|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. apríla 2010
Air Slovakia hľadá investora pre rozvoj
Tagy: Air Slovakia
Letecká spoločnosť Air Slovakia, spol. s r.o. v reštrukturalizácii hľadá dlhodobého investora na financovanie svojho strategického rozvoja. Plánuje sa transformovať z ...
Zdieľať
Foto: airliners.nl
BRATISLAVA 13. apríla (WEBNOVINY) - Letecká spoločnosť Air Slovakia, spol. s r.o. v reštrukturalizácii hľadá dlhodobého investora na financovanie svojho strategického rozvoja. Plánuje sa transformovať z charterového operátora, prenajímajúceho lietadlá s personálom, údržbou a poistením, na nízkonákladového diaľkového prepravcu. Pre agentúru SITA to potvrdil obchodný manažér a hovorca aerolínií Tomasz Zeglinski s tým, že spoločnosť iniciovala zmeny v manažmente, ktoré jej umožnia prekonať náročné obdobie a plynulé zmeny podnikateľského modelu.
"To si pochopiteľne vyžaduje odlišnú flotilu a teda investície. Súčasné potreby sú také, aby sa zdroje získali vo forme úveru od jediného akcionára. Nie je nutné, ani neexistuje zámer na založenie novej firmy. V takom prípade by reštrukturalizácia bola mrhaním. Avšak je pravdou, že by bolo ľahšie a lacnejšie založiť novú organizáciu, ako riešiť terajšiu situáciu, v ktorej spoločnosť je," pokračoval Zeglinski.
Air Slovakia musí podľa neho splniť záväzky súvisiace s reštrukturalizačným procesom. Výšku dlhu nemohol komentovať vzhľadom na to, že ide o dôvernú informáciu. Firma očakáva, že sa dohodne so zamestnancami o vyrovnaní ich mzdových požiadaviek tento týždeň. "Uznávame dôležitosť personálu pre celú organizáciu a jej budúcnosť. Spoločnosť sa bez zamestnancov nikam nepohne. Manažment spolu so zástupcami odborárov spolupracuje na dosiahnutí slušnej dohody o tom, ako sa nároky zamestnancov uspokoja," povedal Zeglinski. Zároveň zdôraznil, že na základe ochrany pred veriteľmi, ktorú získali rozhodnutím súdu o povolení reštrukturalizácie, Air Slovakia nemešká s vyplatením miezd. Zástupca aerolínií pripomenul, že spoločnosť bola kúpená v roku 2006 s významnými dlhmi na základe poradenstva.
Predseda predstavenstva a finančný riaditeľ skrachovaného nízkonákladového leteckého prepravcu SkyEurope Airlines, a.s. v konkurze Nick Manoudakis podľa Zeglinského iba poskytuje rady britskému majiteľovi Air Slovakia potrebné pre výkon jeho funkcie šéfa firmy. Reagoval tak na dohady, či zástupca SkyEurope neoficiálne riadi Air Slovakia vzhľadom na to, že sa vo firme v poslednom čase objavuje častejšie. "Nick Manoudakis je dobrým priateľom majiteľa, ktorý vzhľadom na svoj vek a zdravotné problémy v posledných mesiacoch nebol príliš často v Bratislave," dodal Zeglinski.
Okresný súd Bratislava 1 rozhodnutím z 31. marca povolil reštrukturalizáciu Air Slovakia na základe jej návrhu a predloženého reštrukturalizačného posudku. Do funkcie reštrukturalizačného správcu súd ustanovil Vladimíra Neuschla, ten je aj konkurzným správcom skrachovaných Slovenských aerolínií. Súd vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie.
Letecký úrad SR aerolíniám obnovil platnosť osvedčenia leteckého prevádzkovateľa (AOC) dočasne do konca apríla. Potom bude musieť spoločnosť opätovne požiadať o vydanie tohto dokumentu. Letecký úrad pozastavil 1. marca aerolíniám platnosť osvedčenia na základe výsledku auditu a zistených nedostatkov. Platné osvedčenie je jednou z podmienok na udelenie obchodnej licencie. Letecká spoločnosť bez platného osvedčenia nemôže vykonávať ďalšie lety. Air Slovakia v správnom konaní na ministerstve dopravy zatiaľ nepreukázala svoju finančnú spôsobilosť na prevádzkovanie leteckej dopravy. Ak aerolínie neposkytnú potrebné dokumenty, rezort dopravy im môže odobrať obchodnú licenciu pozastavenú 4. marca. Správne konanie o obchodnej licencii môže od pozastavenia licencie trvať tri mesiace. Dve lietadlá, ktoré mali lízingové firmy uvoľniť, Air Slovakia nemôže používať na vlastné lety. Pozastavená obchodná licencia to neumožňuje.
Air Slovakia vlani prepravila na bratislavskom letisku v nepravidelnej doprave 56 541 cestujúcich, čo bolo medziročne menej o 77,5 %. V minulom roku bola spoločnosť druhým najväčším chartrovým prepravcom na letisku v slovenskej metropole.
Spoločnosť Air Slovakia, spol. s r.o. so sídlom v Bratislave bola zapísaná do Obchodného registra SR v máji 1993, eviduje základné imanie vo výške 5,51 mil. eur. Vložil ho majiteľ a generálny riaditeľ firmy Harjinder Singh Sidhu so sídlom v anglickom Chigwelli v grófstve Essex. Firmu kúpil v roku 2006, generálnym riaditeľom je od marca 2007. Peňažný vklad predstavuje 398,33 tis. eur a nepeňažný 5,11 mil. eur. Podľa obchodného registra výkonným riaditeľom spoločnosti je Riqbal Singh Sidhu od februára 2008, konateľom opätovne Ján Janok od 2. marca tohto roka.
SITA
"To si pochopiteľne vyžaduje odlišnú flotilu a teda investície. Súčasné potreby sú také, aby sa zdroje získali vo forme úveru od jediného akcionára. Nie je nutné, ani neexistuje zámer na založenie novej firmy. V takom prípade by reštrukturalizácia bola mrhaním. Avšak je pravdou, že by bolo ľahšie a lacnejšie založiť novú organizáciu, ako riešiť terajšiu situáciu, v ktorej spoločnosť je," pokračoval Zeglinski.
Air Slovakia musí podľa neho splniť záväzky súvisiace s reštrukturalizačným procesom. Výšku dlhu nemohol komentovať vzhľadom na to, že ide o dôvernú informáciu. Firma očakáva, že sa dohodne so zamestnancami o vyrovnaní ich mzdových požiadaviek tento týždeň. "Uznávame dôležitosť personálu pre celú organizáciu a jej budúcnosť. Spoločnosť sa bez zamestnancov nikam nepohne. Manažment spolu so zástupcami odborárov spolupracuje na dosiahnutí slušnej dohody o tom, ako sa nároky zamestnancov uspokoja," povedal Zeglinski. Zároveň zdôraznil, že na základe ochrany pred veriteľmi, ktorú získali rozhodnutím súdu o povolení reštrukturalizácie, Air Slovakia nemešká s vyplatením miezd. Zástupca aerolínií pripomenul, že spoločnosť bola kúpená v roku 2006 s významnými dlhmi na základe poradenstva.
Predseda predstavenstva a finančný riaditeľ skrachovaného nízkonákladového leteckého prepravcu SkyEurope Airlines, a.s. v konkurze Nick Manoudakis podľa Zeglinského iba poskytuje rady britskému majiteľovi Air Slovakia potrebné pre výkon jeho funkcie šéfa firmy. Reagoval tak na dohady, či zástupca SkyEurope neoficiálne riadi Air Slovakia vzhľadom na to, že sa vo firme v poslednom čase objavuje častejšie. "Nick Manoudakis je dobrým priateľom majiteľa, ktorý vzhľadom na svoj vek a zdravotné problémy v posledných mesiacoch nebol príliš často v Bratislave," dodal Zeglinski.
Okresný súd Bratislava 1 rozhodnutím z 31. marca povolil reštrukturalizáciu Air Slovakia na základe jej návrhu a predloženého reštrukturalizačného posudku. Do funkcie reštrukturalizačného správcu súd ustanovil Vladimíra Neuschla, ten je aj konkurzným správcom skrachovaných Slovenských aerolínií. Súd vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie.
Letecký úrad SR aerolíniám obnovil platnosť osvedčenia leteckého prevádzkovateľa (AOC) dočasne do konca apríla. Potom bude musieť spoločnosť opätovne požiadať o vydanie tohto dokumentu. Letecký úrad pozastavil 1. marca aerolíniám platnosť osvedčenia na základe výsledku auditu a zistených nedostatkov. Platné osvedčenie je jednou z podmienok na udelenie obchodnej licencie. Letecká spoločnosť bez platného osvedčenia nemôže vykonávať ďalšie lety. Air Slovakia v správnom konaní na ministerstve dopravy zatiaľ nepreukázala svoju finančnú spôsobilosť na prevádzkovanie leteckej dopravy. Ak aerolínie neposkytnú potrebné dokumenty, rezort dopravy im môže odobrať obchodnú licenciu pozastavenú 4. marca. Správne konanie o obchodnej licencii môže od pozastavenia licencie trvať tri mesiace. Dve lietadlá, ktoré mali lízingové firmy uvoľniť, Air Slovakia nemôže používať na vlastné lety. Pozastavená obchodná licencia to neumožňuje.
Air Slovakia vlani prepravila na bratislavskom letisku v nepravidelnej doprave 56 541 cestujúcich, čo bolo medziročne menej o 77,5 %. V minulom roku bola spoločnosť druhým najväčším chartrovým prepravcom na letisku v slovenskej metropole.
Spoločnosť Air Slovakia, spol. s r.o. so sídlom v Bratislave bola zapísaná do Obchodného registra SR v máji 1993, eviduje základné imanie vo výške 5,51 mil. eur. Vložil ho majiteľ a generálny riaditeľ firmy Harjinder Singh Sidhu so sídlom v anglickom Chigwelli v grófstve Essex. Firmu kúpil v roku 2006, generálnym riaditeľom je od marca 2007. Peňažný vklad predstavuje 398,33 tis. eur a nepeňažný 5,11 mil. eur. Podľa obchodného registra výkonným riaditeľom spoločnosti je Riqbal Singh Sidhu od februára 2008, konateľom opätovne Ján Janok od 2. marca tohto roka.
SITA
Tagy: Air Slovakia