|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2011
Airbus padal hore nosom rýchlosťou 3300 metrov za minútu
Piloti lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa pred necelými dvoma rokmi zrútilo do Atlantického oceánu, mali tesne pred haváriou na svojich prístrojoch konfliktné informácie o rýchlosti. ...
Zdieľať
Foto: PARÍŽ 27. mája (WEBNOVINY) - Piloti lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa pred necelými dvoma rokmi zrútilo do Atlantického oceánu, mali tesne pred haváriou na svojich prístrojoch konfliktné informácie o rýchlosti.
Vyplýva to z informácií získaných z čiernych skriniek, ktorých obsah v piatok zverejnil Úrad vyšetrovania a analýz pre bezpečnosť civilného letectva (BEA).
Záznamy tiež ukazujú, že pád lietadla do mora trval tri a pol minúty, čo znamená že padalo nosom hore asi 3300 metrov za minútu.
Prístroje v kokpite ukazovali dve rôzne rýchlosti, pričom jedna z nich prudko klesala. Potvrdzuje to predchádzajúce dohady, že na havárii sa podpísali nefunkčné vonkajšie merače rýchlosti (Pitotove trubice), ktoré boli pravdepodobne pokryté ľadom. V čase vypuknutia problémov si bol kapitán oddýchnuť a nenachádzal sa v kokpite. Po návrate podľa záznamov však už neprevzal kontrolu nad lietadlom.
Piloti podľa získaných údajov po dvoch hodinách a ôsmich minútach letu mierne zmenili kurz, aby sa vyhli turbulenciám. Asi o dve ďalšie sa vypol autopilot, keď prístroje začali ukazovať, že rýchlosť sa príliš znížila. V tom čase sa tiež ozvalo varovanie o zastavení motora, ktoré však vzápätí prestalo. "Stratili sme rýchlosti," povedal jeden z pilotov už v čase, keď začalo lietadlo prudko klesať, čo sa im však nepodarilo zastaviť.
Airbus A330 na trase Rio de Janeiro - Paríž zmizol v noci z 31. mája na 1. júna 2009 s 228 ľuďmi vrátane troch Slovákov nad Atlantickým oceánom približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Zvyšky lietadla objavili vyšetrovatelia takmer po dvoch rokoch v hlbokých vodách Atlantického oceánu v strede cesty medzi Brazíliou a západoafrickým pobrežím.
Záznamy tiež ukazujú, že pád lietadla do mora trval tri a pol minúty, čo znamená že padalo nosom hore asi 3300 metrov za minútu.
Prístroje v kokpite ukazovali dve rôzne rýchlosti, pričom jedna z nich prudko klesala. Potvrdzuje to predchádzajúce dohady, že na havárii sa podpísali nefunkčné vonkajšie merače rýchlosti (Pitotove trubice), ktoré boli pravdepodobne pokryté ľadom. V čase vypuknutia problémov si bol kapitán oddýchnuť a nenachádzal sa v kokpite. Po návrate podľa záznamov však už neprevzal kontrolu nad lietadlom.
Piloti podľa získaných údajov po dvoch hodinách a ôsmich minútach letu mierne zmenili kurz, aby sa vyhli turbulenciám. Asi o dve ďalšie sa vypol autopilot, keď prístroje začali ukazovať, že rýchlosť sa príliš znížila. V tom čase sa tiež ozvalo varovanie o zastavení motora, ktoré však vzápätí prestalo. "Stratili sme rýchlosti," povedal jeden z pilotov už v čase, keď začalo lietadlo prudko klesať, čo sa im však nepodarilo zastaviť.
Airbus A330 na trase Rio de Janeiro - Paríž zmizol v noci z 31. mája na 1. júna 2009 s 228 ľuďmi vrátane troch Slovákov nad Atlantickým oceánom približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Zvyšky lietadla objavili vyšetrovatelia takmer po dvoch rokoch v hlbokých vodách Atlantického oceánu v strede cesty medzi Brazíliou a západoafrickým pobrežím.