|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. decembra 2005
Adresná pomoc je vám nanič, keď o nej neviete
Potrebujete pomoc od štátu? V takom prípade máte šancu využiť niektorú z inštitúcií, ktoré vám zadarmo poradia, kde a ako o ňu žiadať.
Zdieľať
„Povedali mi, že najprv musím predať zlaté náušnice,“ uviedla napríklad jedna z našich čitateliek dôvod, s ktorým ju údajne odbili, keď prišla žiadať o sociálnu podporu, pričom si úradníčky na nej všimli náušnice. Ako nám potvrdil právnik a poslanec Vojtech Tkáč (Smer), samotné náušnice sotva môžu byť dôvodom na odmietnutie - v prípade záujmu našej čitateľky je dokonca ochotný prípad osobne preveriť!
Pravda je však taká, že poradiť jej môžu aj v samotnej Sociálnej poisťovni. „My sa to snažíme riešiť cestou informačno-poradenských centier. Okrem ústredia pracujú aj v dvadsiatich troch pobočkách Sociálnej poisťovne,“ vysvetlila nám hovorkyňa Lýdia Výborná. Najväčší záujem je o informácie z oblasti dôchodkov. Poisťovňa dokonca zriadila z tohto dôvodu aj telefonické infolinky.
„Uvedomujeme si, že systém dávok je zložitý a pre klientov je dôležité sa v ňom orientovať,“ priznáva hovorca ministerstva práce Martin Danko. Mnoho dávok totiž nastavili na konkrétne situácie a občan často ani nemusí vedieť, že má nárok na nejakú formu pomoci.
„Vnímame, že sú rezervy v kvalite komunikácie našich úradov práce. Po nástupe novej ministerky práce Ivety Radičovej boli prijaté opatrenia,“ vysvetľuje Danko. „V priebehu tohto roka budú vybudované kontaktné pracoviská na recepcii pobočiek, kde by občan bez toho, aby musel únavne navštevovať všetky pracoviská, dostal všeobecné informácie o tom, aké má nároky a ako pri vybavovaní postupovať,“ uzavrel hovorca ministerstva práce.
„Uvedomujeme si, že systém dávok je zložitý a pre klientov je dôležité sa v ňom orientovať,“ priznáva hovorca ministerstva práce Martin Danko. Mnoho dávok totiž nastavili na konkrétne situácie a občan často ani nemusí vedieť, že má nárok na nejakú formu pomoci.
„Vnímame, že sú rezervy v kvalite komunikácie našich úradov práce. Po nástupe novej ministerky práce Ivety Radičovej boli prijaté opatrenia,“ vysvetľuje Danko. „V priebehu tohto roka budú vybudované kontaktné pracoviská na recepcii pobočiek, kde by občan bez toho, aby musel únavne navštevovať všetky pracoviská, dostal všeobecné informácie o tom, aké má nároky a ako pri vybavovaní postupovať,“ uzavrel hovorca ministerstva práce.
(df)