21. júla 2015
Ilustračné foto Foto: TASR/APPraha/Brno 21. júla (TASR) - Ak cestovná kancelária skrachuje, jej poisťovňa by mala klientom uhradiť v plnej výške ceny zájazdov, ktoré sa pre krach neuskutočnili. Rozhodol o tom dnes Ústavný súd v Brne, ktorý zamietol sťažnosť poisťovne Generali. Informoval o tom server iDNES.cz.
Poisťovňa tvrdila, že môže vyplácať peniaze len do limitu dohodnutého plnenia. Podľa Ústavného súdu však povinnosť plnej náhrady plynie zo zákona o podnikaní v cestovnom ruchu.
V konkrétnom prípade mal klient vycestovať na dovolenku s cestovnou kanceláriou I. Parkam Holidays. Zájazd sa ale neuskutočnil, kancelária totiž skončila v konkurze. Klient potom od poisťovne dostal 13.788 Kč (509,31 eura) napriek tomu, že plná cena zájazdu bola takmer o 10.000 Kč vyššia (23.384 Kč).
Rozdiel medzi oboma sumami klientovi následne priznal Obvodný súd pre Prahu 2. Dospel k záveru, že ak sa kancelária dostane do úpadku, je nutné vrátiť zákazníkovi plnú cenu zájazdu. Opačný výklad podľa obvodného súdu nemá žiadne logické odôvodnenie. Poisťovňa Generali ale verdikt považuje za zmenu princípov poisťovníctva.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR