|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. novembra 2015
Absolventi očakávajú od prvého zamestnania osobný rozvoj
Študenti a absolventi škôl očakávajú od svojho prvého ...
Zdieľať
Obavy z uplatnenia sa na pracovnom trhu po štúdiu má 56 percent študentov a absolventov, vyplýva z prieskumu spoločnosti Aliter Technologies.BRATISLAVA 15. novembra (WebNoviny.sk) - Študenti a absolventi škôl očakávajú od svojho prvého zamestnania predovšetkým osobný rozvoj, kariérny rast, dlhodobé uplatnenie a nadpriemerný plat. Popri štúdiu pritom pracuje menej než polovica z nich. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Aliter Technologies, ktorý robila na reprezentatívnej vzorke 250 študentov a absolventov univerzitného štúdia rôznych odborov. Údaje zbierali od 22. do 24. septembra.
Prieskum ukázal, že viac ako 40 percent študentov očakáva od svojho prvého zamestnania najmä osobný rozvoj a dlhodobé uplatnenie vo firme. Obavy z uplatnenia sa na pracovnom trhu po štúdiu má 56 percent študentov a absolventov. Okrem vysokej miery nezamestnanosti ako najčastejšie dôvody svojich obáv uvádzajú nedostatok praktických skúseností, dlhý čas hľadania miesta a nevyhovujúci plat.
Hlavným dôvodom práce popri štúdiu sú pre väčšinu respondentov peniaze. Pri výbere zamestnávateľa sa dve tretiny respondentov rozhodujú v prvom rade podľa výšky nástupného platu, dlhodobej perspektívy miesta, druhu práce a až potom podľa stability a odvetvia spoločnosti. Až 55,6 percenta z opýtaných, ktorí za posledné dva mesiace absolvovali pracovné pohovory, uviedlo, že sa stretlo s negatívnym hodnotením svojich slabých praktických skúseností.
Prieskum uskutočnila spoločnosť Aliter Technologies, ktorá je integrátorom, vývojárom a poradenskou spoločnosťou v oblasti informačných a komunikačných technológií. Spoločnosť zároveň spustila projekt Inkubátor, ktorým chce študentom a absolventom škôl umožniť získať potrebné praktické zručnosti v odbore. "V rámci nášho projektu Aliter Inkubátor chceme tých najlepších kandidátov zaškoliť a vytrénovať na vybraných oddeleniach a pozíciách vo firme a v prípade, že sa osvedčia, im ponúknuť aj stabilné miesto," uviedol generálny riaditeľ Aliter Technologies Peter Dostál.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Prieskum ukázal, že viac ako 40 percent študentov očakáva od svojho prvého zamestnania najmä osobný rozvoj a dlhodobé uplatnenie vo firme. Obavy z uplatnenia sa na pracovnom trhu po štúdiu má 56 percent študentov a absolventov. Okrem vysokej miery nezamestnanosti ako najčastejšie dôvody svojich obáv uvádzajú nedostatok praktických skúseností, dlhý čas hľadania miesta a nevyhovujúci plat.
Hlavným dôvodom práce popri štúdiu sú pre väčšinu respondentov peniaze. Pri výbere zamestnávateľa sa dve tretiny respondentov rozhodujú v prvom rade podľa výšky nástupného platu, dlhodobej perspektívy miesta, druhu práce a až potom podľa stability a odvetvia spoločnosti. Až 55,6 percenta z opýtaných, ktorí za posledné dva mesiace absolvovali pracovné pohovory, uviedlo, že sa stretlo s negatívnym hodnotením svojich slabých praktických skúseností.
Prieskum uskutočnila spoločnosť Aliter Technologies, ktorá je integrátorom, vývojárom a poradenskou spoločnosťou v oblasti informačných a komunikačných technológií. Spoločnosť zároveň spustila projekt Inkubátor, ktorým chce študentom a absolventom škôl umožniť získať potrebné praktické zručnosti v odbore. "V rámci nášho projektu Aliter Inkubátor chceme tých najlepších kandidátov zaškoliť a vytrénovať na vybraných oddeleniach a pozíciách vo firme a v prípade, že sa osvedčia, im ponúknuť aj stabilné miesto," uviedol generálny riaditeľ Aliter Technologies Peter Dostál.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.