|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. novembra 2014
Ak vás niekto obťažuje hlasným telefonovaním, upozornite ho na to
Ak vás v prostriedku MHD či čakárni u lekára vyrušuje niekto, kto dlho a hlasno komunikuje cez mobilný telefón, je dobré, ak ho na to priamo upozorníte.
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 19. novembra (TASR) – Ak vás v prostriedku MHD či čakárni u lekára vyrušuje niekto, kto dlho a hlasno komunikuje cez mobilný telefón, je dobré, ak ho na to priamo upozorníte. Podľa psychológa sa tým zbavíte vlastného vnútorného napätia a takisto dáte takémuto človeku spätnú väzbu na niečo, čo si možno ani sám neuvedomuje.
"Často sa stáva, že sa človek v takýchto situáciách akosi pozabudne, preto si neuvedomí, že svojím hovorom môže vyrušovať druhých," uviedol psychológ Miloš Poštek. "A možno to robí aj preto, že ho na to doteraz nikto neupozornil," dodal.
Upozornil, že v takýchto prípadoch záleží na situácii. "Krátky telefonát, pri ktorom nezvyšujeme hlas, nie sme vulgárni alebo neprezradzujeme intímnosti zo svojho života nebude zrejme nikomu prekážať," skonštatoval Poštek. "Rovnako budeme chápať aj to, ak sa telefonujúci snaží riešiť nejakú naozaj dôležitú až kritickú situáciu."
Ak ale v prípade telefonátu nejde o niečo, čo si nevyhnutne vyžaduje komunikáciu a okamžité riešenie a jeho dĺžka, intenzita či hlasitosť pôsobí druhým nepríjemne, je podľa psychológa na mieste upozornenie. "Bez agresie či vulgárnosti slušne požiadať o to, aby telefonujúci stíšil hlas, či sa presunul do inej miestnosti," uviedol Poštek.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR