Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

26. januára 2010

Ak rezort vyňal jeden úsek,je to podraz pre Košice



Voči Košičanom a DPMK je to podraz - takto v utorok reagoval generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michal Tkáč na medializované informácie o úprave mýta pre ...



Zdieľať
Foto: SITA


KOŠICE 26. januára (WEBNOVINY) - Voči Košičanom a DPMK je to podraz - takto v utorok reagoval generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michal Tkáč na medializované informácie o úprave mýta pre košickú MHD. Ako uviedla marketingová konzultantka DPMK Monika Murová, Slovenský rozhlas a následne ďalšie médiá priniesli informácie o tom, že „košický dopravný podnik bude od mýta oslobodený len v jednom prípade“. "Pokiaľ ministerstvo vylúči zo spoplatnenia na území mesta len jeden úsek z jedenástich, považujem to za podraz voči Košičanom a dopravnému podniku mesta," hovorí generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.

Murová uviedla, že pokiaľ sú pravdivé medializované informácie o tom, že Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) chce vyňať zo spoplatnenia len jeden úsek na území mesta Košice, vedenie DPMK a. s. to vníma ako nespravodlivý krok voči mestu. Mesto spolu s DPMK žiadali o úplné oslobodenie MHD spod spoplatnenia mýtom a rovnako aj zásadné prehodnotenie spoplatnených úsekov na území mesta - ich vyňatie zo spoplatnenia a spravodlivejšie rozdelenie úsekov.

Podľa Tkáča by cesty I. triedy na území mesta nemali byť spoplatnené, respektíve by spoplatnené úseky mali byť rozdelené tak, aby sa to čo najmenej dotýkalo mestskej dopravy. "V opačnom prípade považujeme rozhodnutie ponechať medzi spoplatnenými úsekmi cesty I. triedy na území Košíc za diskriminačné," dodáva Tkáč.

Dopravný podnik mesta Košice stále nemá k dispozícii oficiálne vyjadrenie ministerstva dopravy o svojej žiadosti vyňať mestskú hromadnú dopravu zo spoplatnenia zavedeným mýtom a oslobodiť cesty v meste od mýta.

"Nepoznáme teda ani to, podľa akých pravidiel MDPT pri prehodnocovaní úsekov postupovalo," dodáva generálny riaditeľ Michal Tkáč. Snahu mesta Košice vyňať MHD spod spoplatnenia mýtom podporila aj Únia miest a obcí Slovenska.

Pre porovnanie, Dopravný podnik mesta Bratislavy musel vybaviť palubnými jednotkami necelých 30 autobusov zo 495, čo je 5 %. Po spoplatnených úsekoch jazdí v Bratislave 6 liniek z 87, čiže 7 %. V Košiciach DPMK vybavil mýtnym systémom všetkých vyše 200 autobusov a po spoplatnených úsekoch jazdí približne 50 % liniek. Celkové náklady na zavedenie a prevádzku mýta odhaduje DPMK na približne 150-tisíc eur.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slováci postavili na Haiti ďalšiu poľnú nemocnicu
<< predchádzajúci článok
Medzinárodný menový fond vylepšil prognózu rastu