|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 26.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Kornel
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. augusta 2006
ŽSR vykázali za prvý polrok stratu 337,5 mil. Sk
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vykázali za prvý polrok tohto roka stratu 337,5 mil. Sk, čo je v porovnaní s plánom na dané obdobie lepší hospodársky výsledok o 473,2 mil. Sk. Podľa plánu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. augusta (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vykázali za prvý polrok tohto roka stratu 337,5 mil. Sk, čo je v porovnaní s plánom na dané obdobie lepší hospodársky výsledok o 473,2 mil. Sk. Podľa plánu totiž železnice predpokladali stratu 810,7 mil. Sk. Ako ďalej vyplýva z údajov, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v medziročnom porovnaní sa však hospodárenie železníc zhoršilo, pretože za prvých šesť mesiacov vlaňajška dosiahli ŽSR zisk 35,3 mil. Sk.
Celkové výnosy ŽSR sa od januára do konca júna tohto roka dostali na 8,745 mld. Sk. V porovnaní s plánom tak železnice evidovali výnosy nižšie o 99,1 mil. Sk, v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška tiež klesli, a to o 290,1 mil. Sk. Celkové náklady medziročne za prvý polrok tohto roka vzrástli o 82,7 mil. Sk na 9,083 mld. Sk. V porovnaní s plánom na tohtoročný prvý polrok však boli celkové náklady nižšie o 572,3 mil. Sk.
Záväzky ŽSR dosiahli k 30. júnu tohto roka výšku 33,467 mld. Sk. Najväčší podiel na tomto čísle mali bankové úvery a výpomoci v objeme 23,299 mld. Sk, z toho so štátnou zárukou boli v čiastke presahujúcej 21 mld. Sk. Krátkodobé záväzky evidovali železnice v hodnote 8,562 mld. Sk. Na druhej strane celkový stav pohľadávok predstavoval ku koncu sledovaného obdobia 1,141 mld. Sk, krátkodobé pohľadávky z toho tvorili 1,11 mld.
Medzi najvýznamnejšie investičné aktivity ŽSR patrí v súčasnosti modernizácia slovenskej časti V. železničného eurokoridoru. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR na zhruba 2 mld. eur. Slovenská vetva koridoru je dlhá 536,2 kilometra a zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí pri štátnej hranici s Ukrajinou.
(1 EUR = 37,565 SKK)
SITA