|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2011
18. rok neplnenia nezastupiteľnej úlohy štátu v rezorte CR
Multirezort CR krajiny musí riadiť manager so strategickým myslením, provinčný referent na túto úlohu nemôže aj pri dobrej vôli stačiť. Toto platí aj pre centrálny orgán CR Slovenska, ktorým by ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. februára (WBN/PR) - Multirezort CR krajiny musí riadiť manager so strategickým myslením, provinčný referent na túto úlohu nemôže aj pri dobrej vôli stačiť. Toto platí aj pre centrálny orgán CR Slovenska, ktorým by mal byť podľa nášho názoru Národný urad turizmu, namiesto terajšieho „dvojcentra“.
Po 48 dňoch, ktoré uplynuli od začiatku roku 2011, konštatujeme, že štát si naďalej aj v priebehu začiatku roka 2011 neplní svoju nezastupiteľnú úlohu v multirezorte CR, a dodnes nevidieť ani náznak na zlepšenie situácie.
Na to, aby sa CR Slovenska zobudil zo zlého sna po viac ako 17 rokoch nečinnosti, musia byť splnené viaceré základné podmienky. Z množstva podmienok spomenieme dnes iba tri. Jednou zo základných podmienok je, že patrón cestovného ruchu Slovenska, MDVRR (ktoré do dnešného dňa urobilo významnú aktivitu v oblasti CR iba tým, že si vymazalo z názvu ministerstva výraz cestovný ruch), musí namiesto totálneho ignorovania agendy CR prejaviť aspoň minimálny záujem o pokrok v CR. Druhou podmienkou je, že rezort CR musí riadiť manager, rozhodne na to nestačí provinčný či regionálny referent a verbálne prejavy štátnych úradníkov, a treťou zo základných podmienok je začať realizovať potrebnú zmenu profesionálnym spôsobom dennými aktivitami . Neobstojí v žiadnom prípade výhovorka, že je veľa práce s inou agendou ministerstva s takým dopadom, že CR Slovenska je naďalej, už 18.rok (od 01.01.1993), bezprízorným odvetvím hospodárstva tejto krajiny. a dôvodením ,že táto agenda (multirezort CR) nie je prioritou krajiny. Agenda multirezortu krajiny má byť ak nie prioritou vlády SR, potom v každom prípade stálou prioritou č. 2 vlády SR a hospodárstva krajiny.
Doterajšie vybíjanie sa a márnenie času riadiacich štátnych úradníkov CR aj s ich štábmi na akési „hľadanie cesty“ , akou sa Slovensko v CR má uberať , meditáciami nad výhodnosťou CR pre krajinu (ktoré aktivity sme nazvali v posledných vyhláseniach ničnerobením), a míňaním všetkého času pracovníkov na prípravu nového textu Zákona, namiesto potrebnej každennej práce v prospech štartu prípravy tvorby podmienok CR, je trestuhodné. Má celá krajina odkladaniu začiatku tvorby predpokladov rozumieť tak, akoby okrem tvorby textu zákona nebolo čo robiť na Slovensku v multirezorte CR, a „akože“ bez toho budúceho zákona ( ktorý možno bude dokončený a možno bude účinný za určitých podmienok niekedy na jeseň) , sa ani nepohneme a máme ďalšiu , tentoraz akoby povinnú prestávku cca pol roka ? Alebo je to celozávodná dovolenka riadiacich pracovníkov CR, alebo nebodaj dlhodobý štrajk pracovníkov „riadiacich“ CR Slovenska ? Kto toto povolil ? Kto kontroluje činnosť dvojcentra cestovného ruchu tejto krajiny ? Kto je vlastne bezprostredne zodpovedný za tento stav ? Sú to momentálne dva úrady, ktoré majú v pracovnej náplni v rámci živelne prebiehajúcich procesov v multirezorte CR v rôznom rozsahu organizáciu a riadenie CR Slovenska. Výsledkom ich aktivít je už dlhé roky chaos a devastácia prostredia CR krajiny, ktoré pokračujú aj v súčasnom období. Podľa nášho názoru a názoru mnohých odborníkov by mal byť na Slovensku najvyšším orgánom cestovného ruchu jeden úrad , Národný úrad turizmu (resp. Národný úrad pre cestovný ruch). Národný úrad turizmu by mal organizovať a usmerňovať CR Slovenska, a bol by jednoznačne zodpovedný za CR Slovenska. Signály, prichádzajúce z momentálne riadiaceho „dvojcentra“ „riadenia“ multirezortu CR neveštia zatiaľ nič dobrého . Namiesto jedného centrálneho úradu, na ktorého etablovanie čakáme, sa podľa dostupných informácií naznačených na podujatiach cestovného ruchu Slovenska zástupcami dvojcentra cestovného ruchu, rysuje situácia na tvorbu úplne inej konštelácie spojenej s „výrobou“ ďalších úradníkov a „expertov“, v tom tiež tvorba ďalších akýchsi „podúradov“ a ešte aj „nadúradu“ . Iluzórne na celej filozófii je, že ten „nadúrad“ by mal podľa všetkého vzniknúť až po ukončení dlhotrvajúcich príprav nového zákona, teda nie pred tým. Toto dedukujeme z toho poznania, že zákon sa momentálne pripravuje, ale predstavovanie tohto „nadúradu“ akejsi ďalšej – nazveme to komplikácie, teda tvorbou „nadúradu“, zatiaľ v konkrétnom prevedení je neznámou. Dalo by sa pochopiť, ak by „nadúrad“ vznikol už vlani – aby mohol ovplyvniť dlho očakávanú zmenu. Ak by bol však zriadený Národný úrad pre turizmus s profesionálmi v oblasti cestovného ruchu a managementu, ako riadiace a organizačné centrum cestovného ruchu aj so svojim zmocnencom pri vláde SR, by odpadli úvahy o najrôznejších kombináciách a komplikáciách spojených s ďalším míňaním peňazí, zjednodušil by sa proces rozhodovania a definovanie zodpovednosti , a ušetrili by sa značné finančné prostriedky .
Cestovný ruch prináša krajinám prospech . Napr. cestovný ruch v Česku prináša každý rok do verejných rozpočtov 100 miliárd Kč ( Zdroj :KPMG ) , pričom Slovensko, ako jedna z mála krajín sveta, svojou neschopnosťou zriadiť TSA, dodnes (pre nás ironicky povedané - našťastie) nemá ani relevantné informácie tohto druhu k dispozícii. Na to, aby sme mohli očakávať od CR prínosy aj na Slovensku, musí byť CR v krajine systémovo organizovaný „hore“ aj „dolu“, a okrem toho musí centrum realizovať celý rad aktivít, ktoré môžu, ale nemusia byť, a možno ani nikdy nebudú obsahom Zákona o CR . V opačnom prípade, – to je prípad CR Slovenska , nielenže neprináša financie do štátnej kasy, ale je pre štát príťažou, a zo všetkých síl sa snaží „vyžobrať „prostriedky od štátu. Podivné na tom je, že peniaze v takomto prípade žiada na tvorbu svojich ďalších aparátov dvojcentrum riadenia CR , de facto „štát v štáte“ od štátu. To je jeden z množstva negatívnych dopadov neplnenia si nezastupiteľnej úlohy štátom v rezorte CR Slovenska už 18. rok .
Za Výkonný výbor ARCR
Ing. Jozef Čajko
Pavla Mikulášová
Ing.Darina Gáborová
Po 48 dňoch, ktoré uplynuli od začiatku roku 2011, konštatujeme, že štát si naďalej aj v priebehu začiatku roka 2011 neplní svoju nezastupiteľnú úlohu v multirezorte CR, a dodnes nevidieť ani náznak na zlepšenie situácie.
Na to, aby sa CR Slovenska zobudil zo zlého sna po viac ako 17 rokoch nečinnosti, musia byť splnené viaceré základné podmienky. Z množstva podmienok spomenieme dnes iba tri. Jednou zo základných podmienok je, že patrón cestovného ruchu Slovenska, MDVRR (ktoré do dnešného dňa urobilo významnú aktivitu v oblasti CR iba tým, že si vymazalo z názvu ministerstva výraz cestovný ruch), musí namiesto totálneho ignorovania agendy CR prejaviť aspoň minimálny záujem o pokrok v CR. Druhou podmienkou je, že rezort CR musí riadiť manager, rozhodne na to nestačí provinčný či regionálny referent a verbálne prejavy štátnych úradníkov, a treťou zo základných podmienok je začať realizovať potrebnú zmenu profesionálnym spôsobom dennými aktivitami . Neobstojí v žiadnom prípade výhovorka, že je veľa práce s inou agendou ministerstva s takým dopadom, že CR Slovenska je naďalej, už 18.rok (od 01.01.1993), bezprízorným odvetvím hospodárstva tejto krajiny. a dôvodením ,že táto agenda (multirezort CR) nie je prioritou krajiny. Agenda multirezortu krajiny má byť ak nie prioritou vlády SR, potom v každom prípade stálou prioritou č. 2 vlády SR a hospodárstva krajiny.
Doterajšie vybíjanie sa a márnenie času riadiacich štátnych úradníkov CR aj s ich štábmi na akési „hľadanie cesty“ , akou sa Slovensko v CR má uberať , meditáciami nad výhodnosťou CR pre krajinu (ktoré aktivity sme nazvali v posledných vyhláseniach ničnerobením), a míňaním všetkého času pracovníkov na prípravu nového textu Zákona, namiesto potrebnej každennej práce v prospech štartu prípravy tvorby podmienok CR, je trestuhodné. Má celá krajina odkladaniu začiatku tvorby predpokladov rozumieť tak, akoby okrem tvorby textu zákona nebolo čo robiť na Slovensku v multirezorte CR, a „akože“ bez toho budúceho zákona ( ktorý možno bude dokončený a možno bude účinný za určitých podmienok niekedy na jeseň) , sa ani nepohneme a máme ďalšiu , tentoraz akoby povinnú prestávku cca pol roka ? Alebo je to celozávodná dovolenka riadiacich pracovníkov CR, alebo nebodaj dlhodobý štrajk pracovníkov „riadiacich“ CR Slovenska ? Kto toto povolil ? Kto kontroluje činnosť dvojcentra cestovného ruchu tejto krajiny ? Kto je vlastne bezprostredne zodpovedný za tento stav ? Sú to momentálne dva úrady, ktoré majú v pracovnej náplni v rámci živelne prebiehajúcich procesov v multirezorte CR v rôznom rozsahu organizáciu a riadenie CR Slovenska. Výsledkom ich aktivít je už dlhé roky chaos a devastácia prostredia CR krajiny, ktoré pokračujú aj v súčasnom období. Podľa nášho názoru a názoru mnohých odborníkov by mal byť na Slovensku najvyšším orgánom cestovného ruchu jeden úrad , Národný úrad turizmu (resp. Národný úrad pre cestovný ruch). Národný úrad turizmu by mal organizovať a usmerňovať CR Slovenska, a bol by jednoznačne zodpovedný za CR Slovenska. Signály, prichádzajúce z momentálne riadiaceho „dvojcentra“ „riadenia“ multirezortu CR neveštia zatiaľ nič dobrého . Namiesto jedného centrálneho úradu, na ktorého etablovanie čakáme, sa podľa dostupných informácií naznačených na podujatiach cestovného ruchu Slovenska zástupcami dvojcentra cestovného ruchu, rysuje situácia na tvorbu úplne inej konštelácie spojenej s „výrobou“ ďalších úradníkov a „expertov“, v tom tiež tvorba ďalších akýchsi „podúradov“ a ešte aj „nadúradu“ . Iluzórne na celej filozófii je, že ten „nadúrad“ by mal podľa všetkého vzniknúť až po ukončení dlhotrvajúcich príprav nového zákona, teda nie pred tým. Toto dedukujeme z toho poznania, že zákon sa momentálne pripravuje, ale predstavovanie tohto „nadúradu“ akejsi ďalšej – nazveme to komplikácie, teda tvorbou „nadúradu“, zatiaľ v konkrétnom prevedení je neznámou. Dalo by sa pochopiť, ak by „nadúrad“ vznikol už vlani – aby mohol ovplyvniť dlho očakávanú zmenu. Ak by bol však zriadený Národný úrad pre turizmus s profesionálmi v oblasti cestovného ruchu a managementu, ako riadiace a organizačné centrum cestovného ruchu aj so svojim zmocnencom pri vláde SR, by odpadli úvahy o najrôznejších kombináciách a komplikáciách spojených s ďalším míňaním peňazí, zjednodušil by sa proces rozhodovania a definovanie zodpovednosti , a ušetrili by sa značné finančné prostriedky .
Cestovný ruch prináša krajinám prospech . Napr. cestovný ruch v Česku prináša každý rok do verejných rozpočtov 100 miliárd Kč ( Zdroj :KPMG ) , pričom Slovensko, ako jedna z mála krajín sveta, svojou neschopnosťou zriadiť TSA, dodnes (pre nás ironicky povedané - našťastie) nemá ani relevantné informácie tohto druhu k dispozícii. Na to, aby sme mohli očakávať od CR prínosy aj na Slovensku, musí byť CR v krajine systémovo organizovaný „hore“ aj „dolu“, a okrem toho musí centrum realizovať celý rad aktivít, ktoré môžu, ale nemusia byť, a možno ani nikdy nebudú obsahom Zákona o CR . V opačnom prípade, – to je prípad CR Slovenska , nielenže neprináša financie do štátnej kasy, ale je pre štát príťažou, a zo všetkých síl sa snaží „vyžobrať „prostriedky od štátu. Podivné na tom je, že peniaze v takomto prípade žiada na tvorbu svojich ďalších aparátov dvojcentrum riadenia CR , de facto „štát v štáte“ od štátu. To je jeden z množstva negatívnych dopadov neplnenia si nezastupiteľnej úlohy štátom v rezorte CR Slovenska už 18. rok .
Za Výkonný výbor ARCR
Ing. Jozef Čajko
Pavla Mikulášová
Ing.Darina Gáborová