|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. marca 2015
Ak si dlhoročné značky zachovajú kvalitu a cenu, na trhu sa udržia
Bicyklová značka DEMA získala ocenenie Superbrands Award
Zdieľať
Bicyklová značka DEMA získala ocenenie Superbrands Award Foto: DEMA Senica a. s.
Bratislava 20. marca (TASR) – Majú rozdielne miesto a rok vzniku, iného majiteľa, postup výroby i zloženie. Predsa ich však jedno spája – sú to značky, ktoré prežili desaťročia a dodnes úspešne pôsobia na trhu. Odborníci z oblasti obchodu sa zhodujú, že kým takéto výrobky nezmenia kvalitu a cenu, z pultov predajní tak skoro nezmiznú.Dlhoročné značky vyjadrujú podľa Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR osvedčenú kvalitu, čo podčiarkuje aj pretrvávajúci záujem spotrebiteľov o tieto výrobky a ich dôveru k nim. "Výrobcovia a obchodníci často kladú dôraz práve na to, že predávajú osvedčené a kvalitné potraviny, ktorých zaujímavosť a kvalitu preveril čas. Či už v starom, novom alebo retro obale, niektoré potravinárske výrobky jednoducho 'nestarnú'," uviedol zväz pre TASR.
Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) je presvedčená, že mnohí spotrebitelia sa rozhodujú na základe vlastných pozitívnych dlhoročných skúseností s konzumáciou produktov. "Aj dnes je ešte niekoľko desiatok potravín pôvodného československého potravinárskeho priemyslu, ktoré zákazníci v obchodoch spoznávajú pod ich dnes už archaickými názvami, vyhľadávajú ich a radi nakupujú už desiatky rokov. Kým to tak bude, obchod ich bude naďalej ponúkať," avizovala predsedníčka aliancie Katarína Fašiangová.
Záujem o pôvodné potraviny vníma ako tradíciu a istý konzervativizmus. "Je po nich dopyt hlavne zo strany staršej generácie zákazníkov, ktorí sú konzervatívnejší a roky tieto výrobky konzumujú," zhodnotila. Popularitu "historických" značiek pripisuje analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský okrem zvyku staršej generácie tiež úspešnému marketingu nových vlastníkov spoločností, ktoré produkty vyrábali. ZOCR upozornil, že tieto výrobky nakupujú nielen pamätníci, ale aj mladšie generácie.
Obchod podľa zväzu pretrvávanie osvedčených značiek na trhu víta a predáva ich preto, lebo "idú", spotrebitelia ich vyhľadávajú, a teda sú stabilnou súčasťou jeho ponuky. "Veríme, že mnohé z nich ostanú na trhu ešte dlhší čas najmä preto, že tieto výrobky znesú porovnanie s potravinárskymi výrobkami novej a novšej generácie, pretože si dlhodobo udržiavajú svoju kvalitu a cenu," zdôvodnil.
Budúcnosť dlhoročných značiek spája Drahovský práve s otázkou týchto dvoch kritérií. "Ešte stále sa na Slovensku kupuje mnoho potravín podľa ceny. To znamená, že ak si výrobky, ktoré fungujú na trhu desaťročia, dokážu v rámci nezmenenej kvality udržať cenu, ktorú akceptuje spotrebiteľ, tak sa na trhu udržia. Tie, ktoré to nedokážu, pôjdu z kola von," nazdáva sa.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR