![]() |
14. decembra 2011
Z výsledkov tohto prieskum vyplynulo, že 72 % slovenských domácností hodnotí svoju súčasnú finančnú situáciu ako horšiu alebo rovnakú ako predtým, do budúcnosti však očakávajú výrazné zlepšenie. Väčšina opýtaných v súčasnosti pociťuje nárast spotrebiteľských cien, preto sa budú snažiť ušetriť hlavne na väčších nákupoch.
V júni tohto roku si spoločnosť MasterCard nechala od nezávislej výskumnej firmy GfK realizovať spotrebiteľský prieskum s názvom MasterIndex. Výsledky prieskumu ukázali, že 72 % domácností vníma svoju súčasnú finančnú situáciu ako rovnakú alebo horšiuv porovnaní s predchádzajúcim rokom. Najviac negatívnych postojov k finančnej situácii prejavujú ľudia vo veku od 40 do 49 rokov, ľudia so stredným vzdelaním bez maturity a ľudia s mesačným príjmom od 451 do 700 EUR.
Najoptimistickejšie očakávania majú ľudia vo veku od 18 do 29 rokov, ľudia s univerzitným vzdelaním a ľudia s mesačným príjmom nad 700 EUR. „Tohtoročný prieskum MasterIndex ukázal jeden úsmevný postreh, a síce že muži na Slovensku zmýšľajú o svojej finančnej budúcnosti omnoho pozitívnejšie ako slovenské ženy. Celých 72 % mužov sa domnieva, že finančná situácia bude rovnaká alebo lepšia, zatiaľ čo ženy si to myslia len v 61 %,“ dodáva Milan Laitl.
©2005-2025 Denník 24hodin | Webdesign by WEBkomplex.sk |