|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. októbra 2011
Aj pneumatika by mala mať „tlak v norme“
Je jasné, že pneumatiky podstatným spôsobom ovplyvňujú bezpečnosť, spoľahlivosť a pohodlie jazdy. Na 100% to platí vtedy, ak sú v dobrej kondícii. Aj upršaná jeseň, či šmykľavá zima spoľahlivo ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. október (WBN/PR) - Je jasné, že pneumatiky podstatným spôsobom ovplyvňujú bezpečnosť, spoľahlivosť a pohodlie jazdy. Na 100% to platí vtedy, ak sú v dobrej kondícii. Aj upršaná jeseň, či šmykľavá zima spoľahlivo preveria, či sme prevenciu, starostlivosť o ne nepodcenili.
Tlak vzduchu v pneumatike
Ak je tlak v pneumatike príliš vysoký alebo príliš nízky, vtedy nie je zabezpečený optimálny kontakt s vozovkou. Zvyšuje sa spotreba pohonných hmôt a pneumatiky sa viac a rýchlejšie opotrebovávajú. Aby sme tomu zabránili, treba dodržiavať nasledovné zásady:
a) Pravidelne kontrolujte tlak vzduchu v pneumatikách, najmenej každé 2 - 4 týždne. Tlak treba kontrolovať vtedy, keď sú pneumatiky studené. Aj pri malom zahriatí pneumatík sú údaje merania tlaku nepresné.
b) Ak stratíte, alebo poškodíte kryty ventilov, ihneď ventily vymeňte. Každý ventil pevne dotiahnite a skontrolujte, či nie je poškodená jeho dosadacia plôška.
c) Pravidelne kontrolujte aj tlak vzduchu v rezervnej pneumatike. Platí zásada, že tlak v rezervnej pneumatike musí byť o cca 0,5 atmosféry vyšší, než je predpísaný tlak. Ten sa následne upraví po montáži na os.
Poškodenie pneumatiky
Často dochádza k tomu, že vzorka dezénu pneumatiky je opotrebovaná nerovnomerne. Vznikajú typické znaky opotrebovania , ktoré majú svoje konkrétne príčiny.
Príklad
Vyššie opotrebovanie v strede behúňa
Vyššie opotrebovanie ramien pneumatiky
Výrazne opotrebované plôšky po obvode pneumatiky
Vyššie opotrebovanie na jednej strane behúňa
Možná príčina
Prehustenie, príliš vysoký tlak vzduchu
Podhustenie, príliš nízky tlak vzduchu
chybné odpruženie, chybný tlmič pruženia, prebrzdenie
Chybne nastavená geometria
Preto
a) pravidelne kontrolujte, či pneumatika má predpísaný tlak a nie je poškodená,
b) nezabudnite, že každá pneumatika má aj vnútornú časť, ktorú môže kontrolovať iba odborník s potrebným technickým vybavením,
c) dajte pneumatiky aspoň 4-krát ročne skontrolovať odborníkovi, či sú v poriadku.
Nezabudnite, že aj nové pneumatiky sa rýchlo opotrebujú, ak chyby na riadení a na podvozku neodstráni odborník!
Bezpečne do cieľa, priatelia. Tím siete pneu a autoservisov Premio. www.premio-pneuservis.sk
Tlak vzduchu v pneumatike
Ak je tlak v pneumatike príliš vysoký alebo príliš nízky, vtedy nie je zabezpečený optimálny kontakt s vozovkou. Zvyšuje sa spotreba pohonných hmôt a pneumatiky sa viac a rýchlejšie opotrebovávajú. Aby sme tomu zabránili, treba dodržiavať nasledovné zásady:
a) Pravidelne kontrolujte tlak vzduchu v pneumatikách, najmenej každé 2 - 4 týždne. Tlak treba kontrolovať vtedy, keď sú pneumatiky studené. Aj pri malom zahriatí pneumatík sú údaje merania tlaku nepresné.
b) Ak stratíte, alebo poškodíte kryty ventilov, ihneď ventily vymeňte. Každý ventil pevne dotiahnite a skontrolujte, či nie je poškodená jeho dosadacia plôška.
c) Pravidelne kontrolujte aj tlak vzduchu v rezervnej pneumatike. Platí zásada, že tlak v rezervnej pneumatike musí byť o cca 0,5 atmosféry vyšší, než je predpísaný tlak. Ten sa následne upraví po montáži na os.
Poškodenie pneumatiky
Často dochádza k tomu, že vzorka dezénu pneumatiky je opotrebovaná nerovnomerne. Vznikajú typické znaky opotrebovania , ktoré majú svoje konkrétne príčiny.
Príklad
Vyššie opotrebovanie v strede behúňa
Vyššie opotrebovanie ramien pneumatiky
Výrazne opotrebované plôšky po obvode pneumatiky
Vyššie opotrebovanie na jednej strane behúňa
Možná príčina
Prehustenie, príliš vysoký tlak vzduchu
Podhustenie, príliš nízky tlak vzduchu
chybné odpruženie, chybný tlmič pruženia, prebrzdenie
Chybne nastavená geometria
Preto
a) pravidelne kontrolujte, či pneumatika má predpísaný tlak a nie je poškodená,
b) nezabudnite, že každá pneumatika má aj vnútornú časť, ktorú môže kontrolovať iba odborník s potrebným technickým vybavením,
c) dajte pneumatiky aspoň 4-krát ročne skontrolovať odborníkovi, či sú v poriadku.
Nezabudnite, že aj nové pneumatiky sa rýchlo opotrebujú, ak chyby na riadení a na podvozku neodstráni odborník!
Bezpečne do cieľa, priatelia. Tím siete pneu a autoservisov Premio. www.premio-pneuservis.sk