|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. marca 2006
Aerolínie vnímajú spojenie Viedne a Bratislavy negatívne
Letecké spoločnosti vnímajú podľa rakúskeho protimonopolného úradu spojenie viedenského a bratislavského letiska negatívne. Vyplýva to z prieskumu, ktorý úrad vykonal v predchádzajúcich ...
Zdieľať
VIEDEŇ 3. marca (WN/SITA, APA) - Letecké spoločnosti vnímajú podľa rakúskeho protimonopolného úradu spojenie viedenského a bratislavského letiska negatívne. Vyplýva to z prieskumu, ktorý úrad vykonal v predchádzajúcich týždňoch u 68 spoločností. "Nízkonákladové spoločnosti vnímajú spojenie ako výlučne negatívne, letecké spoločnosti poskytujúce plný servis prevažne negatívne," uvádza rakúsky protimonopolný úrad. Prepravcovia sa obávajú toho, že viedenské letisko spojením s bratislavským letiskom stratí konkurenta, ktorý by ho tlačil znižovať poplatky a vplyv by to mohlo mať aj na pokles investícií.
Rakúsky protimonopolný úrad požaduje od kartelového súdu ďalšie dôkladnejšie prešetrenie spojenia letísk. "Neviem si predstaviť, že by sa transakcia zakázala, ale je nutné poznať jej náklady," konštatoval riaditeľ úradu Walter Barfuss. Podľa neho by mali kladné dôsledky spojenia uspokojiť nielen právnikov, ale tiež zákazníkov.
Privatizačné zmluvy na prevod 66 % akcií letísk v Košiciach a Bratislave podpísali zástupcovia rezortu dopravu, Fondu národného majetku SR a konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, rakúsku Raiffeisen Zentralbank a private equity skupinu Penta 10. februára tohto roka. Konzorcium však musí do 15. augusta 2006 získať potrebné súhlasy kompetentných orgánov, napríklad slovenského a rakúskeho protimonopolného úradu. Ak by sa tak nestalo, minister dopravy by mal do 1. septembra 2006 predložiť vláde nový návrh na investora, ktorým by malo byť konzorcium, ktoré skončilo na druhom mieste. Malo by to teda byť konzorcium, ktoré spája španielsku firmu Abertis, britskú TBI a skupinu J&T.
Konzorcium TwoOne by malo do štátneho rozpočtu zaplatiť 11,42 mld. Sk. Za akcie Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. totiž ponúklo 6 mld. Sk, za akcie Letiska Košice - Airport Košice, a.s. ponúklo 900 mil. Sk a dodatočná finančná ponuka konzorcia predstavovala 4,52 mld. Sk. Celkové investície na oboch letiskách by sa mali podľa plánov konzorcia vyšplhať do roku 2015 na takmer 20 mld. Sk.
FOTO:SITA