|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2009
AIM dosiahla v 1. štvrťroku 6,05 mil.€
Členovia Asociácie internetových médií (AIM) utŕžili v úvodnom kvartáli tohto roka z reklamy na internete 6,05 mil. eur. V porovnaní s prvým kvartálom predchádzajúceho roka ide o 20-percentný ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. mája (WEBNOVINY) - Členovia Asociácie internetových médií (AIM) utŕžili v úvodnom kvartáli tohto roka z reklamy na internete 6,05 mil. eur. V porovnaní s prvým kvartálom predchádzajúceho roka ide o 20-percentný nárast, avšak objemy za prvý kvartál tohto roka nahlásilo 26 členov, oproti vlaňajším osemnástim. Uvedené čísla vyjadrujú čistú hodnotu reklamy na členských internetových serveroch AIM, čo predstavuje vyfakturovanú hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr. Vyplýva to z údajov zverejnených Asociáciou internetových médií.
Tradične najväčší podiel mala bannerová reklama (50,3 %), po ktorej nasledovali riadková inzercia (23,9 %) a katalógová inzercia (17,4 %). "Niekoľkoročné porovnávanie prvých kvartálov v príjmoch internetovej inzercie nám dávaj predstavu o vývoji trhu a dlhodobo sa nám potvrdilo, že celoročné nárasty sú zvyčajne vyššie," uviedol predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár. Ako ďalej dodal, práve v prvom kvartáli zasiahla hospodárska kríza Slovensko najviac. "Zadávatelia začali efektívnejšie hospodáriť so svojimi rozpočtami, ale ako naznačujú čísla, internet patrí medzi atraktívne masmédiá a kríza sa ho dotkla najmenej," povedal Csaplár.
Podľa jednotlivých odvetví sa na prvom mieste s takmer 23-percentným podielom umiestnili telekomunikácie, po ktorých nasledoval motorizmus (16,8 %), drogistický tovar a parfuméria (10,6 %), finančný sektor (10,1 %) a potravinársky tovar (7,8 %). "Tretie a piate miesto pre drogistický a potravinársky tovar vyvracajú predsudky, že na internete sa nedá efektívne propagovať rýchloobrátkový tovar," uviedol Csaplár.
Asociácia internetových médií, ktorá odštartovala svoju činnosť v máji 2005, združuje najväčšie médiá v slovenskom internete. Aktuálne je členom AIM už 29 subjektov. Cieľom AIM je rozvoj internetu a presadzovanie internetovej reklamy na Slovensku. Združenie je aj zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIM monitor, ktorý sa realizuje od januára 2007.
SITA
Tradične najväčší podiel mala bannerová reklama (50,3 %), po ktorej nasledovali riadková inzercia (23,9 %) a katalógová inzercia (17,4 %). "Niekoľkoročné porovnávanie prvých kvartálov v príjmoch internetovej inzercie nám dávaj predstavu o vývoji trhu a dlhodobo sa nám potvrdilo, že celoročné nárasty sú zvyčajne vyššie," uviedol predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár. Ako ďalej dodal, práve v prvom kvartáli zasiahla hospodárska kríza Slovensko najviac. "Zadávatelia začali efektívnejšie hospodáriť so svojimi rozpočtami, ale ako naznačujú čísla, internet patrí medzi atraktívne masmédiá a kríza sa ho dotkla najmenej," povedal Csaplár.
Podľa jednotlivých odvetví sa na prvom mieste s takmer 23-percentným podielom umiestnili telekomunikácie, po ktorých nasledoval motorizmus (16,8 %), drogistický tovar a parfuméria (10,6 %), finančný sektor (10,1 %) a potravinársky tovar (7,8 %). "Tretie a piate miesto pre drogistický a potravinársky tovar vyvracajú predsudky, že na internete sa nedá efektívne propagovať rýchloobrátkový tovar," uviedol Csaplár.
Asociácia internetových médií, ktorá odštartovala svoju činnosť v máji 2005, združuje najväčšie médiá v slovenskom internete. Aktuálne je členom AIM už 29 subjektov. Cieľom AIM je rozvoj internetu a presadzovanie internetovej reklamy na Slovensku. Združenie je aj zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIM monitor, ktorý sa realizuje od januára 2007.
SITA