|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. apríla 2008
„Dohoda o otvorenom nebi“ zatrasie letectvom
Včera vstúpila do platnosti „Dohoda o otvorenom nebi“, ktorá podľa odborníkov na letectvo členskej firmy Deloitte radikálne zatrasie trhom s transatlantickou leteckou prepravou.
Zdieľať
Dohoda o otvorenom nebi môže zvýšiť konkurenciu medzi aerolíniami pri letoch z letiska Heathrow. Doteraz mali z tohto letiska povolenie prevádzkovať lety do USA len štyri letecké spoločnosti.
„Pre letecké spoločnosti, ktoré budú chcieť s úradujúcimi hráčmi súperiť, však môže nastať problém pri zabezpečovaní letových rezervácií. Keďže tie sú sivým miestom v regulačných podmienkach, obchodovanie s nimi sa môže stať veľmi drahou záležitosťou. Tie najlukratívnejšie sa môžu predávať až za 30 mil. GBP za dve letové rezervácie,“ uviedol Graham Pickett, partner firmy Deloitte vo Veľkej Británii pre odvetvie leteckej dopravy.
Za najlepší spôsob, ako otvoriť trasy z letiska Heathrow do USA, sa považujú aliancie prepravcov. Členovia skupiny Star Alliance „poškuľujú“ po britských aerolíniách BMI, ktoré majú druhý najväčší počet letových rezervácií na tomto letisku.
„Očakávať možno aj fúzie a akvizície, keďže aerolínie sa tomuto novému svetu prispôsobujú, a to najmä v druhej fáze dohody, keď sa očakáva zmiernenie súčasných podmienok európskych investícií do amerických leteckých spoločností. Celý tento pohyb a súťaženie medzi leteckými spoločnosťami, ktoré sa z novej slobody budú snažiť vyťažiť maximum, sa vo všeobecnosti považuje za prospešný pre spotrebiteľa. Je logické, že ak viac aerolínií na rovnakej linke bojuje o zákazníka, ceny by mali klesať. Tieto poklesy však s najväčšou pravdepodobnosťou zvýhodnia len letenky business class,“ dodal Graham Pickett.
„Americké aerolínie sa na zmenu pripravovali. Inteligentné organizácie už plánujú dôsledky tejto dohody v racionalizácii svojich sietí, letových centier a letovej prevádzky. Dôsledky otvoreného neba sa možno už prejavujú ako katalyzátor konsolidácie v odvetví leteckej prepravy USA,“ uviedol Terry Kurtenbach, jeden z vedúcich úseku globálnej prepravy a partner firmy Deloitte LP.
Európskym aerolíniám môže prospieť konkurencia pri zabezpečovaní letových rezervácií na letisku Heathrow. „Pri silnej konkurencii o získanie rezervácií na letisku Heathrow sa môže záujem presunúť na iné európske letiská. Môže vzniknúť viacero spoločných podnikov, pretože letecké spoločnosti sa budú snažiť odkrojiť si väčší podiel na transatlantickom trhu. Aerolínie zvučných mien môžu ponúknuť nové lety z iných európskych letísk, čím odlákajú cestujúcich od svojich konkurentov,“ dodal Terry Kurtenbach.