|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. januára 2019
Á. Érsek: Potvrdzuje sa, že zhotoviteľ nevie tunel Višňové dokončiť
Na archívnej snímke tunel Višňové.
Zdieľať
Na archívnej snímke tunel Višňové. Foto: TASR/Erika Ďurčová
Bratislava 22. januára (TASR) – Potvrdzuje sa, že zhotoviteľ úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala nevie túto stavbu dokončiť. Rezort dopravy pritom hľadá spôsob, aby sa tento diaľničný úsek dostaval do obdobia, kým sú k dispozícii eurofondy. Skonštatoval to v utorok minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že ministerstvo je pripravené aj na prípadné súdne spory.Šéf rezortu dopravy podotkol, že v týchto dňoch na stavbe pracovalo okolo 31 ľudí, pričom podľa neho by tam malo v súčasnej situácii pracovať približne 500 zamestnancov. "Kapacitne táto firma vyčerpala 78 % dní, čo sa týka stavby, ale vyčerpala len okolo 40 % finančných prostriedkov, ktoré sú s touto stavbou spojené. Tam je obrovský nepomer," zdôraznil s tým, že ďalšie míľniky budú meškať minimálne rok. "Čiže toto už je na hrane toho, že nestihnú stavbu dokončiť títo zhotovitelia," dodal.
O tom, čo bude s touto stavbou, sa podľa neho rozhodne do konca februára. Ministerstvo hľadá spôsob, ako dokončiť stavbu do roku 2023, kým sú k dispozícii európske fondy. Kroky rezortu sú pritom podľa Érseka konzultované aj s Európskou komisiou (EK). "Keď dôjde k tomu, že sa budeme súdiť, nech sa páči, sme pripravení, ale ide o to, aby ľudia čo najrýchlejšie dostali túto diaľnicu, ktorá je veľmi dôležitá, do prevádzky," poznamenal minister.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s daňou z pridanej hodnoty, diaľničný úsek buduje združenie firiem Salini Impregilo a Dúha. Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR