|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. júla 2012
5 najčastejších mýtov o dovolenkách
Nemecké a rakúske CK sú lepšie ako slovenské CK Z uskutočneného porovnania 30 rôznych zájazdov vyplýva, že slovenské cestovné kancelárie majú minimálne rovnaký, vo väčšine prípadov ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. júla (WBN/PR) - Nemecké a rakúske CK sú lepšie ako slovenské CK
Z uskutočneného porovnania 30 rôznych zájazdov vyplýva, že slovenské cestovné kancelárie majú minimálne rovnaký, vo väčšine prípadov však podrobnejší popis hotelov. Oficiálne hodnotenie hotelov bolo rovnaké. Cenovo sú na tom lepšie zájazdy s odletom z veľkých nemeckých letísk, keď priemerná cena zájazdu vyšla nižšie o 25 EUR, čo však pri cenovej úrovni zájazdov medzi 550 a 800 EUR nebol významný rozdiel. Ceny zájazdov z Viedne boli v priemere porovnateľné s Bratislavou. Vychádzajúc z faktu, že služby hotela sú rovnaké pre všetkých hostí a zahraničné CK nemajú pre svojich klientov inú reštauráciu, pláž ani ďalšie hotelové služby, v prípade riadneho priebehu zájazdu ide skôr o mýtus ako o realitu.
Pri All inclusive mám všetko v cene
All inclusive je termín používaný pri plnej penzii, rozšírenej o ďalšie ľahké občerstvenie a vybrané nápoje. Spresnenie all inclusive služieb by mal obsahovať popis v katalógoch CK.
Bežné sú časové obmedzenia do vybraných nočných hodín a nadštandardné nápoje ako napríklad čerstvé ovocné šťavy alebo kvalitná káva môžu byť za poplatok, podľa ceny hotela ale i v kontexte so zvykmi krajiny. Vyšší rozsah all inclusive služieb ponúkajú jeho modifikácie ako ultra all inclusive, gold all inclusive a podobne, ktoré ponúkajú i značkový alkohol, rozšírené wellness služby alebo non-stop občerstvenie a nápoje. Kľúčový je teda konkrétny popis rozsahu all inclusive programu.
V Egypte a Tunisku je potrebné odrátať 1 hviezdičku z hodnotenia hotela
Nemusí to byť pravda. Oficiálna trieda hotela je prideľovaná kompetentnými úradmi v každej krajine a legislatíva nie je medzinárodne porovnateľná. Na kvalitu ubytovania má dominantný vplyv prevádzkovateľ hotela. Znamená to, že i v Egypte nájdete mimoriadne kvalitné 3* až 5* hotely a predsudky nie sú na mieste. Naopak, sklamanie môžete zažiť v niektorých západoeurópskych krajinách, kde by sme očakávali pri vyššej cene za ubytovanie i vyšší štandard.
Last minute je najvýhodnejšia kúpa
Zľavy na poslednú chvíľu často atakujú 50% hranicu. Ide však o posledné nedopredané miesta o ktoré je pre nízku cenu veľký záujem a nedajú sa už rezervovať. Pri najobľúbenejších hoteloch a krajinách sa však s postupným dopredávaním zľava znižuje a za last minute môžete zaplatiť viac, ako šťastlivci, ktorí si kúpili zájazd skôr. Priemerná zľava zájazdov počas júla je podľa portálu www.dovolenka.travel menej ako 18%. Najznámejšie a najkvalitnejšie hotely sú vypredané ešte pre letom.
Cestovné kancelárie zodpovedajú za všetko
Aj keď by sme boli radi, keby počas našej dovolenky za všetko niekto zodpovedal, zákon zodpovednosť cestovných kancelárií presne určuje. Sťažovať sa teda môžeme na meškanie letu, keďže doprava je súčasťou ponúkaných služieb a zabezpečuje ju obchodný partner CK. Naopak, sťažovať sa na medúzy, morské trávy alebo okolie hotela nemá význam. Osobitným bodom je však napríklad pláž. Ak je hotelová, mala by byť až po vstup do mora udržiavaná. Verejnú pláž však už spravuje miestna správa a cestovné kancelárie nemajú na jej činnosť vplyv. Vo všeobecnosti teda platí, že reklamovať by sme mali služby, za ktoré sme zaplatili. V ostatných prípadoch vedia CK často pomôcť, kompetencia však majú obmedzené.
Z uskutočneného porovnania 30 rôznych zájazdov vyplýva, že slovenské cestovné kancelárie majú minimálne rovnaký, vo väčšine prípadov však podrobnejší popis hotelov. Oficiálne hodnotenie hotelov bolo rovnaké. Cenovo sú na tom lepšie zájazdy s odletom z veľkých nemeckých letísk, keď priemerná cena zájazdu vyšla nižšie o 25 EUR, čo však pri cenovej úrovni zájazdov medzi 550 a 800 EUR nebol významný rozdiel. Ceny zájazdov z Viedne boli v priemere porovnateľné s Bratislavou. Vychádzajúc z faktu, že služby hotela sú rovnaké pre všetkých hostí a zahraničné CK nemajú pre svojich klientov inú reštauráciu, pláž ani ďalšie hotelové služby, v prípade riadneho priebehu zájazdu ide skôr o mýtus ako o realitu.
Pri All inclusive mám všetko v cene
All inclusive je termín používaný pri plnej penzii, rozšírenej o ďalšie ľahké občerstvenie a vybrané nápoje. Spresnenie all inclusive služieb by mal obsahovať popis v katalógoch CK.
Bežné sú časové obmedzenia do vybraných nočných hodín a nadštandardné nápoje ako napríklad čerstvé ovocné šťavy alebo kvalitná káva môžu byť za poplatok, podľa ceny hotela ale i v kontexte so zvykmi krajiny. Vyšší rozsah all inclusive služieb ponúkajú jeho modifikácie ako ultra all inclusive, gold all inclusive a podobne, ktoré ponúkajú i značkový alkohol, rozšírené wellness služby alebo non-stop občerstvenie a nápoje. Kľúčový je teda konkrétny popis rozsahu all inclusive programu.
V Egypte a Tunisku je potrebné odrátať 1 hviezdičku z hodnotenia hotela
Nemusí to byť pravda. Oficiálna trieda hotela je prideľovaná kompetentnými úradmi v každej krajine a legislatíva nie je medzinárodne porovnateľná. Na kvalitu ubytovania má dominantný vplyv prevádzkovateľ hotela. Znamená to, že i v Egypte nájdete mimoriadne kvalitné 3* až 5* hotely a predsudky nie sú na mieste. Naopak, sklamanie môžete zažiť v niektorých západoeurópskych krajinách, kde by sme očakávali pri vyššej cene za ubytovanie i vyšší štandard.
Last minute je najvýhodnejšia kúpa
Zľavy na poslednú chvíľu často atakujú 50% hranicu. Ide však o posledné nedopredané miesta o ktoré je pre nízku cenu veľký záujem a nedajú sa už rezervovať. Pri najobľúbenejších hoteloch a krajinách sa však s postupným dopredávaním zľava znižuje a za last minute môžete zaplatiť viac, ako šťastlivci, ktorí si kúpili zájazd skôr. Priemerná zľava zájazdov počas júla je podľa portálu www.dovolenka.travel menej ako 18%. Najznámejšie a najkvalitnejšie hotely sú vypredané ešte pre letom.
Cestovné kancelárie zodpovedajú za všetko
Aj keď by sme boli radi, keby počas našej dovolenky za všetko niekto zodpovedal, zákon zodpovednosť cestovných kancelárií presne určuje. Sťažovať sa teda môžeme na meškanie letu, keďže doprava je súčasťou ponúkaných služieb a zabezpečuje ju obchodný partner CK. Naopak, sťažovať sa na medúzy, morské trávy alebo okolie hotela nemá význam. Osobitným bodom je však napríklad pláž. Ak je hotelová, mala by byť až po vstup do mora udržiavaná. Verejnú pláž však už spravuje miestna správa a cestovné kancelárie nemajú na jej činnosť vplyv. Vo všeobecnosti teda platí, že reklamovať by sme mali služby, za ktoré sme zaplatili. V ostatných prípadoch vedia CK často pomôcť, kompetencia však majú obmedzené.