|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. októbra 2015
A.MERKELOVÁ: Emisný škandál VV by nemal ohroziť značku Made in Germany
Nemecká kancelárka Angela Merkelová počas prejavu na zasadnutí nemeckého parlamentu Bundestag v Berlíne 15. októbra 2015 pred summitom EÚ v Bruseli, ktorého hlavnou témou bude migrácia.
Zdieľať
Nemecká kancelárka Angela Merkelová počas prejavu na zasadnutí nemeckého parlamentu Bundestag v Berlíne 15. októbra 2015 pred summitom EÚ v Bruseli, ktorého hlavnou témou bude migrácia. Foto: TASR/AP
Berlín 31. októbra (TASR) - Súčasnú krízu nemeckej automobilky Volkswagen spôsobenú emisným škandálom prekoná firma len zvýšením transparentnosti. Uviedla dnes nemecká kancelárka Angela Merkelová, ktorá zároveň odmietla špekulácie, že škandál poškodí reputáciu nemeckých podnikov. Informovala o tom agentúra DPA."Neverím, že to, čo sa udialo vo Volkswagene, znehodnotilo označenie Made in Germany," povedala Merkelová. Firma však musí podľa nej urobiť také štrukturálne zmeny, aby sa "niečo podobné nemohlo opakovať". Upozornila, že dôležitá je najmä transparentnosť. "Ak budú veci riešiť transparentne, problém bude možné prekonať," dodala kancelárka.
Škandál vypukol 18. septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) zverejnila, že nemecká spoločnosť do viacerých dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidu dusíka. Volkswagen neskôr uviedol, že po celom svete jazdí približne 11 miliónov áut s problematickým softvérom. V Európskej únii zvolá pre tento problém do servisov približne 8,5 milióna áut, z nich okolo 2,4 milióna v Nemecku.
V dôsledku škandálu odstúpil v priebehu niekoľkých dní vtedajší šéf Volkswagenu Martin Winterkorn, ktorého 25. septembra na poste nahradil bývalý šéf firmy Porsche Matthias Müller. Spoločnosť si na riešenie kauzy odložila viac než 6,7 miliardy eur, podľa mnohých ekonómov jej to však nemusí stačiť.
Práve vysoké náklady spojené s emisnou kauzou stiahli Volkswagen v 3. kvartáli do prvej kvartálnej prevádzkovej straty za viac než 20 rokov. Strata dosiahla okolo 3,5 miliardy eur. Tržby Volkswagenu pritom v sledovanom období vzrástli o 5,3 % na 51,5 miliardy eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Súvisiace články:
Volkswagen odložil reorganizáciu divízie, chce vyriešiť právne spory (27. 10. 2015)
Emisný škandál sa netýka motorov EA 288, potvrdil Volkswagen (22. 10. 2015)
Volkswagen sa Talianom za emisný škandál ospravedlnil inzerátom (18. 10. 2015)
Odbory sú proti úsporným plánom Volkswagenu (18. 10. 2015)
Predaj vozidiel v EÚ v septembri vzrástol, aj VW dosiahol rast predaja (16. 10. 2015)
Volkswagen v EÚ zvolá do servisu asi 8,5 milióna dieselových áut (15. 10. 2015)
Nemecko nariadilo VW povinné zvolávanie áut od začiatku roka 2016 (15. 10. 2015)
Úrady nariadili Volkswagenu, aby zvolal všetky dieselové vozidlá (15. 10. 2015)
Nemecká ministerka: Daňové výhody na dieselová autá by sa mali zrušiť (15. 10. 2015)
Do emisného podvodu je zapletených minimálne 30 manažérov Volkswagenu (14. 10. 2015)