|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2010
Ahold v ČR a SR vlani s prevádzkovou stratou
Obchody Ahold a Hypernova v Českej republike a na Slovensku boli v minulom roku stratové. Podľa výsledkov zverejnených skupinou Ahold vykázali v roku 2009 ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto : SITA/Juraj Roščák BRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) - Obchody Ahold a Hypernova v Českej republike a na Slovensku boli v minulom roku stratové. Podľa výsledkov zverejnených skupinou Ahold vykázali v roku 2009 prevádzkovú stratu 76 mil. eur, kým v roku 2008 sa ešte držali v miernom zisku 1 mil. eur.
Významne sa na vlaňajšej strate podieľali najmä reštrukturalizačné náklady, ktoré súviseli predovšetkým so zatváraním niektorých obchodov a zužovaním obchodnej siete v Českej republike. Tie vlani dosiahli 24 mil. eur. Náklady na rebranding na jednotnú značku Albert v Českej republike predstavovali 10 mil. eur.
V samotnom štvrtom kvartáli pritom prevádzky siete Ahold v Českej republike a na Slovensku vykázali prevádzkovú stratu na úrovni 16 mil. eur v porovnaní so ziskom 9 mil. eur z posledného štvrťroka 2008. Reštrukturalizačné náklady za posledné tri mesiace vlaňajška dosiahli 10 mil. eur.
Podľa už skôr zverejnených výsledkov predaja skupiny Ahold čisté tržby prevádzok maloobchodnej siete v Českej republike a na Slovensku vlani klesli o 5 %. Čisté tržby v týchto dvoch krajinách v roku 2009 predstavovali 1,683 mld. eur. V samotnom štvrtom štvrťroku vykázali prevádzky Albert a Hypernova v Českej republike a na Slovensku medziročný pokles tržieb o 1,8 % na 431 mil. eur.
Celosvetovo dosiahol holandský maloobchodný reťazec Ahold za štvrtý kvartál prevádzkový zisk 341 mil. eur, čo znamenalo medziročný pokles o 8 %. Tento výsledok je mierne lepší, ako očakávali analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters, ktorí odhadovali, že zisk bude na úrovni 339 mil. eur.
Skupina Ahold, ktorá vlastní najväčšiu sieť supermarketov v Holandsku Albert Heijn, ale približne 60 % tržieb dosahuje v USA, uviedla, že ekonomické prostredie zostáva náročné. Zopakovala však svoj strednodobý cieľ, v rámci ktorého chce dosiahnuť rast tržieb aj prevádzkových marží o 5 %. Spoločnosť zvýšila dividendy o 28 % na 23 eurocentov na akciu a uviedla, že investorom vyplatí 500 mil. eur. Reťazec okrem toho konštatoval, že si udržal schopnosť uskutočňovať akvizície.
Holandská sieť Ahold je jedným z celosvetovo najväčších predajcov potravín špecializujúca sa na supermarkety, hypermarkety, špeciálne predajne "cash and carry" a samoobsluhy v USA a Európe. Na Slovensku pôsobí jej dcérska spoločnosť Ahold Retail Slovakia. V súčasnosti prevádzkuje 26 predajní pod názvami Hypernova a Albert a taktiež sedem čerpacích staníc. Prevádzky Aholdu na Slovensku ročne obslúžia vyše 20 mil. zákazníkov a zamestnávajú zhruba 2 000 ľudí.
SITA
Významne sa na vlaňajšej strate podieľali najmä reštrukturalizačné náklady, ktoré súviseli predovšetkým so zatváraním niektorých obchodov a zužovaním obchodnej siete v Českej republike. Tie vlani dosiahli 24 mil. eur. Náklady na rebranding na jednotnú značku Albert v Českej republike predstavovali 10 mil. eur.
V samotnom štvrtom kvartáli pritom prevádzky siete Ahold v Českej republike a na Slovensku vykázali prevádzkovú stratu na úrovni 16 mil. eur v porovnaní so ziskom 9 mil. eur z posledného štvrťroka 2008. Reštrukturalizačné náklady za posledné tri mesiace vlaňajška dosiahli 10 mil. eur.
Podľa už skôr zverejnených výsledkov predaja skupiny Ahold čisté tržby prevádzok maloobchodnej siete v Českej republike a na Slovensku vlani klesli o 5 %. Čisté tržby v týchto dvoch krajinách v roku 2009 predstavovali 1,683 mld. eur. V samotnom štvrtom štvrťroku vykázali prevádzky Albert a Hypernova v Českej republike a na Slovensku medziročný pokles tržieb o 1,8 % na 431 mil. eur.
Celosvetovo dosiahol holandský maloobchodný reťazec Ahold za štvrtý kvartál prevádzkový zisk 341 mil. eur, čo znamenalo medziročný pokles o 8 %. Tento výsledok je mierne lepší, ako očakávali analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters, ktorí odhadovali, že zisk bude na úrovni 339 mil. eur.
Skupina Ahold, ktorá vlastní najväčšiu sieť supermarketov v Holandsku Albert Heijn, ale približne 60 % tržieb dosahuje v USA, uviedla, že ekonomické prostredie zostáva náročné. Zopakovala však svoj strednodobý cieľ, v rámci ktorého chce dosiahnuť rast tržieb aj prevádzkových marží o 5 %. Spoločnosť zvýšila dividendy o 28 % na 23 eurocentov na akciu a uviedla, že investorom vyplatí 500 mil. eur. Reťazec okrem toho konštatoval, že si udržal schopnosť uskutočňovať akvizície.
Holandská sieť Ahold je jedným z celosvetovo najväčších predajcov potravín špecializujúca sa na supermarkety, hypermarkety, špeciálne predajne "cash and carry" a samoobsluhy v USA a Európe. Na Slovensku pôsobí jej dcérska spoločnosť Ahold Retail Slovakia. V súčasnosti prevádzkuje 26 predajní pod názvami Hypernova a Albert a taktiež sedem čerpacích staníc. Prevádzky Aholdu na Slovensku ročne obslúžia vyše 20 mil. zákazníkov a zamestnávajú zhruba 2 000 ľudí.
SITA