|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. augusta 2009
Aerolínie Wizz Air obmedzujú vnútorné lety na Ukrajine
Maďarský nízkonákladový letecký dopravca Wizz Air, ktorý plánuje od 20. septembra pravidelne lietať z Bratislavy do Ríma štyrikrát týždenne, obmedzuje lety na Ukrajine. Ako v pondelok informoval ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. augusta (WEBNOVINY) - Maďarský nízkonákladový letecký dopravca Wizz Air, ktorý plánuje od 20. septembra pravidelne lietať z Bratislavy do Ríma štyrikrát týždenne, obmedzuje lety na Ukrajine. Ako v pondelok informoval kyjevský ekonomický denník Delo, spoločnosti Wizz Air, ktorá pred rokom vstúpila na ukrajinský trh s heslom lacných letov, zostane jedna vnútorná linka Kyjev - Simferopoľ. V polovici septembra má podľa novín spoločnosť totiž zrušiť prevádzku linky Ľvov - Simferopoľ pre jej sezónny charakter. Za posledný rok sa spoločnosť podľa spomínaných novín zriekla letov z Kyjeva do Ľvova, Charkova, Odesy a Záporožia, ako aj zo Simferopoľu do Charkova.
"Keď v júli minulého roka prepravca oznámil štart letov z Ľvova do Simferopoľu, sezónny charakter sa nespomínal. Spoločnosť neupresnila, či budú lety na uvedenej trase obnovené," píše Delo. Noviny pripomínajú, že Wizz Air pred rokom sľuboval otvoriť hneď sedem domácich liniek. Sprevádzkovanie vnútroštátnych liniek bolo jednou z podmienok ukrajinského ministerstva dopravy pri povolení prepravcovi pôsobiť na Ukrajine. Spoločnosť si ponechala len najziskovejšiu trasu medzi Kyjevom a Simferopoľom. "Za rok sa ceny leteniek na tejto trase vyrovnali s návrhmi konkurentov," dodáva Delo.
"Zatvorenie liniek Wizz Air Ukrajina potvrdzuje fakt, že ukrajinský trh vnútornej prepravy je veľmi obmedzený," cituje Delo riaditeľa Centra ekonomickej a politickej analýzy Oleksandra Kavu. Airbusy môžu byť podľa neho vyťažené napríklad na linkách z Kyjeva do veľkých regionálnych centier ako Doneck či Dnepropetrovsk. Oblastné letiská podľa odborníka pritom lobujú za záujmy miestnych leteckých spoločností Donbassaero a Dnepravia.
Wizz Air prevádzkuje na Ukrajine v súčasnosti osem pravidelných medzinárodných liniek. Z kyjevského letiska Boryspiľ spoločnosť lieta do tureckej Antalye, nemeckého Dortmundu, Kolína nad Rýnom, Memmingenu, ako aj do anglického Lutonu pri Londýne, nórskeho Sandefjordu a poľských Katovíc a Ľvov spája s Dortmundom.
Spoločnosť Wizz Air prepravila vlani 5,9 mil. cestujúcich, čo bolo medziročne viac o 40,5 %. V tomto roku plánuje zvýšiť počet pasažierov o 27 % na 7,5 milióna. Počet cestujúcich Wizz Airu v roku 2004 predstavoval 0,6 mil., v roku 2005 stúpol na 1,9 mil., o ďalší rok sa zvýšil na 2,9 mil. a v roku 2007 dosiahol 4,2 milióna. Dopravca má 11 základní v Poľsku, Maďarsku, Bulharsku, Rumunsku, na Ukrajine a v Českej republike, a to v Katoviciach, vo Varšave, v Gdansku a Poznani, v Budapešti, Sofii, Bukurešti, Kluži a Temešvári, Kyjeve a Prahe. Spoločnosť prevádzkuje viac ako 130 liniek v 21 štátoch, disponuje 25 lietadlami Airbus A320 s priemerným vekom 3 roky a zamestnáva vyše tisíc pracovníkov. Spoločnosť si objednala ďalších 50 Airbusov A320.
SITA
"Keď v júli minulého roka prepravca oznámil štart letov z Ľvova do Simferopoľu, sezónny charakter sa nespomínal. Spoločnosť neupresnila, či budú lety na uvedenej trase obnovené," píše Delo. Noviny pripomínajú, že Wizz Air pred rokom sľuboval otvoriť hneď sedem domácich liniek. Sprevádzkovanie vnútroštátnych liniek bolo jednou z podmienok ukrajinského ministerstva dopravy pri povolení prepravcovi pôsobiť na Ukrajine. Spoločnosť si ponechala len najziskovejšiu trasu medzi Kyjevom a Simferopoľom. "Za rok sa ceny leteniek na tejto trase vyrovnali s návrhmi konkurentov," dodáva Delo.
"Zatvorenie liniek Wizz Air Ukrajina potvrdzuje fakt, že ukrajinský trh vnútornej prepravy je veľmi obmedzený," cituje Delo riaditeľa Centra ekonomickej a politickej analýzy Oleksandra Kavu. Airbusy môžu byť podľa neho vyťažené napríklad na linkách z Kyjeva do veľkých regionálnych centier ako Doneck či Dnepropetrovsk. Oblastné letiská podľa odborníka pritom lobujú za záujmy miestnych leteckých spoločností Donbassaero a Dnepravia.
Wizz Air prevádzkuje na Ukrajine v súčasnosti osem pravidelných medzinárodných liniek. Z kyjevského letiska Boryspiľ spoločnosť lieta do tureckej Antalye, nemeckého Dortmundu, Kolína nad Rýnom, Memmingenu, ako aj do anglického Lutonu pri Londýne, nórskeho Sandefjordu a poľských Katovíc a Ľvov spája s Dortmundom.
Spoločnosť Wizz Air prepravila vlani 5,9 mil. cestujúcich, čo bolo medziročne viac o 40,5 %. V tomto roku plánuje zvýšiť počet pasažierov o 27 % na 7,5 milióna. Počet cestujúcich Wizz Airu v roku 2004 predstavoval 0,6 mil., v roku 2005 stúpol na 1,9 mil., o ďalší rok sa zvýšil na 2,9 mil. a v roku 2007 dosiahol 4,2 milióna. Dopravca má 11 základní v Poľsku, Maďarsku, Bulharsku, Rumunsku, na Ukrajine a v Českej republike, a to v Katoviciach, vo Varšave, v Gdansku a Poznani, v Budapešti, Sofii, Bukurešti, Kluži a Temešvári, Kyjeve a Prahe. Spoločnosť prevádzkuje viac ako 130 liniek v 21 štátoch, disponuje 25 lietadlami Airbus A320 s priemerným vekom 3 roky a zamestnáva vyše tisíc pracovníkov. Spoločnosť si objednala ďalších 50 Airbusov A320.
SITA