|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. februára 2017
A. ŠEPETKA: Finančná gramotnosť sa dá učiť aj v rámci telesnej výchovy
Mladí ľudia majú stále problém s finančnou gramotnosťou. No situácia sa oproti minulosti zlepšuje. Myslí si to generálny riaditeľ neziskovej vzdelávacej organizácia Junior Achievement ...
Zdieľať
Foto: TASR/AP
Bratislava 11. februára (TASR) – Mladí ľudia majú stále problém s finančnou gramotnosťou. No situácia sa oproti minulosti zlepšuje. Myslí si to generálny riaditeľ neziskovej vzdelávacej organizácia Junior Achievement (JA) Slovensko Adam Šepetka. To, že žiaci majú problém s finančnou gramotnosťou, je podľa neho najmä chybou systému.„Reálne stále mladí ľudia majú problém si vybrať vhodnú ponuku, vhodný variant pre seba. Ale môžem povedať s istotou, v podstate to, čo mám možnosť vidieť v našich programoch, že postupne napredujeme a cítiť progres,“ uviedol generálny riaditeľ JA Slovensko. Stále je však podľa neho veľký priestor na zlepšovanie, skvalitňovanie. Nielen pri práci s mladými ľuďmi, ale aj zo strany ministerstva školstva pri hľadaní nových metód a možností výučby finančnej gramotnosti.
To, že žiaci majú problém s finančnou gramotnosťou, je podľa Šepetku chybou systému. „Ale, dovolím si tvrdiť, že tak trocha aj rodičov, pretože niektoré veci by sa mali učiť už v rodinách. Samotní rodičia však často nie sú finančne gramotní, čoho svedkami môžeme byť, keď sa pozrieme do minulosti, koľko ľudí naletelo investičným fondom,“ priblížil Šepetka.
Riaditeľ JA Slovensko upozorňuje, že nie na každej škole sa finančná gramotnosť vyučuje v rovnakej kvalite. Nie každá škola má totiž prístup k metódam, k učebným pomôckam. Podľa neho je dobré z finančnej gramotnosti spraviť prierezovú tému vo viacerých predmetoch. Dá sa napríklad vyučovať aj v rámci telesnej výchovy. „Na stredných školách sú napríklad lyžiarske zájazdy. Prečo telocvikár nemôže mladých ľudí zobrať a urobiť si rozpočet, čo nás bude stáť lyžiarsky kurz, takúto sumu musíme vyzbierať, splátky, každý mesiac donesiete toľko a toľko. Študenti chodia a zbierajú. Tým, že vidia rozpočet, presne vedia, kam peniaze idú, na čo idú, v akej výške, vedia si spraviť splátkový systém atď,“ dodal.
JA Slovensko už 25 rokov pôsobí v oblasti podnikateľského, ekonomického a finančného vzdelávania mladých na základných, stredných a vysokých školách po celom Slovensku. Za tento čas prešlo programami JA Slovensko takmer 300.000 absolventov. Ľudia, ktorí absolvujú programy JA, sú podľa Šepetku oveľa lepšie zamestnateľní. Takýto absolventi sú zdatnejší napríklad v komunikácii, prezentácii či kreativite. „Poslaním týchto programov nie je vychovať z každého mladého človeka podnikateľa, ale odovzdať mu kompetenciu, podnikavosť,“ dodal Šepetka.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR