|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 26.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Kornel
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. októbra 2016
AGRO: Púchovský mäsový priemysel dodáva reťazcom až 80 % svojej produk
Spoločnosť Púchovský mäsový priemysel dodala od začiatku roka do konca septembra na trhy viac ako 20.000 ton mäsa a mäsových výrobkov. Z nich 80 % putovalo na pulty ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Púchov 2. októbra (TASR) – Spoločnosť Púchovský mäsový priemysel dodala od začiatku roka do konca septembra na trhy viac ako 20.000 ton mäsa a mäsových výrobkov. Z nich 80 % putovalo na pulty obchodných reťazcov na Slovensku i v zahraničí, zvyšných 20 % skončilo v maloobchodných predajniach.Ako TASR informoval majiteľ spoločnosti Anton Fabuš, spomedzi obchodných reťazcov je ich najväčším odberateľom Tesco, ktoré odoberá od Púchovského mäsového priemyslu 45 % produkcie a Púchovský mäsový priemysel je už 15 rokov najväčším dodávateľom mäsa a mäsových výrobkov tomuto reťazcu. Na pulty obchodného reťazca Kaufland putuje 18 % produkcie spoločnosti, Billa odoberá 12 % a Metro 3 % výrobkov.
Podľa Fabuša Púchovský mäsový priemysel dodáva svoje výrobky aj do zahraničných obchodných reťazcov – českého Penny Marketu a chorvátskeho Kauflandu. „Do oboch dodávame len výrobky, nie čerstvé mäso. Najmä v Chorvátsku je obrovský záujem o výrobky predovšetkým pred veľkonočnými a vianočnými sviatkami, ale výrobkami zásobujeme chorvátsky reťazec aj počas celého roka,“ doplnil majiteľ spoločnosti s tým, že momentálne rokujú aj s odberateľmi z Ukrajiny.
Rokovania o dodávateľsko-odberateľských vzťahoch s predstaviteľmi obchodných reťazcov nie sú podľa neho jednoduché, naopak, sú tvrdé. Pozícia Púchovského mäsového priemyslu je však vďaka kvalite a z nej vyplývajúceho záujmu zákazníkov pomerne dobrá. „Rozhodne nebudeme dodávať naše výrobky niekde, kde nebudeme mať zisk. Ak by to tak bolo, nedodávali by sme tam a išli by sme inde, kde by si naše výrobky zákazníci našli,“ zdôraznil Fabuš.
Poukázal však aj na negatívne skúsenosti s jedným z obchodných reťazcov pôsobiacim v českej i Slovenskej republike. „Za dva roky som poslal do Prahy a Bratislavy dve nákladné autá vzoriek. Ani nám len neodpovedali. Boli sme si pozrieť ich výrobky, my vieme urobiť kvalitnejšie a za porovnateľnú cenu. Keď som rokoval so zástupcom reťazca, chcel nám nariaďovať, čo máme do výrobku dávať a ako ho máme robiť. A použil nás len na to, aby mohol stiahnuť cenu u českých výrobcov. Je smutné, že napríklad na Slovensku je tento reťazec už niekoľko rokov, no žiadny slovenský výrobca sa s mäsovými výrobkami na ich pulty nedostal,“ posťažoval si nielen za svoju spoločnosť, ale za všetkých slovenských producentov mäsa Fabuš.
Akciová spoločnosť Púchovský mäsový priemysel je rodinným podnikom Antona Fabuša, ktorý sa mäsiarskemu remeslu venuje celý život. Pôvodná tradícia výroby mäsových výrobkov na Považí sa začala v roku 1950 v malej výrobni v Dubnici nad Váhom. Postupným zvyšovaním dopytu po kvalitných mäsových výrobkoch bolo v 70. rokoch minulého storočia rozhodnuté o vybudovaní nového závodu v Púchove. Spoločnosť sa neustále rozvíja a rastie. Pôvodný výrobný závod prešiel najmä v posledných rokoch úplnou rekonštrukciou a modernizáciou s najmodernejšími technológiami v procesoch výroby a balenia.
V Púchove momentálne vyrábajú kompletný sortiment mäsových výrobkov, do obchodných reťazcov dodávajú najmä rôzne druhy šuniek v celku i v nárezoch, údené mäsá, sušené mäsá, trvanlivé salámy a klobásy, rôzne druhy párkov, klobás a bežných salám. Výrobky distribuujú pod značkou Baron na počesť objaviteľa Púchovskej kultúry baróna Emila Friedricha Johannesa Hoenninga O'Carroll.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR