaľnici medzi Prešovom a Košicami popri kontrole vozidiel nad 3,5 tony začali s informačnou kampaňou u zahraničných vodičov, ktorých oboznamujú, že od novembra u nás platí novela zákona, umožňujúca pri nezaplatí pokuty na mieste odstaviť vodičovi kamión alebo autobus.
Ako informovala generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce (NIP) Jana Popovičová, po ročnom snažení sa im podarilo ako jednej z posledných krajín v Európskej únii presadiť zákon, ktorým Slovensko zaviedlo právomoc nariadiť odstavenie vozidla pre dozorný orgán v oblasti kontroly dodržiavania sociálnej legislatívy v doprave.
Od novej kompetencie očakáva výrazné zlepšenie vymožiteľnosti na mieste uložených blokových pokút.
Inšpekcia práce robí na cestách kontroly zamerané na dodržiavanie sociálnej legislatívy v doprave, kontroluje maximálne limity času jazdy, dodržiavanie povinných prestávok a odpočinku. Doteraz zahraniční vodiči často odmietali zaplatiť pokutu, ktorú im inšpektori práce uložili, a bez zaplatenia opustili Slovensko. Vymôcť pokutu bolo komplikované a pri nízkych sumách aj neekonomické. Zahraniční vodiči sa tak plateniu pokút ľahko vyhli.
Ak nezaplatí, auto odtiahnú, odstavia
„Od novembra budeme môcť vodiča, ktorý porušil nejaký zákon a nezaplatil, odstaviť a odtiahnuť na parkovisko až do času, pokiaľ túto sankciu nezaplatí. Je nám ľúto, že sme sa nedokázali dohodnúť aj s ministerstvom dopravy na zvýšení pokút, ktoré sú v okolitých krajinách niekoľkonásobne vyššie. Ale aj od tohto zákona očakávame zvýšenie vymožiteľnosti a vodiči budú súčasne vedieť, že máme na nich na Slovensku účinný nástroj,“ uviedla Popovičová.
Vodiči, ktorí dostanú pokutu od inšpektorátu práce, ju môžu zaplatiť v hotovosti, alebo bankovou kartou cez terminál, čo je novinkou u inšpekcie práce.
Od 1. novembra všetci inšpektori, ktorí vykonávajú sociálnu legislatívu v doprave, budú mať k dispozícii bankový terminál.
Popovičová uviedla, že doteraz štát prichádzal o veľké peniaze z pokút, ktoré nedokázali vymôcť.
Keďže po našich cestách jazdí asi polovica zahraničných vodičov s vozidlami nad 3,5 tony, štát tak prichádzal o zhruba polovicu vyrúbených sankcií. V prvom polroku tohto roku inšpektori skontrolovaných 1 921 vodičov zo zahraničia, pričom u nich zistili 1 756 nedostatkov. Koľko vodičov nezaplatilo pokutu, inšpektorát nezverejnil.
Inšpektoráty spustili kampaň
Hovorca Národného inšpektorátu práce Igor Holéczy povedal, že do oficiálnej účinnosti zákona, ktorý bude platiť od 1. novembra, ostávajú necelé dva týždne. „Inšpektoráty práce spúšťajú kampaň, ktorá bude informovať hlavne zahraničných vodičov, že sa na Slovensku mení príslušná legislatíva. Dnes sme túto informačnú kampaň odštartovali v Prešovskom kraji. Vodičov z Poľska, Maďarska aj z ďalších krajín informujeme o tom, že im môžeme od novembra odstaviť kamión, a aby boli na to pripravení,“ uviedol hovorca.
Podľa vyjadrenia inšpektora Ladislava Mudríka pri kontrolách najčastejšie zisťujú porušenie časov jázd vodičov, ktorí nedodržiavajú dovolené limity jazdy a odpočinku.
Vodič má povolené nepretržite jazdiť štyri a pol hodiny, potom je povinný urobiť si prestávku minimálne 45 minút.
Pri kontrole prichytili vodiča, ktorý tento limit prekročil o celú hodinu, teda jazdil bez prestávky päť a pol hodiny. Najvyššia bloková pokuta je do výšky 165 eur, vodič však môže dostať aj oveľa vyššiu pokutu podľa rozkazného konania, alebo na základe správneho konania, prípadne mu môže byť zakázaná činnosť až na dva roky.
Ako informovala generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce (NIP) Jana Popovičová, po ročnom snažení sa im podarilo ako jednej z posledných krajín v Európskej únii presadiť zákon, ktorým Slovensko zaviedlo právomoc nariadiť odstavenie vozidla pre dozorný orgán v oblasti kontroly dodržiavania sociálnej legislatívy v doprave.
Od novej kompetencie očakáva výrazné zlepšenie vymožiteľnosti na mieste uložených blokových pokút.
Inšpekcia práce robí na cestách kontroly zamerané na dodržiavanie sociálnej legislatívy v doprave, kontroluje maximálne limity času jazdy, dodržiavanie povinných prestávok a odpočinku. Doteraz zahraniční vodiči často odmietali zaplatiť pokutu, ktorú im inšpektori práce uložili, a bez zaplatenia opustili Slovensko. Vymôcť pokutu bolo komplikované a pri nízkych sumách aj neekonomické. Zahraniční vodiči sa tak plateniu pokút ľahko vyhli.
Ak nezaplatí, auto odtiahnú, odstavia
„Od novembra budeme môcť vodiča, ktorý porušil nejaký zákon a nezaplatil, odstaviť a odtiahnuť na parkovisko až do času, pokiaľ túto sankciu nezaplatí. Je nám ľúto, že sme sa nedokázali dohodnúť aj s ministerstvom dopravy na zvýšení pokút, ktoré sú v okolitých krajinách niekoľkonásobne vyššie. Ale aj od tohto zákona očakávame zvýšenie vymožiteľnosti a vodiči budú súčasne vedieť, že máme na nich na Slovensku účinný nástroj,“ uviedla Popovičová.
Vodiči, ktorí dostanú pokutu od inšpektorátu práce, ju môžu zaplatiť v hotovosti, alebo bankovou kartou cez terminál, čo je novinkou u inšpekcie práce.
Od 1. novembra všetci inšpektori, ktorí vykonávajú sociálnu legislatívu v doprave, budú mať k dispozícii bankový terminál.
Popovičová uviedla, že doteraz štát prichádzal o veľké peniaze z pokút, ktoré nedokázali vymôcť.
Keďže po našich cestách jazdí asi polovica zahraničných vodičov s vozidlami nad 3,5 tony, štát tak prichádzal o zhruba polovicu vyrúbených sankcií. V prvom polroku tohto roku inšpektori skontrolovaných 1 921 vodičov zo zahraničia, pričom u nich zistili 1 756 nedostatkov. Koľko vodičov nezaplatilo pokutu, inšpektorát nezverejnil.
Inšpektoráty spustili kampaň
Hovorca Národného inšpektorátu práce Igor Holéczy povedal, že do oficiálnej účinnosti zákona, ktorý bude platiť od 1. novembra, ostávajú necelé dva týždne. „Inšpektoráty práce spúšťajú kampaň, ktorá bude informovať hlavne zahraničných vodičov, že sa na Slovensku mení príslušná legislatíva. Dnes sme túto informačnú kampaň odštartovali v Prešovskom kraji. Vodičov z Poľska, Maďarska aj z ďalších krajín informujeme o tom, že im môžeme od novembra odstaviť kamión, a aby boli na to pripravení,“ uviedol hovorca.
Podľa vyjadrenia inšpektora Ladislava Mudríka pri kontrolách najčastejšie zisťujú porušenie časov jázd vodičov, ktorí nedodržiavajú dovolené limity jazdy a odpočinku.
Vodič má povolené nepretržite jazdiť štyri a pol hodiny, potom je povinný urobiť si prestávku minimálne 45 minút.
Pri kontrole prichytili vodiča, ktorý tento limit prekročil o celú hodinu, teda jazdil bez prestávky päť a pol hodiny. Najvyššia bloková pokuta je do výšky 165 eur, vodič však môže dostať aj oveľa vyššiu pokutu podľa rozkazného konania, alebo na základe správneho konania, prípadne mu môže byť zakázaná činnosť až na dva roky.