|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. apríla 2008
Abstraktné poňatie matematiky je lepšie pre jej pochopenie
Frustrovaní študenti matematiky majú pre svoj stav dobré ospravedlnenie.
Zdieľať
Vedci testovali svoju teóriu na vysokoškolských študentoch, ktorých rozdelili na dve skupiny - študentov, ktorým vysvetľovali učivo na abstraktných príkladoch a študentov, ktorí dostávali pri výučbe hmotné príklady. Okrem toho si všímali aj rôzny prístup k niektorým základným matematickým postupom ako napríklad komunikatívnosť - prípad ak sa zamení poradie členov v príklade, ale výsledok je rovnaký (1+2=3 resp. 2+1=3). Podľa doktorky Kaminski nie je cieľom výskumu úplne odstrániť udávanie konkrétnych, hmotných príkladov. Naopak, slovné úlohy môžu istým spôsobom jednoznačne preukázať, do akej miery si vďaka abstraktnému ponímaniu študent osvojil poznatky. "Slovné úlohy určite nie sú odpísané, ale pravdepodobne nie sú práve najlepším spôsobom ako predstaviť a vyriešiť problém. V tomto prípade by bolo lepšie použiť symbolickú matematiku," uviedla na záver doktorka.
(SITA)