|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
A.T. Kearney: Objem zásielok v Európe do roku 2016 porastie
Podľa najnovšej štúdie globálnej poradenskej spoločnosti A.T. Kearney Europe's CEP Market: Steady Growth Begins to Shift porastie objem prepravených zásielok v Európe minimálne do roku 2016. Objem ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. marca (WBN/PR) - Podľa najnovšej štúdie globálnej poradenskej spoločnosti A.T. Kearney Europe's CEP Market: Steady Growth Begins to Shift porastie objem prepravených zásielok v Európe minimálne do roku 2016. Objem medzinárodných zásielok porastie o 8% ročne, u vnútroštátnych sa očakáva 4% rast. Zhruba konštantná zostáva priemerná hmotnosť medzinárodne prepravovaných zásielok, je to necelých 17 kilogramov.
Kým v roku 2013 sa v 10 významných európskych krajinách (Rakúsko, Dánsko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Holandsko, Rusko, Španielsko a Veľká Británia) prepravilo 5,4 miliardy zásielok, v roku 2016 by ich malo byť už 6,2 miliardy. Aj keď počet zásielok rástol a aj rásť bude, výnosy jednej zásielky v posledných rokoch mierne klesali. "Tento trend bude zrejme aj pokračovať, dôvodom je predovšetkým zostrený konkurenčný boj v B2C segmente spojený s rozvojom nakupovania z internetu," hovorí Lars Ryssel z A.T. Kearney.
90% z celkového objemu zásielok a 70% z celkového obratu prepravných spoločností tvoria stále vnútroštátne zásielky. Medzinárodné zásielky ale podľa štúdie čaká rýchlejší rast - každoročne by sa mal ich počet zvýšiť o 8%, zatiaľ čo vnútroštátne zásielky by mali pribúdať "len" štvorpercentným tempom. "Trhy s najväčším rastovým potenciálom u vnútroštátnej prepravy sú tie trhy, ktoré už teraz vykazujú veľký podiel B2C zásielok, teda Nemecko, Holandsko a Spojené kráľovstvo. Napríklad ale u Ruska a Turecka zase očakávame rast príjmov, pretože im stúpa zisk na jednu zásielku," hovorí Ryssel.
Vnútroštátnu prepravu v Európe výrazne podporuje rast B2C segmentu, ktorý zatiaľ ťahajú predovšetkým objednávky z e-shopov. "Najväčšie tržby avšak stále plynú prepravným spoločnostiam zo zásielok v B2B segmente (56%), B2C reprezentuje 37% a C2C 7%," dopĺňa Ryssel. Čo sa týka objemu prepravených zásielok, tam tesne vedie B2C segment (47%), nasledovaný B2B (45%) a C2C s 8 percentami.
Podľa A.T. Kearney zákazníci si budú v budúcnosti stále viac vyberať zásielkové spoločnosti podľa ich ponúkaných služieb. Tlak vzrastie napríklad na čas doručenia, pokiaľ pôjde o doručenie balíka v rovnakom meste.
Slovensko porastie rýchlejšie ako priemer
"Na Slovensku očakávame rýchlejší rast počtu zásielok v porovnaní s európskym priemerom, Čechy porastú oproti Európe dokonca dvojnásobným tempom. Dôvodom je dynamickejší ekonomický rast v porovnaní s vyspelými krajinami," hovorí Lars Ryssel z A.T. Kearney.
Trend nárastu medzinárodných zásielok potvrdzuje aj expresný prepravca TNT. "Za prvé dva mesiace tohto roka sme zaznamenali 19-percentný nárast zásielok do krajín Blue Banana, čiže najvyspelejších západoeurópskych krajín. Ide najmä o B2B segment s doručením nasledujúci deň alebo dvoj- až trojdňových servisom," povedala Mária Džundová, obchodná a marketingová riaditeľka TNT.
Najťažšie zásielky posielajú v Rusku, slovenské zásielky sú presne o polovicu ľahšie
Rusko jednoznačne vedie v rebríčku najťažších medzinárodne prepravovaných štandardných zásielok. Priemerná váha ruských medzinárodných zásielok je úctyhodných 88 kilogramov, zatiaľ čo u druhého, Španielska je to už "len" 49 kilogramov.
Priemerná hmotnosť medzinárodných zásielok TNT posielaných zo Slovenska je 44 kilogramov. "Dôvodom vysokej hmotnosti na jednu zásielku je ich tovarové zloženie. Zo Slovenska sa posielajú najmä hotové výrobky alebo polotovary zo slovenských fabrík a distribučných centier. To je dôvod, prečo zásielky na Slovensku majú vyššiu hmotnosť ako napríklad v Nemecku alebo Rakúsku," dodáva M. Džundová z TNT.
V hmotnosti patria ďalšie miesta Dánsku a Francúzsku (priemerná zásielka 37 kg), v Nemecku a Rakúsku vážia balíky priemerne len 8 kilogramov.
Pravidelná štúdia A.T. Kearney: 500 rozhovorov, 6 rokov v rade
Spoločnosť A.T. Kearney preskúmala trh so zásielkovou prepravou už šiesty rok po sebe. Štúdia vznikla na základe viac ako 500 hĺbkových rozhovorov so senior manažérmi veľkých hráčov v segmente CEP v 10 európskych štátoch (Rakúsko, Dánsko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Holandsko, Rusko, Španielsko a Veľká Británia), doplnených o plošný prieskum.
A.T. Kearney: globálna poradenská firma s 80-ročnou históriou
Spoločnosť A.T. Kearney bola založená v Chicagu v roku 1926. So svojou viac než 80-ročnou históriou je jedným z priekopníkov a svetových lídrov v oblasti poradenstva pre vrcholový manažment. Na českom a slovenskom trhu pôsobí od roku 1992. Hlavným cieľom A.T Kearney je posilnenie konkurenčnej pozície svojich klientov a dlhodobé hmatateľné zvýšenie hodnoty pre ich akcionárov. Poradenský prístup je zameraný v prvom rade na klienta, sekundárne mieri ale aj na všetky ostatné zainteresované strany - od manažmentu a zamestnancov cez akcionárov a dodávateľov až po verejný sektor.
Kým v roku 2013 sa v 10 významných európskych krajinách (Rakúsko, Dánsko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Holandsko, Rusko, Španielsko a Veľká Británia) prepravilo 5,4 miliardy zásielok, v roku 2016 by ich malo byť už 6,2 miliardy. Aj keď počet zásielok rástol a aj rásť bude, výnosy jednej zásielky v posledných rokoch mierne klesali. "Tento trend bude zrejme aj pokračovať, dôvodom je predovšetkým zostrený konkurenčný boj v B2C segmente spojený s rozvojom nakupovania z internetu," hovorí Lars Ryssel z A.T. Kearney.
90% z celkového objemu zásielok a 70% z celkového obratu prepravných spoločností tvoria stále vnútroštátne zásielky. Medzinárodné zásielky ale podľa štúdie čaká rýchlejší rast - každoročne by sa mal ich počet zvýšiť o 8%, zatiaľ čo vnútroštátne zásielky by mali pribúdať "len" štvorpercentným tempom. "Trhy s najväčším rastovým potenciálom u vnútroštátnej prepravy sú tie trhy, ktoré už teraz vykazujú veľký podiel B2C zásielok, teda Nemecko, Holandsko a Spojené kráľovstvo. Napríklad ale u Ruska a Turecka zase očakávame rast príjmov, pretože im stúpa zisk na jednu zásielku," hovorí Ryssel.
Vnútroštátnu prepravu v Európe výrazne podporuje rast B2C segmentu, ktorý zatiaľ ťahajú predovšetkým objednávky z e-shopov. "Najväčšie tržby avšak stále plynú prepravným spoločnostiam zo zásielok v B2B segmente (56%), B2C reprezentuje 37% a C2C 7%," dopĺňa Ryssel. Čo sa týka objemu prepravených zásielok, tam tesne vedie B2C segment (47%), nasledovaný B2B (45%) a C2C s 8 percentami.
Podľa A.T. Kearney zákazníci si budú v budúcnosti stále viac vyberať zásielkové spoločnosti podľa ich ponúkaných služieb. Tlak vzrastie napríklad na čas doručenia, pokiaľ pôjde o doručenie balíka v rovnakom meste.
Slovensko porastie rýchlejšie ako priemer
"Na Slovensku očakávame rýchlejší rast počtu zásielok v porovnaní s európskym priemerom, Čechy porastú oproti Európe dokonca dvojnásobným tempom. Dôvodom je dynamickejší ekonomický rast v porovnaní s vyspelými krajinami," hovorí Lars Ryssel z A.T. Kearney.
Trend nárastu medzinárodných zásielok potvrdzuje aj expresný prepravca TNT. "Za prvé dva mesiace tohto roka sme zaznamenali 19-percentný nárast zásielok do krajín Blue Banana, čiže najvyspelejších západoeurópskych krajín. Ide najmä o B2B segment s doručením nasledujúci deň alebo dvoj- až trojdňových servisom," povedala Mária Džundová, obchodná a marketingová riaditeľka TNT.
Najťažšie zásielky posielajú v Rusku, slovenské zásielky sú presne o polovicu ľahšie
Rusko jednoznačne vedie v rebríčku najťažších medzinárodne prepravovaných štandardných zásielok. Priemerná váha ruských medzinárodných zásielok je úctyhodných 88 kilogramov, zatiaľ čo u druhého, Španielska je to už "len" 49 kilogramov.
Priemerná hmotnosť medzinárodných zásielok TNT posielaných zo Slovenska je 44 kilogramov. "Dôvodom vysokej hmotnosti na jednu zásielku je ich tovarové zloženie. Zo Slovenska sa posielajú najmä hotové výrobky alebo polotovary zo slovenských fabrík a distribučných centier. To je dôvod, prečo zásielky na Slovensku majú vyššiu hmotnosť ako napríklad v Nemecku alebo Rakúsku," dodáva M. Džundová z TNT.
V hmotnosti patria ďalšie miesta Dánsku a Francúzsku (priemerná zásielka 37 kg), v Nemecku a Rakúsku vážia balíky priemerne len 8 kilogramov.
Pravidelná štúdia A.T. Kearney: 500 rozhovorov, 6 rokov v rade
Spoločnosť A.T. Kearney preskúmala trh so zásielkovou prepravou už šiesty rok po sebe. Štúdia vznikla na základe viac ako 500 hĺbkových rozhovorov so senior manažérmi veľkých hráčov v segmente CEP v 10 európskych štátoch (Rakúsko, Dánsko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Holandsko, Rusko, Španielsko a Veľká Británia), doplnených o plošný prieskum.
A.T. Kearney: globálna poradenská firma s 80-ročnou históriou
Spoločnosť A.T. Kearney bola založená v Chicagu v roku 1926. So svojou viac než 80-ročnou históriou je jedným z priekopníkov a svetových lídrov v oblasti poradenstva pre vrcholový manažment. Na českom a slovenskom trhu pôsobí od roku 1992. Hlavným cieľom A.T Kearney je posilnenie konkurenčnej pozície svojich klientov a dlhodobé hmatateľné zvýšenie hodnoty pre ich akcionárov. Poradenský prístup je zameraný v prvom rade na klienta, sekundárne mieri ale aj na všetky ostatné zainteresované strany - od manažmentu a zamestnancov cez akcionárov a dodávateľov až po verejný sektor.