|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. júla 2015
Ak cestovka skrachuje, poisťovňa má uhradiť plnú cenu zájazdu
Ak cestovná kancelária skrachuje, jej poisťovňa by mala klientom uhradiť v plnej výške ceny zájazdov, ktoré sa pre krach neuskutočnili. Rozhodol o tom dnes Ústavný súd v ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Praha/Brno 21. júla (TASR) - Ak cestovná kancelária skrachuje, jej poisťovňa by mala klientom uhradiť v plnej výške ceny zájazdov, ktoré sa pre krach neuskutočnili. Rozhodol o tom dnes Ústavný súd v Brne, ktorý zamietol sťažnosť poisťovne Generali. Informoval o tom server iDNES.cz.Poisťovňa tvrdila, že môže vyplácať peniaze len do limitu dohodnutého plnenia. Podľa Ústavného súdu však povinnosť plnej náhrady plynie zo zákona o podnikaní v cestovnom ruchu.
V konkrétnom prípade mal klient vycestovať na dovolenku s cestovnou kanceláriou I. Parkam Holidays. Zájazd sa ale neuskutočnil, kancelária totiž skončila v konkurze. Klient potom od poisťovne dostal 13.788 Kč (509,31 eura) napriek tomu, že plná cena zájazdu bola takmer o 10.000 Kč vyššia (23.384 Kč).
Rozdiel medzi oboma sumami klientovi následne priznal Obvodný súd pre Prahu 2. Dospel k záveru, že ak sa kancelária dostane do úpadku, je nutné vrátiť zákazníkovi plnú cenu zájazdu. Opačný výklad podľa obvodného súdu nemá žiadne logické odôvodnenie. Poisťovňa Generali ale verdikt považuje za zmenu princípov poisťovníctva.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR