|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. augusta 2013
A. Hlina sa pokúša odsunúť reklamu na alkohol, mala by byť po polnoci
Reklama na alkohol by sa nemala na televíznych obrazovkách objaviť skôr ako pred polnocou. Dnes ju možno vysielať od 22.00 h.
Zdieľať
Bratislava 18. augusta (TASR) - Reklama na alkohol by sa nemala na televíznych obrazovkách objaviť skôr ako pred polnocou. Dnes ju možno vysielať od 22.00 h.
O odsunutie sa opätovne pokúša poslanec NR SR Alojz Hlina návrhom novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý po prvýkrát zverejnil v marci. Pre chýbajúcu podporu pléna ho však z rokovania stiahol.
Zmenou chce Hlina chrániť deti, ktoré podľa jeho slov povzbudzuje takáto reklama v pití. Navrhuje preto rozšíriť zákaz vysielania reklamy a telenákupu na alkohol namiesto doterajšieho času od 6. do 22. hodiny na čas od 6. do 24. hodiny. Zákaz sa rovnako ako doteraz nemá týkať reklamy na pivo a víno.
Hlina pripomína, že alkoholizmus alebo závislosť na alkohole je chronické recidívne ochorenie postihujúce nielen celú osobnosť postihnutého jedinca po stránke psychickej a fyzickej, ale aj jeho blízkych, najmä rodinných príslušníkov. "Tak znie oficiálna definícia tohto stále naliehavejšieho problému nielen Slovenska, ale celej Európy, ktorého negatívne dopady spôsobujú od škody na zdraví až škody spoločenské - ako sú zvýšená kriminalita, nefunkčné rodiny a na druhej strane nehmotné náklady, teda prostriedky, ktoré ľudia vynaložia najmä v spojitosti s bolesťou, utrpením či stratou života v dôsledku zločinnosti, sociálnych a zdravotných škôd spôsobovaných požívaním alkoholu," píše poslanec v dôvodovej správe.
Zároveň poukazuje na to, že klesá vek, keď sa ľudia začínajú zoznamovať s pitím. "Podľa Správy pre Európsku komisiu Inštitútu pre štúdie alkoholu z roku 2006 skoro všetci 15 až 16-roční študenti už v živote pili alkohol, pričom priemerný vek začiatku pitia bol 12 rokov a prvýkrát sa opili ako 14-roční. Väčšina krajín vykazuje nárast v nadmernom pití u chlapcov a skoro všetky krajiny to vykazujú u dievčat," tvrdí.
Práve tu vidí Hlina dôležité miesto reklamy. "Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú. Pre deti a mládež je pritom alkohol osobitne nebezpečný, pretože postihuje ich ešte sa vyvíjajúci organizmus," uvádza poslanec.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Poslanec Alojz Hlina Foto: TASR/Martin Baumann
O odsunutie sa opätovne pokúša poslanec NR SR Alojz Hlina návrhom novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý po prvýkrát zverejnil v marci. Pre chýbajúcu podporu pléna ho však z rokovania stiahol.
Zmenou chce Hlina chrániť deti, ktoré podľa jeho slov povzbudzuje takáto reklama v pití. Navrhuje preto rozšíriť zákaz vysielania reklamy a telenákupu na alkohol namiesto doterajšieho času od 6. do 22. hodiny na čas od 6. do 24. hodiny. Zákaz sa rovnako ako doteraz nemá týkať reklamy na pivo a víno.
Hlina pripomína, že alkoholizmus alebo závislosť na alkohole je chronické recidívne ochorenie postihujúce nielen celú osobnosť postihnutého jedinca po stránke psychickej a fyzickej, ale aj jeho blízkych, najmä rodinných príslušníkov. "Tak znie oficiálna definícia tohto stále naliehavejšieho problému nielen Slovenska, ale celej Európy, ktorého negatívne dopady spôsobujú od škody na zdraví až škody spoločenské - ako sú zvýšená kriminalita, nefunkčné rodiny a na druhej strane nehmotné náklady, teda prostriedky, ktoré ľudia vynaložia najmä v spojitosti s bolesťou, utrpením či stratou života v dôsledku zločinnosti, sociálnych a zdravotných škôd spôsobovaných požívaním alkoholu," píše poslanec v dôvodovej správe.
Zároveň poukazuje na to, že klesá vek, keď sa ľudia začínajú zoznamovať s pitím. "Podľa Správy pre Európsku komisiu Inštitútu pre štúdie alkoholu z roku 2006 skoro všetci 15 až 16-roční študenti už v živote pili alkohol, pričom priemerný vek začiatku pitia bol 12 rokov a prvýkrát sa opili ako 14-roční. Väčšina krajín vykazuje nárast v nadmernom pití u chlapcov a skoro všetky krajiny to vykazujú u dievčat," tvrdí.
Práve tu vidí Hlina dôležité miesto reklamy. "Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú. Pre deti a mládež je pritom alkohol osobitne nebezpečný, pretože postihuje ich ešte sa vyvíjajúci organizmus," uvádza poslanec.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR