![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
12. októbra 2018
A. Hlina: Minister dopravy Érsek ignoruje severnú trasu diaľnice
Na archívnej snímke Alojz Hlina.
Zdieľať

"Diaľnice sa stali rukojemníkom politiky. Existuje severná, južná a maďarská trasa. Čo sa týka severnej, nechýba veľa. Problémom je to, že strana Most-Híd ignoruje jej výstavbu," povedal Hlina. "Dovolíme si tvrdiť, že prioritou strany je južná trasa, pretože tam má voličov. Na čo najskoršom dokončení severnej trasy - aj vzhľadom na rozostavanosť, však záleží celému Slovensku. Potom je tu maďarská trasa, na tej záleží Maďarom," uviedol.
Podľa predstaviteľov KDH možné dokončenie diaľnice z Bratislavy do Košíc nebude v avizovanom roku 2026, ale oveľa neskôr. Hovoria, že je potrebné zintenzívniť práce.
Pripomenuli tiež, že v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 sú problematické napríklad tunely Višňové a Čebrať, úsek Hubová – Ivachnová či obchvat Prešov, západ - Prešov, juh. "Teoreticky by sme diaľnicu mohli dostavať v roku 2028. Maďari sľubujú, že ju dostavajú v roku 2022. Niekomu na tom záleží, aby to bolo cez Budapešť. Nie je to len o technickom riešení, identifikujeme politický záujem. Vyzerá to tak, že Most-Híd sa predbieha s maďarským premiérom Viktorom Orbánom, či to bude maďarská trasa, alebo Érsek bude môcť dokumentovať, že južnú trasu skoro dokončil," povedal Hlina.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR reagovalo, že vyjadrenie KDH sa nezakladá na pravde, ale ide o čisto politické vyhlásenie, "Mimoparlamentná strana KDH sa snaží upútať pozornosť témami, ktoré sú evidentne nezmysel, a možno si to overiť na faktoch. Súčasný minister dopravy odblokoval výstavbu a znova naštartoval výstavbu na tuneli Čebrať (úsek D1 Hubová - Ivachnová), doriešil chýbajúce EIA a naštartoval výstavbu na D1 Prešov, západ - Prešov, juh a zároveň aj naštartoval výstavbu D1 Budimír - Bidovce. Zároveň veľmi intenzívne tlačí na dokončenie tunela Višňové a s ním súvisiacich úsekov D1 pri Žiline," uviedla v stanovisku pre TASR hovorkyňa rezortu Karolína Ducká s tým, že vpred sa hýbe aj projektová dokumentácia na posledný chýbajúci úsek D1 Turany - Hubová, kde je už platné posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR