|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. apríla 2016
Aj malý crossover môže byť supermoderný
Volkswagen Tiguan druhej generácie prichádza osem rokov po tom, čo ho automobilka zaradila do svojho portfólia ako predstaviteľa menších crossoveroch. Predpokladáme, že o novinku bude veľký záujem.
Zdieľať
Keď automobilky predvádzajú nové generácie svojich automobilov, zvyčajne ide skutočne o celkom nové vozidlá. Väčšinou to nie je iba o zmene dizajnu prednej masky, novej príplatkovej výbave a novej marketingovej komunikácii, ale aj o novom podvozku, efektívnejších motoroch, o modernizovanom interiéri a bezpečnostnej technike. Je to aj prípad novej generácie modelu Tiguan, ktorý si v portfóliu značky Volkswagen našiel svoju nezastupiteľnú pozíciu už pred ôsmimi rokmi.
Nová generácia mestského crossoveru Tiguan je skutočne novým automobilom. Jeho tvorcovia dôverovali aktuálnemu dizajnového manuálu značky, ktorý preferuje ostro rezané rysy, postmoderné dizajny svetlometov a zdanlivú jednoduchosť, ktorá je však precízne prepracovaná v detailoch.
Nový Tiguan chce byť o niečo viac, ako iba crossoverom do mesta. Výrobca ho dokonca prezentuje s prívlastkom “The SUV”, ktorým upozorňuje na skutočnosť, že generačne vozidlo narástlo a dospelo. V praxi by mal byť o niečo menší rozdiel medzi Tiguanom a Touaregom, hoci na prvý pohľad budú stále odlíšiteľné veľmi jednoznačne. Rozmery nového Tiguanu sú 4486 (dĺžka) × 1839 (šírka) × 1632 (výška) mm, generačne teda narástol do šírky a dĺžky, znížil sa však o 33 milimetrov.
Volkswagen Tiguan s modelovým ročníkom 2017 je na rozdiel od svojho predchodcu postavený na modulárnej platforme MQB, ktorej vývoj pre nemecký automobilový koncern znamenal krok správnym smerom. Nový Tiguan je vďaka novému podvozku výrazne športovejší a jeho hmotnosť klesla o celých 50 kilogramov. Nie je to práve najviac, čo sme kedy v generačnom omladení vozidiel videli, avšak nemožno túto redukciu hmotnosti zanedbať.
Uvedené technológie, množstvo ďalších a bezpečnostný balík Safety Plus možno nie sú v automobilovom priemysle úplnou novinkou, avšak Tiguan ich ponúkne ako súčasť príplatkovej výbavy, ktorá je priamo prevzatá z oveľa drahších automobilov.
Predajcovia si za nový Volkswagen Tiguan od zákazníkov vypýtajú aspoň 22-tisíc eur, čo nie je vôbec málo. Človek aby začal polemizovať o tom, či si radšej kúpiť Volkswagen alebo BMW či Mercedes… za modernú techniku a dobré technické vlastnosti sa skrátka platí. Automobil sa bude predávať aj vo vizuálne agresívnejšom variante R-Line, ktorý na fotografiách spoznáte podľa výraznejších chrómových doplnkov.
Všetky ponúkané motorizácie spĺňajú normu Euro 6, v predaji sa objavia popri benzínových motoroch TSI aj naftové TDI Výkon bude minimálne 115 a maximálne 240 konských síl pri nafte a 125/220 koní pri benzíne. Hybrid a ani elektrický variant sa do predaja v skorej dobe nedostane, Volkswagen takúto možnosť zatiaľ ani nespomína.
Všetky ponúkané motorizácie spĺňajú normu Euro 6, v predaji sa objavia popri benzínových motoroch TSI aj naftové TDI Výkon bude minimálne 115 a maximálne 240 konských síl pri nafte a 125/220 koní pri benzíne. Hybrid a ani elektrický variant sa do predaja v skorej dobe nedostane, Volkswagen takúto možnosť zatiaľ ani nespomína.