|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
„Celkové vyznievanie hlasu veľmi často rozhoduje aj o úspechu alebo neúspechu pri budovaní kariéry,“ pripomenul Fischbacher. Akustická vizitka zostáva podľa jeho slov veľmi podceňovaná. „Kým ľudia pozorne sledujú každú novú vrásku na tvári a míňajú obrovské sumy za moderné účesy a elegantné oblečenie, hlasový potenciál, vďaka ktorému vedú svojich spolupracovníkov či rozprávajú sa s obchodnými partnermi, nechávajú takmer bez povšimnutia,“ dodal Fischbacher. Podľa neho si môže každý človek vytrénovať primeraný hlas podobne, ako dokáže zlepšiť svoje počítačové zručnosti, hoci si to vyžaduje určité časové a finančné náklady. Rovnako ako každá investícia do zlepšenia komunikačných zručností sa však aj tento tréning vyplatí. Už po dvoch dňoch absolventi kurzu dokážu zreteľne zvýšiť svoju schopnosť pozitívne ovplyvniť diskusiu, znížiť nervozitu na minimum, jasnejšie formulovať myšlienky, lepšie zvládať konflikty a pod.
Hlavnou súčasťou hlasového tréningu napodiv nie je zdokonaľovanie schopnosti telefonovať. Tréneri sa zameriavajú skôr na situácie, v ktorých hlas jednotlivých účastníkov nepôsobí presvedčivo, čím môže prispieť k celkovému zlyhaniu. Ide napríklad o prezentácie, vystúpenia na poradách alebo zvládanie konfliktov. „V konfliktných situáciách trpia predovšetkým ženy, ktorým sa ostatní často vysmievajú, ak ich hlas pri rozčúlení vyskočí do nepríjemne znejúcich vysokých tónov. V takejto situácii však nie je na vine hlas, ale spôsob jeho používania,“ vysvetlil Fischbacher. Na hlasovom tréningu sa preto okrem iného precvičuje aj reč tela, vnútorné nastavenie, zvládanie emócií, rýchlosť rozprávania, artikulácia a pod. Ako totiž pripomenul Fischbacher, „aj v čase e-mailov a internetovej komunikácie má ľudský hlas ešte vždy posledné slovo“.
(ach)