|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. októbra 2009
Dnes začali stavať ďalších päť úsekov diaľnice D1
Za slávnostného poklepania základného kameňa premiérom Robertom Ficom a ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym pri ústí zakonzervovaného tunela Višňové-Dubná skala sa dnes začala ...
Zdieľať
VRÚTKY/DUBNÁ SKALA 16. októbra (WEBNOVINY) - Za slávnostného poklepania základného kameňa premiérom Robertom Ficom a ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym pri ústí zakonzervovaného tunela Višňové-Dubná skala sa dnes začala výstavba ďalších 75 kilometrov diaľnice D1/E50. Päť úsekov od Dubnej skaly pri Vrútkach až po Sviniu v okrese Prešov bude financovaných prostredníctvom verejno-súkromného sektora, takzvaných PPP projektov. Investičné náklady na 75 kilometrov diaľnice, ktorej súčasťou budú aj štyri tunely a 106 mostov, odhadol premiér Fico na 2,1 miliardy eur. Minister Vážny doplnil, že za 30 rokov splácania zaplatí štát za výstavbu, prevádzku aj údržbu týchto piatich úsekov približne 4,2 miliardy eur. Dokončenie úsekov odhadol minister Vážny na obdobie 2 až 2,5 roka.
Ako Fico ďalej vysvetlil, dnes sa na 25 kilometroch začínajú prípravné stavebné práce s celkovými nákladmi 17,8 mil. eur, súčasťou prác bude odstraňovanie vegetácie a dodatočný geologický a archeologický prieskum. Pre spustenie prípravných prác sa rozhodli aj na základe už podpísanej koncesnej zmluvy s bankami. Finančné uzatvorenie tohto PPP projektu odhaduje premiér na polovicu februára 2010, kedy by sa mali definitívne podpísať zmluvy s bankami, potom sa môže aj reálne začať stavať. Zo subjektov verejno-súkromného sektora, ktoré sa zapoja do tohto PPP projektu, Fico spomenul Európsku investičnú banku, ktorá uvoľní na projekt približne 1 mld. eur a Európsku banku pre obnovu a rozvoj, tá uvoľní 250 mil. eur.
Práce na náročných úsekoch tunelov v okolí Žiliny, ktorých súčasťou je aj najdlhší osemkilometrový tunel Višňové-Dubná skala, by sa podľa Fica mali rozbehnúť v máji 2010, kedy očakáva finančné uzatvorenie projektu. Podpis koncesnej zmluvy je dohodnutý už na 5. novembra. Minister Vážny odhadol investičné náklady tohto 27 kilometrov dlhého a geograficky najnáročnejšieho úseku na 1,9 mld. eur, čas výstavby by nemal presiahnuť 3,5 až 4 roky.
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by podľa Vážneho mala byť dokončená bez tunelových úsekov v roku 2012 a spolu s tunelmi v roku 2014 a to v súvislosti s realizáciou dvoch balíkov projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na úsekoch D1 medzi Martinom a Prešovom a Žilinou a Martinom.
SITA
Ako Fico ďalej vysvetlil, dnes sa na 25 kilometroch začínajú prípravné stavebné práce s celkovými nákladmi 17,8 mil. eur, súčasťou prác bude odstraňovanie vegetácie a dodatočný geologický a archeologický prieskum. Pre spustenie prípravných prác sa rozhodli aj na základe už podpísanej koncesnej zmluvy s bankami. Finančné uzatvorenie tohto PPP projektu odhaduje premiér na polovicu februára 2010, kedy by sa mali definitívne podpísať zmluvy s bankami, potom sa môže aj reálne začať stavať. Zo subjektov verejno-súkromného sektora, ktoré sa zapoja do tohto PPP projektu, Fico spomenul Európsku investičnú banku, ktorá uvoľní na projekt približne 1 mld. eur a Európsku banku pre obnovu a rozvoj, tá uvoľní 250 mil. eur.
Práce na náročných úsekoch tunelov v okolí Žiliny, ktorých súčasťou je aj najdlhší osemkilometrový tunel Višňové-Dubná skala, by sa podľa Fica mali rozbehnúť v máji 2010, kedy očakáva finančné uzatvorenie projektu. Podpis koncesnej zmluvy je dohodnutý už na 5. novembra. Minister Vážny odhadol investičné náklady tohto 27 kilometrov dlhého a geograficky najnáročnejšieho úseku na 1,9 mld. eur, čas výstavby by nemal presiahnuť 3,5 až 4 roky.
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by podľa Vážneho mala byť dokončená bez tunelových úsekov v roku 2012 a spolu s tunelmi v roku 2014 a to v súvislosti s realizáciou dvoch balíkov projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na úsekoch D1 medzi Martinom a Prešovom a Žilinou a Martinom.
SITA