|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. januára 2011
18. rok neplnenia nezastupiteľnej úlohy SR v rezorte CR
Nádej sa rýchlo rozplynula V našom vyhlásení zo dňa 14.11.2010 sme vyjadrili okrem iného presvedčenie a nádej , že po delimitácii agendy multirezortu cestovného ruchu Slovenska de ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. januára (WBN/PR) -
Nádej sa rýchlo rozplynula
V našom vyhlásení zo dňa 14.11.2010 sme vyjadrili okrem iného presvedčenie a nádej , že po delimitácii agendy multirezortu cestovného ruchu Slovenska de facto i de jure na ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, riadené ministrom p. Figeľom, očakáva Slovensko urýchlený začiatok pozitívneho ovplyvňovania procesov pri usmerňovaní multirezortu CR takým spôsobom, aby sa zaznamenal v krátkej dobe výrazný pokrok hlavne pri vytváraní predpokladov pre možný štart rozvoja CR.
Nič také sa nestalo, nielenže nedošlo k výraznému pokroku, stal sa opak a došlo prekvapujúco k úplnému zastaveniu akýchkoľvek potrebných aktivít v CR Slovenska zo strany zodpovedných za tento strategicky dôležitý rezort.
Štát si naďalej neplní svoju nezastupiteľnú úlohu v multirezorte CR
Uplynul takmer rok od schválenia nedobrého Zákona 91/2010 o podpore cestovného ruchu. Zákon nebol dobrý hlavne z dôvodov, že neriešil otázky systému v CR Slovenska a de facto potvrdzoval súčasný stav v tejto oblasti. Bol to pokus premenovať niektoré pojmy v očakávaní, že zmenou názvu sa samo sebou automaticky zmení aj obsah. Niektorí „experti“ a „odborníci“ na cestovný ruch zrazu pred nadobudnutím účinnosti Zákona zistili to, čo sme im hovorili pred rokom, že totiž zlý Zákon treba prerobiť. Nielenže zistili , že Zákon treba prerobiť, ale že to má byť urobené ihneď, a súčasne z nepochopiteľných dôvodov potichu presadili, aby bola účinnosť Zákona odložená na 1.12.2011 !!! Nie sú známe dôvody prečo to urobili potichu, čím zaskočili aj väčšinu tvorcov tohto nedobrého Zákona, a mnohí z nich už medzičasom realizovali prípravné kroky spojené s nákladmi v súlade s obsahom Zákona s pôvodnou účinnosťou 01.01.2011. Celú záležitosť úradníci „vybavili“ verbálnym oznámením na stretnutí vybranej skupiny subjektov 11.01.2011 a hotovo. Presnejšie uvádzame, že zistili, že nedobrý Zákon treba čiastočne prerobiť, ale už avizovali ponechať filozofiu pôvodného zlého Zákona. Ide sa zasa pripravovať ďalší zlý Zákon, ktorý podľa tvorcov zrejme (nesmie?) riešiť potrebnú otázku organizácie cestovného ruchu systémovým spôsobom a nepriamym cieľom Zákona je teda naďalej držať podnikateľov v cestovnom ruchu v šachu a ponechať všetkých obyvateľov Slovenska spolu s podnikateľmi v pozícii bezmocných vazalov štátu zastúpeného niekoľkými straníckymi úradníkmi neschopnými urobiť žiaden pokrok v cestovnom ruchu Slovenska, na ktorý čaká krajina dnes už viac ako 17 rokov. Podnikatelia, ktorí za normálnych okolností sú v každom štáte sveta rozhodujúcou silou CR, ostávajú v Zákone kdesi v pozadí a majú (zrejme okrem vyvolených) ostať naďalej štatistami v celej komédii . Úradníci pritom neváhajú prenášať zodpovednosť na krovie, ktoré im má poskytnúť výsledok ich aktuálne nosných iniciatív na tvorbu rôznych účelových združení spojených s CR. Mnohé z takýchto združení však zrejme stratí opodstatnenosť ihneď po implementácii systémovej organizácie CR Slovenska.
Zarážajúce na hlavnej (a zrejme jedinej) významnejšej iniciatíve úradníkov ministerstva od delimitácie do dnešného dňa je to, že napriek faktu, že Zákon síce bol zlý, nebol až natoľko zlý, že by sa nedalo nič pre tvorbu predpokladov pre CR robiť. Zákon 91/2010 nebrzdí , aby sa mohla realizovať rada, doslova množstvo potrebných opatrení v CR, a aby štát zastúpený od 01.07.2010 úradníkmi, so zodpovednosťou konať v CR a navyše veľmi dobre platených daňovými poplatníkmi za usmerňovanie/riadenie CR Slovenska, konal a začať plniť svoju nezastupiteľnú úlohu.
Výsmech občanom slovenskej republiky, ale hlavne podnikateľom v CR
Štát namiesto toho, aby začal konať už od 01.07.2010, resp. bol býval začal konať už bez akejkoľvek opodstatnenej výhovorky od 01.11.2010 v tom, čo 17 rokov zanedbával, sa zrejme chystá pokračovať v daromnom míňaní peňazí daňových poplatkov SR a EÚ a nič- nerobení v cestovnom ruchu Slovenska s výhovorkou, že musí pripravovať zmenu Zákona a rôzne nové utajené stratégie, a zároveň svoju neschopnosť konať bezodkladne v tých veciach, ktoré sú samozrejme potrebné na tvorbu predpokladov cestovného ruchu Slovenska, zakrývať rozmanitými prísľubovými verbálnymi prejavmi ničím nepodloženého optimizmu. Podobne, ako tomu bolo za všetkých vlád na Slovensku od 01.01.1993. Môžeme predpokladať, že ničnerobenie v tvorbe predpokladov pre možný rozvoj CR bude sprevádzané okázalými masívnymi nekoordinovanými marketingovými prezentáciami realizovanými SACR za obrovské peniaze daňových poplatníkov, s cieľom lákať návštevníkov, aby prišli a presvedčili sa aj na vlastné oči (okrem negatívneho haló efektu), že už nemajú chodiť v budúcnosti na Slovensko a nenechajú sa nalákať nezodpovedajúcou reklamou. Krajina totiž nie je pripravená na pozývanie návštevníkov, a je potrebné predovšetkým pripraviť a realizovať podmienky na rozvoj cestovného ruchu Slovenska. Nakoľko dodnes neexistuje žiadna relevantná štátna politika multirezortu cestovného ruchu, cestovný ruch trpí absolútnou dezorganizáciou a živelnosťou, a sekcia CR na MDVRR neusmerňuje cestovný ruch Slovenska je otázne či vôbec, a ak áno, potom v akom rozsahu vôbec pripraviť v súčasnosti aktuálnu propagáciu krajiny zodpovedajúcom spôsobom . Nejaká „nezávislá„ politika SACR v tomto smere by mala byť neprípustná bez jasne definovanej politiky a stratégie zo strany sekcie CR na MDVRR. Tých (odhadujem) cca 120 zamestnancov Sekcie CR spolu so SACR (viď organizačnú schému SACR: http://new.sacr.sk/fileadmin/user_upload/o_nas/os_schema_150108.pdf) to nemá ľahké – musia „chodiť do roboty“ , nemôžu však robiť to čo je potrebné , a musia propagovať to , čo nie je predajné iba preto, že to chce štát zastúpený úradníkmi sekcie CR MDVRR a SACR. Úradníci nemajú záujem na prerokovaní podmienok spolupráce , aby si nechali poradiť čo majú robiť na zlepšenie súčasného stavu, keď to sami zjavne nevedia . Zatiaľ sa ukazuje, že úradníci nevedia nielen čo majú robiť, ale ani ako to majú robiť, kedy to treba robiť a kto to má robiť. A to je veľmi smutné konštatovanie, ktoré nedáva žiadny dôvod na optimizmus a je v príkrom rozpore s rôznymi optimistickými vyhláseniami ministerských úradníkov, vrátane včerajšieho príhovoru ministra na ITF v Bratislave.
Za Výkonný výbor ARCR
Ing. Jozef Čajko
Ing. Pavla Mikulášová
Ing.Darina Gáborová
Nádej sa rýchlo rozplynula
V našom vyhlásení zo dňa 14.11.2010 sme vyjadrili okrem iného presvedčenie a nádej , že po delimitácii agendy multirezortu cestovného ruchu Slovenska de facto i de jure na ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, riadené ministrom p. Figeľom, očakáva Slovensko urýchlený začiatok pozitívneho ovplyvňovania procesov pri usmerňovaní multirezortu CR takým spôsobom, aby sa zaznamenal v krátkej dobe výrazný pokrok hlavne pri vytváraní predpokladov pre možný štart rozvoja CR.
Nič také sa nestalo, nielenže nedošlo k výraznému pokroku, stal sa opak a došlo prekvapujúco k úplnému zastaveniu akýchkoľvek potrebných aktivít v CR Slovenska zo strany zodpovedných za tento strategicky dôležitý rezort.
Štát si naďalej neplní svoju nezastupiteľnú úlohu v multirezorte CR
Uplynul takmer rok od schválenia nedobrého Zákona 91/2010 o podpore cestovného ruchu. Zákon nebol dobrý hlavne z dôvodov, že neriešil otázky systému v CR Slovenska a de facto potvrdzoval súčasný stav v tejto oblasti. Bol to pokus premenovať niektoré pojmy v očakávaní, že zmenou názvu sa samo sebou automaticky zmení aj obsah. Niektorí „experti“ a „odborníci“ na cestovný ruch zrazu pred nadobudnutím účinnosti Zákona zistili to, čo sme im hovorili pred rokom, že totiž zlý Zákon treba prerobiť. Nielenže zistili , že Zákon treba prerobiť, ale že to má byť urobené ihneď, a súčasne z nepochopiteľných dôvodov potichu presadili, aby bola účinnosť Zákona odložená na 1.12.2011 !!! Nie sú známe dôvody prečo to urobili potichu, čím zaskočili aj väčšinu tvorcov tohto nedobrého Zákona, a mnohí z nich už medzičasom realizovali prípravné kroky spojené s nákladmi v súlade s obsahom Zákona s pôvodnou účinnosťou 01.01.2011. Celú záležitosť úradníci „vybavili“ verbálnym oznámením na stretnutí vybranej skupiny subjektov 11.01.2011 a hotovo. Presnejšie uvádzame, že zistili, že nedobrý Zákon treba čiastočne prerobiť, ale už avizovali ponechať filozofiu pôvodného zlého Zákona. Ide sa zasa pripravovať ďalší zlý Zákon, ktorý podľa tvorcov zrejme (nesmie?) riešiť potrebnú otázku organizácie cestovného ruchu systémovým spôsobom a nepriamym cieľom Zákona je teda naďalej držať podnikateľov v cestovnom ruchu v šachu a ponechať všetkých obyvateľov Slovenska spolu s podnikateľmi v pozícii bezmocných vazalov štátu zastúpeného niekoľkými straníckymi úradníkmi neschopnými urobiť žiaden pokrok v cestovnom ruchu Slovenska, na ktorý čaká krajina dnes už viac ako 17 rokov. Podnikatelia, ktorí za normálnych okolností sú v každom štáte sveta rozhodujúcou silou CR, ostávajú v Zákone kdesi v pozadí a majú (zrejme okrem vyvolených) ostať naďalej štatistami v celej komédii . Úradníci pritom neváhajú prenášať zodpovednosť na krovie, ktoré im má poskytnúť výsledok ich aktuálne nosných iniciatív na tvorbu rôznych účelových združení spojených s CR. Mnohé z takýchto združení však zrejme stratí opodstatnenosť ihneď po implementácii systémovej organizácie CR Slovenska.
Zarážajúce na hlavnej (a zrejme jedinej) významnejšej iniciatíve úradníkov ministerstva od delimitácie do dnešného dňa je to, že napriek faktu, že Zákon síce bol zlý, nebol až natoľko zlý, že by sa nedalo nič pre tvorbu predpokladov pre CR robiť. Zákon 91/2010 nebrzdí , aby sa mohla realizovať rada, doslova množstvo potrebných opatrení v CR, a aby štát zastúpený od 01.07.2010 úradníkmi, so zodpovednosťou konať v CR a navyše veľmi dobre platených daňovými poplatníkmi za usmerňovanie/riadenie CR Slovenska, konal a začať plniť svoju nezastupiteľnú úlohu.
Výsmech občanom slovenskej republiky, ale hlavne podnikateľom v CR
Štát namiesto toho, aby začal konať už od 01.07.2010, resp. bol býval začal konať už bez akejkoľvek opodstatnenej výhovorky od 01.11.2010 v tom, čo 17 rokov zanedbával, sa zrejme chystá pokračovať v daromnom míňaní peňazí daňových poplatkov SR a EÚ a nič- nerobení v cestovnom ruchu Slovenska s výhovorkou, že musí pripravovať zmenu Zákona a rôzne nové utajené stratégie, a zároveň svoju neschopnosť konať bezodkladne v tých veciach, ktoré sú samozrejme potrebné na tvorbu predpokladov cestovného ruchu Slovenska, zakrývať rozmanitými prísľubovými verbálnymi prejavmi ničím nepodloženého optimizmu. Podobne, ako tomu bolo za všetkých vlád na Slovensku od 01.01.1993. Môžeme predpokladať, že ničnerobenie v tvorbe predpokladov pre možný rozvoj CR bude sprevádzané okázalými masívnymi nekoordinovanými marketingovými prezentáciami realizovanými SACR za obrovské peniaze daňových poplatníkov, s cieľom lákať návštevníkov, aby prišli a presvedčili sa aj na vlastné oči (okrem negatívneho haló efektu), že už nemajú chodiť v budúcnosti na Slovensko a nenechajú sa nalákať nezodpovedajúcou reklamou. Krajina totiž nie je pripravená na pozývanie návštevníkov, a je potrebné predovšetkým pripraviť a realizovať podmienky na rozvoj cestovného ruchu Slovenska. Nakoľko dodnes neexistuje žiadna relevantná štátna politika multirezortu cestovného ruchu, cestovný ruch trpí absolútnou dezorganizáciou a živelnosťou, a sekcia CR na MDVRR neusmerňuje cestovný ruch Slovenska je otázne či vôbec, a ak áno, potom v akom rozsahu vôbec pripraviť v súčasnosti aktuálnu propagáciu krajiny zodpovedajúcom spôsobom . Nejaká „nezávislá„ politika SACR v tomto smere by mala byť neprípustná bez jasne definovanej politiky a stratégie zo strany sekcie CR na MDVRR. Tých (odhadujem) cca 120 zamestnancov Sekcie CR spolu so SACR (viď organizačnú schému SACR: http://new.sacr.sk/fileadmin/user_upload/o_nas/os_schema_150108.pdf) to nemá ľahké – musia „chodiť do roboty“ , nemôžu však robiť to čo je potrebné , a musia propagovať to , čo nie je predajné iba preto, že to chce štát zastúpený úradníkmi sekcie CR MDVRR a SACR. Úradníci nemajú záujem na prerokovaní podmienok spolupráce , aby si nechali poradiť čo majú robiť na zlepšenie súčasného stavu, keď to sami zjavne nevedia . Zatiaľ sa ukazuje, že úradníci nevedia nielen čo majú robiť, ale ani ako to majú robiť, kedy to treba robiť a kto to má robiť. A to je veľmi smutné konštatovanie, ktoré nedáva žiadny dôvod na optimizmus a je v príkrom rozpore s rôznymi optimistickými vyhláseniami ministerských úradníkov, vrátane včerajšieho príhovoru ministra na ITF v Bratislave.
Za Výkonný výbor ARCR
Ing. Jozef Čajko
Ing. Pavla Mikulášová
Ing.Darina Gáborová