Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

16. augusta 2016

Aféra diselgate: automobilka zvolava viac ako 100 tisíc čechov



Tento rok na autosalóne v Nitre česká Škoda chýbala



Zdieľať
Tento rok na autosalóne v Nitre česká Škoda chýbala Foto: Patrik Gerši/TASR
Praha 16. augusta (TASR) - Nemecký koncern Volkswagen stále zvoláva v Česku majiteľov neekologických vozidiel do servisov. Zákazníci však na to zatiaľ reagujú len málo. Omnoho menej, než by chcelo ministerstvo dopravy. Informoval o tom server iHNED.cz.


"Servisné opatrenia sme uskutočnili pri vyše tretine oslovených majiteľov," povedal hovorca českej predajnej siete Škody Auto Vítězslav Pelc. Šéf zastúpenia Luboš Vlček na stretnutí s novinármi pred dvomi týždňami hovoril dokonca o tom, že reaguje len pätina oslovených majiteľov. Situácia sa však odvtedy zlepšila.

V súčasnosti už firma v spolupráci s ministerstvom dopravy oslovuje či skúša osloviť približne 20.000 majiteľov škodoviek s motormi, ktoré povinné emisie plnia len v laboratóriu. Zo 6000 oslovených zareagovalo asi 2000 vodičov.

Slabý záujem je pravdepodobne spôsobený aj tým, že vodičom nehrozí žiadny postih, ak do servisov neprídu. Zároveň ani nič nezískajú, ak sa dostavia. Škoda Auto pre nich zatiaľ nepripravila žiadny motivačný program.

Automobilka bude s ministerstvom dopravy postupne pozývať 106.000 majiteľov škodoviek. Ak bude počet opravených vozidiel na konci tohto procesu príliš malý, pravdepodobne dôjde k ďalšiemu zvolávaniu. To už však s úsilím majiteľa auta na návštevu servisu presvedčiť.

Podobná situácia je aj pri ďalších značkách koncernu. Aj tam reaguje len menšina vodičov. "V súčasnej dobe počet oslovených majiteľov dotknutých vozidiel prevýšil 8000 z celkového počtu zhruba 58.000 áut značiek Volkswagen, Audi a Seat. Servisné opatrenia už boli uskutočnené pri viac než štvrtine oslovených vozidiel," povedal Jan Klíma, hovorca firmy Porsche Česká republika, ktorá je dovozcom vozidiel týchto značiek. Dodal však, že môže trvať celé mesiace, než zákazník na list zareaguje, pretože návštevu servisu bude možno chcieť spojiť s iným úkonom.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bugár nevylučuje prijatie odídencov zo #Siete, koalícia ich potrebuje
<< predchádzajúci článok
Nemecko označilo Turecko za centrum islamistických skupín